שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    כמעט התנגשות בין שני מטוסים מול חופי תל אביב
    טייס מטוס מנהלים שהטיס כוח של האו"ם משדה דב לשארם א-שייח סטה מנתיבו וכמעט התנגש במטוס מטען שהיה בדרכו מאתונה לנתב"ג. צפו בתמרון שביצע טייס מטוס המטען

     

     

    כמעט תאונה אווירית בין שני מטוסים: מטוס מטען של חברת פדקס שהגיע אתמול (יום ג') מאתונה לנתב"ג, נאלץ לבצע תמרון חריף באוויר, בכדי לחמוק מהתנגשות עם מטוס מנהלים של כוח האו"ם שהמריא משדה דב בניגוד להנחיות שקיבל. שני המטוסים, במהירות של 700 קמ"ש ובמרחק של כמה עשרות מטרים זה מול זה מול תל אביב. החוקר הראשי במשרד התחבורה פתח בחקירה.

    טייס מטוס המטען ביצע תמרון באוויר ומנע אסון  ()
    טייס מטוס המטען ביצע תמרון באוויר ומנע אסון
     

    מטוס הבואינג 757 של פדקס שהצליח לחמוק מהתנגשות. ארכיון  ()
    מטוס הבואינג 757 של פדקס שהצליח לחמוק מהתנגשות. ארכיון

    טייס מטוס ה"קינג אייר" כמעט גרם להתנגשות. ארכיון  (צילום: שאטרסטוק) (צילום: שאטרסטוק)
    טייס מטוס ה"קינג אייר" כמעט גרם להתנגשות. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

    האירוע החמור התרחש בשעה 6:30 בבוקר במרחק של כשני קילומטרים מחופי תל אביב ובגובה של כ-3000 רגל. על פי נתוני מגדל הפיקוח בנמל התעופה בן גוריון, שני המטוסים, שטסו אחד מול השני במהירות של 700 ק"מ היו במרחק של כמה עשרות מטרים זה מול זה. טייס מטוס המטען של חברת "פדקס" (FDX5065) מדגם בואינג 757 הבחין במטוס ה"קינג אייר" שמולו, הצליח לבצע תמרון חריף באוויר, לשנות גובה ובכך למנוע אסון.

     

    ממידע שהגיע ל-ynet עולה כי מטוס המטען קיבל אישור לנחיתה בנתב"ג ופעל בדיוק על פי ההנחיות. מטוס האו"ם חרג מההנחיות ומנתיב הטיסה שאושרו לו על יד מגדל הפיקוח לפני שהמריא. לאחר ההמראה משדה דב, היה אמור טייס מטוס האו"ם לפנות לכיוון צפון, ורק באזור הרצליה לשבור דרומה ולהמשיך בנתיב לשארם א-שייח. הטייס לא ביצע את ההנחיות ושבר דרומה מיד לאחר ההמראה. אנשי מגדל הפיקוח בנמל התעופה בן גוריון דיווחו מיד על האירוע שאותו הגדירו "חמור ביותר" לחוקר התאונות הראשי במשרד התחבורה, עו"ד יצחק רז (רזצ'יק), שפתח בחקירה.


    פורסם לראשונה 30/01/2018 21:22

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים