שתף קטע נבחר

לא רואים מוסך, בכלל

סובלים מחרדת ליפט? צריכים להוריד שני ציפרלקס לפני הכניסה למוסך? לא ממש בא לכם להכיר את המכונאים על בסיס שמות פרטיים? מה שצריך לדעת כשניגשים עם הרכב למוסך ואיך בכלל להימנע מזה

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

עם יד על הלב, אם עכשיו הייתם מתבקשים לבחור בין ביקור אצל שיננית או להגיע למוסך כדי לעבור טיפול 15 אלף, נכון שהייתם בוחרים בשיננית? אחרי הכל, שיננית עוסקת בשיניים, בניקוי שלהן ואנחנו יודעים פחות או יותר אם צחצחנו, אם העברנו חוט דנטאלי, אם הזנחנו חור.

 

 (צילום: index open) (צילום: index open)
(צילום: index open)

 

המכונית לעומת זאת? טוב, זהו כבר חור שחור. מה ידרשו מאיתנו בטיפול? מצתים? שמנים? ומה יהיה אם יכניסו את האלמנט? ובכלל, יום עבודה שנשרוף במוסך ומי יודע אם נספיק הביתה לפני שייגמר בית הספר. וכמה כסף זה יעלה? אז כנראה שלא ניגש למוסך באופן אישי. אולי נבחר בקרוב משפחה שמבין, אחד שיש לו מראה כזה של אחד שיודע לדבר עם מוסכניקים. שזה מצחיק בפני עצמו, כי המוסכניקים ראו כבר עשרה כמוהו אתמול, הם יודעים כיצד להתמודד.

 

נשמע מפחיד נכון? טוב, אז קודם כל המוסכניקים אינם מפחידים. הם נחמדים ורק רוצים לעשות את עבודתם ומרבית המקרים מדובר גם במומחים מהמעלה הראשונה שיודעים היטב כיצד לטפל ברכב באופן הטוב ביותר. אך כדי להקל מעט על התהליך, הנה כמה טיפים שימושיים:

 

מה צריך לעשות. עצההגעה לטיפול מלחיצה. כי מה קרה למכונית? ובכן, לפעמים לא קרה למכונית שום דבר, היא פשוט זקוקה לטיפול תקופתי. והדרך הטובה ביותר לדעת אל מה אנו נכנסים היא פשוט לקרוא: יצרני הרכב מחזיקים כיום באתרי אינטרנט נרחבים במיוחד שבהם מפורטים נהלי הטיפול וחלקי החילוף שצריך להחליף במכונית. "פלגים", "שמן" ו"מסנן" אינן מילים גסות. מדובר בחלפים שמחירם לרוב אינו באמת גבוה. שווה להכיר אותם ולשאול את המוסכניק האם הטיפול מתבצע בהתאם להמלצת היצרן. מרווחי הטיפולים ופירוט מה שצריך להיעשות מפורסם באופן גלוי.

 

קודם כל הצעת מחיר. החיפזון מהשטן: לפעמים אנו מגיעים אל המוסך ורוצים להימלט משם כמה שיותר מהר כדי לא לחזות בתהליך בו המכונית מפורקת והמוסכניק מתחיל לזרוק סכומים בטלפון. זו טעות. דווקא בנקודה זו שבה המוסכניק מבקש את חתימת הלקוח שתאשר לו להתחיל לעבוד, יש לעצור ולשאול אותו "על מה אנו משלמים?". מוסכניק טוב יסביר מה קרה, על מה נשלם וגם ייתן הצעת מחיר. במידה ויש לחרוג מגובה הצעת המחיר, יש לדרוש מהמוסכניק להתקשר אלינו וליידע אותנו כמה כסף עוד נידרש לשלם.

 

להחזיק מכונית בליסינג תפעולי פרטי. מוסכניקים, חלקי חילוף, קומבינות, כללים, כל אלה טובים ויפים. אך מדוע בעצם לא להימנע מכאב הראש מלכתחילה ולקחת מכונית בליסינג פרטי תפעולי? בליסינג פרטי תפעולי לא רק שהלקוח אינו נדרש לשלם עבור המכונית סכום גדול אלא "מסתפק" בתשלום חודשי נמוך שנתפר לצרכיו, מדובר גם במסלול שבו תחזוקת המכונית מבוצעת על-ידי חברת הליסינג וכמובן שגם על חשבון חברת הליסינג. התוצאה: את המוסכניק מכירים רק אם פוגשים אותו בנסיבות שאינן קשורות כלל לטיפול ברכב, אולי בתור בסופרמרקט.

 

להשוות בין מחירי חלקים מקוריים וחליפיים. כמה עולה מסנן אוויר למכונית מהסוג שמוחלף בכל טיפול? התשובה: עד חמישים אחוזים פחות ממחירו הרשמי של החלק המקורי. כיצד זה יתכן? ובכן, לכל דגם רכב כמעט יש חלקי חילוף מקוריים וחלקי חילוף חליפיים. חלקי החילוף המקוריים הם חלקים אשר נושאים את סמלו של יצרן הרכב. בדרך כלל מדובר בחלקים יקרים ביחס לחלקים אחרים. אך עם זאת, החלפים הללו אינם מיוצרים באמת על ידי יצרן הרכב, אלא על ידי חברות חיצוניות המייצרות את החלקים עבור יצרני הרכב.

 

מסנני שמן, מסנני אוויר, רצועות ועוד חלפים רבים ניתנים לרכישה ישירות מיצרניות החלפים: "בוש", "דלפי", "דנסו". רבות וטובות הן יצרניות חלפים מובילות שמייצרות עבור יצרני הרכב, אך גם מוכרות את החלפים כשהם נושאים את הסמל שלהן. ובדרך כלל מדובר בחלפים זולים יותר מן המקוריים שאינם נופלים באיכותם. לכן יש לדרוש מן המוסכניק להסביר בדיוק באילו חלפים הוא משתמש ולדרוש שישתמש בחלקי חילוף איכותיים כדי להוזיל את עלויות הטיפול.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים