שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    המשימה הוכתרה בהצלחה: הצוות הישראלי סיים את הדקאר

    הישג ענק לצוות המשאית הישראלי במירוץ הדקאר. חצו את קו הסיום במקום ה-18 עם קטע דירוג אחרון מצוין. אביב קדשאי שהפך אחד הבודדים בהיסטוריה לסיים את המירוץ הקשה עם אופנוע, מכונית ומשאית: "כמות המתחרים שפרשו, זה פשוט מטורף"

     

     

    עמדו ביעדים: הצוות הישראלי לראלי דקאר אביב קדשאי (נהג), יזהר ערמוני (נווט) ומעוז וילדר (מכונאי), חצו היום (שבת) בעיר קורדובה את קו הסיום של מירוץ השטח הקשה בעולם. השלושה הם ישראלים ראשונים שמתחרים בקטגוריית המשאיות התובענית, אותה סיימו במקום ה-18.

     

     

    דקאר 2018 עמד בסימן חגיגות 40 למירוץ המקורי שהוזנק מפאריז שבצרפת עד דקאר בחוף סנגל, והיה לדברי המתחרים אחד הקשים בהיסטוריה, עם כ-9,000 ק"מ בתנאי שטח קשים ומשתנים שהכניעו יותר ממחצית מהמתחרים. חלקם מהרוכבים והנהגים הוותיקים והמעוטרים ביותר במירוץ.

     

    מימין למשמאל: אביב קדשאי, יזהר ערמוני ומעוז וילדר ()
    מימין למשמאל: אביב קדשאי, יזהר ערמוני ומעוז וילדר

     

    בעוד שבמחצית הראשונה של המירוץ התמודדו הצוותים עם דיונות החול הענקיות של פרו שכמעט וגרמו לפרישת הצוות הישראלי, בשבוע השני האתגרים היו שונים גם אם לא פחות קשים - החל בקטעי מירוץ בגובה של יותר מ-3.5 ק"מ, דרך הדיונות המפורסמות של פיאמבלה ועד קטעים ארוכים (בין 400 ל-500 ק"מ) של נסיעה איטית ומייגעת בשבילי פודרה מאובקים ומשובשים. למרות זאת, חלקו השני של המירוץ היה נטול תקלות מבחינת הצוות הישראלי, כשאת קטע הדירוג האחרון סיימו במקום ה-11 - הישג מרשים ויוצא דופן.

     


    עבור אביב קדשאי זו פעם שלישית בה הוא מסיים את המירוץ הקשה, ולאחר שעשה זאת עם אופנוע (ב-1996) ועם רכב שטח (ב-1999) כעת הוא לא רק הישראלי היחיד שמסיים את המירוץ המפרך בשלוש קטגוריות, אלא גם מהמתחרים הבודדים בעולם שעשו זאת.


     

    בשיחה עם ynet מקו הסיום אמר קדשאי "אנחנו מרגישים מצוין, תחושת הקלה אדירה וכיף לא נורמלי להיות כאן. זה היה מירוץ קשה מאוד ועצם ההגעה לסיום היא כל כך שברירית ותלויה בכל כך הרבה דברים שיכולים להפיל אותך. כמות המתחרים שפרשו זה פשוט מטורף".

    קדשאי הוסיף כי "עבורי זו הגשמת חלום, תמיד רציתי לעשות את שלושת הקטגוריות במירוץ. אבל כל זה לא היה קורה ללא עבודת צוות מצוינת ונדירה עם וילדר ויזהר השותפים בקבינה, וללא צוות הסיוע של יונתן לוינסון, עומרי תדהר ודני גל שעשו לילות כימים כדי שהמשאית תהיה מוכנה כמו חדשה בכל בוקר".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    דקאר 2018 אביב קדשאי יזהר ערמוני מעוז וילדר
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים