שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    מיישרת קו: גם הונדה מכוונת לחשמל

    מנכ"ל הונדה מגלה בראיון לאן מועדות פני היצרנית. כמו כולם הוא מצביע על העשור הבא כנקודת מפנה בתעשיית הרכב, אבל נוקב ב-2030 כתאריך יעד עבור הונדה עצמה

    הונדה לא זונחת את המימן, אבל מהמרת על חשמל כמו כולן. אחת השאלות המורכבות עימן התמודדה תעשיית הרכב בעשור הקודם נגעה בסוג ההנעה האלטרנטיבית הנבחרת. בעוד מרבית היצרניות נטו לקבל את מנוע הבנזין-חשמל כנוסחה מנצחת לפחות לטווח הקרוב, אחרות לא היו משוכנעות ונותרו לשבת על הגדר.

     

    היברידי זה פאסה? טויוטה והונדה עוברות למימן

    2004: נהיגה ראשונה בהונדה סיוויק IMA

    2007: הונדה תשווק מכונית מימן סדרתית

     

    הונדה עוד ב-2013: חשמלי בעזרת תא דלק ()
    הונדה עוד ב-2013: חשמלי בעזרת תא דלק

     

    היתרון עבורן: לא משקיעים בטכנולוגיה שתתגלה כלא רלוונטית ותעלה כסף רב שיסתבר כמיותר. החיסרון: יצרניות שכן יהמרו נכון יפתחו עליהן פער טכנולוגי ושיווקי ניכר. הונדה ישבה קצת על הגדר והימרה דווקא על מימן, גם פולקסווגן צלעה. ושתיהן הימרו לא נכון. טויוטה לעומת זאת בחרה בהיברידי, רנו-ניסאן בחשמל. וכיום אין כלל שאלה מי ניצחה, ומי הפסידה בקרב המוחות הטכנולוגי.

     

    אבל בעולם כה תחרותי כתעשיית הרכב, אין ליצרניות ברירה אלא להכיר בטעות ולקחת צעדים שימזערו את הנזק. כך שדבריו של מנכ"ל הונדה, טקאהירו

    האצ'יגו, לא באמת הפתיעו. היפני הבכיר התראיין לאחרונה ואמר כי החליט להקדים בשנה את תחילת ייצור האורבן (עירוני) EV, רכב תצוגה חשמלי ומבטיח, למען השוק האירופאי. עוד לפני שיעלה על הכבישים ביפן מולדתו. הוא גם מבטיח כי ב-2030 ינועו בעולם שני-שליש מארסנל הדגמים של היצרנית על חשמל. ובאירופה המודעת זה יקרה מוקדם יותר, כבר ב-2025 ובהתאם ללוח הזמנים המשוער של יצרניות מתחרות.

     

    המשמעות היא כי בשנים הקרובות עומדת הונדה להתחיל במתקפת בזק של דגמים חדשים עם הנעה היברידית, היברידית נטענת וכל-חשמליים במטרה לסגור את הפער. חלקם כדגמים עצמאיים, אחרים כגרסאות בעלות הנעה אלטרנטיבית לכלי רכב "רגילים".

     

    "כבר ייצרנו כשני מיליון כלי רכב היברידיים ויש בידינו את כל הטכנולוגיה הנחוצה" (כדי להמשיך בכך), אמר האצ'יגו והוסיף כמעט בלית ברירה כי "גם מימן חשוב. (אנחנו עדיין חושבים) שמדובר בפתרון הטוב ביותר לבעיית הזיהום. יצרניות חייבות להציע גם פתרונות של תא-מימן חשמלי.

     

    האם מנוע הבעירה הפנימית יעלם מהעולם אחרי 2030? "לא מאמין שכך יקרה" הוא אומר. "יש אזורים שונים בעולם בהם לא ניתן יהיה לעבור בזמן הנותר להנעה אלטרנטיבית בלבד. ובכל מקרה, אני רואה עתיד למנועי בעירה פנימית מודרניים גם אחרי תאריך זה".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים