שתף קטע נבחר

סמל סטטוס: כבר לא לעשירים בלבד

הנה עובדה מעניינת: מכוניות כבר אינן סמל סטאטוס, כי קל מדי לנהוג ברכב חדש ולא ממש צריך לקנות אותו

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

בעבר, החברה הישראלית היתה חברה הרבה יותר מפולגת וממודרת. וככזו, אחד מסממניה הבולטים היו סמלי סטטוס, כאלה שניידים וכאלה שנייחים. כאלה שמוחשיים וכאלה שמהווים סמל סטטוס ברמה החווייתית. דוגמאות לא חסר, למי שזוכר, בשנות השישים היו אלה מכוניות אמריקאיות גדולות כשכולנו נסענו על ספסלי עץ באוטובוס ליילנד-טייגר. בשנות השבעים נסיעה לארץ אחרת נחשבה לחוויה של פעם בחיים, אם בכלל. ואילו בשנות השמונים היו אלה נעלי הספורט המתאימות, כמובן במשלוח מארצות הברית ומכנסי הג'ינס הנכונים, שהגיעו במזוודה של סבתא בטי שחזרה מביקור שורשים במנהטן.

 

פעם זה היה יקר (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
פעם זה היה יקר(צילום: gettyimages)

 

ויש עוד דוגמאות לחפצים וחוויות שייחדו את המעמד העליון וכיום הופכים לנחלת הכלל, מכיוון שהציבור, פשוט רוצה לחיות טוב. הנה כמה דוגמאות: בעבר, כדי לטוס לחו"ל נהגנו להמתין לבר או בת המצווה, לטיול המיוחל. אולי לטוס לארץ אחרת כמתנת חתונה או הזדמנות של פעם בחיים. היום המצב שונה: רובנו מסוגלים ממש ברגע זה לפתוח את המחשב ולהזמין כבר לסוף השבוע הקרוב טיסה לכל אחת מבירות אירופה. העלות תהיה כנראה פחותה מעלותה של ארוחה במסעדה יוקרתית. תחום נוסף שעבר בשנים האחרונות מהפכה של ממש הוא תחום הטכנולוגיה בכלל והסלולאר בפרט. בל נשכח שמדובר בתחום שמתפתח במהירות חסרת תקדים והופך מונגש לכולם.

 

למי שזוכר, רק לפני עשור מכשיר בלאקברי נחשב לשיא הטכנולוגיה וכדי להחזיק בו נדרשת להיות לפחות סמנכ"ל בחברה גדולה. הודות לקצב פיתוח הטכנולוגיה, כיום בני נוער מחזיקים בסמארטפונים המשוכללים ביותר. וישנו גם ביגוד: בעוד שבעבר רק מי שהחזיק בתקציב בזבוזים יכול היה לרכוש מותגים. כיום הודות לשפע של חנויות אאוטלט, יבוא מקביל ופריסות תשלומים, מותגי ביגוד איכותיים הפכו לנחלת הכלל. המשותף לכל אלה הוא ההנגשה: היכולת ליהנות בראש שקט וללא תלות כלכלית מחיים קלים ומוצרים איכותיים אשר איפיינו בעבר מעמד גבוה יותר.

 

ברכב המצב אינו שונה: רק לפני עשור או שניים מכונית היתה "מוצר לכל החיים", כזה שחייב לשמור על הערך. כזה שעדיף להתפשר על איכויותיו, ביצועיו ומראהו רק כדי להיות ממש בטוחים ששמירת הערך תהיה מרבית. החלפת מכונית כל שנה? בחירה בדגם מכונית שבאמת משמח אותנו בכל פעם שאנו מסובבים את המפתח? זו הייתה נחלתם של העשירים בלבד.

 

אך לא עוד: מכונית כבר מזמן אינה מוצר צריכה שחייב לשמור על ערכו וגם לא "תכנית חיסכון", מכונית היא אמצעי להנאה, ביצועים, וכמובן גם תחבורה יעילה ובטוחה. כיום, הודות לעסקאות ליסינג פרטי תפעולי, ניתן להתחדש במכונית שבאמת רצינו, מכונית שיתכן שלא יכולנו להרשות לעצמנו רק לפני זמן קצר, אך כעת זמינה לנו לחלוטין הודות לחלוקת תשלומים נוחה - ולא באמת צריך לקנות אותה.

 

לא זו בלבד שאנו מסוגלים לחכור מכונית שבאמת מתאימה גם לחלומות שלנו ולא רק לצרכים הבסיסיים שלנו - גם התחזוקה אינה מהווה כאב ראש מהסוג שרק בעלי אמצעים יכולים להרשות: בליסינג פרטי תפעולי תכנית התחזוקה מחוברת מראש ונופלת על כתפיה של חברת הליסינג, כך שאין גם מה לדאוג בנוגע לפעולות תחזוקה יום יומיות שבעבר היו כאלה ש"רק עשירים יכולים להרשות".

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים