שתף קטע נבחר

14 שנות פייסבוק: כך מתבגרת הרשת החברתית

אם פייסבוק הייתה מתבגרת טיפוסית, היא הייתה היום טורקת דלתות, מסרבת לתקשר עם ההורים ונמצאת כל היום בטלפון שלה. אבל האם היא הייתה משתמשת בפייסבוק? הרשת החברתית הפופולרית בעולם חוגגת 14 שנות קיום

 

 

הרשת החברתית הפופולרית בעולם חוגגת 14: בכל שנה, פייסבוק מציינת את היווסדה ב-4 בפברואר, ובשנים האחרונות היא עושה את זה באמצעות ה-Friends Day, שכנראה כבר קפץ לכם בפיד היום במטרה להזכיר מהי הפלטפורמה הכי חיונית היום עבור אינטרקציות חברתיות. אנחנו כבר 14 שנים באופן רשמי עם פייסבוק בחיים שלנו, והאמת שלא פשוט להיזכר איך הם נראו לפני.

 

למרות שפייסבוק מוסיפה לדווח על רווחים יפים, אי אפשר להתעלם ממגמה בולטת של הגירת משתמשים - בייחוד צעירים, אל רשתות חברתיות חלופיות. למעשה, פייסבוק חוגגת את היותה נערה מתבגרת בשנות אדם, אבל אם הרשת החברתית הייתה באמת נערה בת 14 - האם היא בכלל הייתה משתמשת בפייסבוק? כנראה שלא. בהקשר הזה כדאי לזכור ששתיים מהשחקניות הבולטות שמחליפות את פייסבוק בקרב משתמשים צעירים - וואטסאפ ואינסטגרם, שייכות בעצם לפייסבוק, כך שה"תחרות" נשארת קרוב לבית, וגם המשתמשים עצמם.

 

הפיד של פייסבוק משתנה ()
הפיד של פייסבוק משתנה

 

השנה החולפת הייתה שנה קשה לפייסבוק, כשהיא עולה לכותרות בהקשרים מורכבים כל הזמן: בראש ובראשונה, פרשת המעורבות של פייסבוק בבחירות לנשיאות ארצות-הברית ובהשפעה הרוסית על התוצאות, חשיפת המסמכים הפנימיים של מנטרי הרשת החברתית ואוזלת ידם, הקנס על שיתוף מידע ללא הסכמה בין משתמשי וואטסאפ ופייסבוק, ובישראל - גם תיאוריית ההאזנות של פייסבוק שהסעירה משתמשים, וכמובן החדשות האחרונות - על שינוי האלגוריתם הבונה את הפיד בפייסבוק, כך שיכיל יותר פוסטים מחברים ובני משפחה, ופחות פוסטים של מפרסמים.

 

ברבעון האחרון הציגה פייסבוק נתון מדאיג במיוחד - העלייה הזעומה ביותר אי פעם במספר המשתמשים ברשת החברתית. לעומת זאת, הגידול במשתמשי וואטסאפ, שעומדים כיום על 1.5 מיליארד משתמשים חודשיים, הוא השקעה שמוכיחה את עצמה כל הזמן. גם המשתמשים שכבר נמצאים ברשת החברתית - עושים זאת לזמנים קצובים יותר, ולכן האתגר של פייסבוק הוא ביצירת תוכן משמעותי שישאיר את המשתמשים מחוברים לאורך זמן.

 

ייתכן שזו הסיבה המרכזית שבגינה מארק צוקרברג מכיל שינויים מרחיקי לכת בפיד שלנו, ועומל על שיתופי פעולה עם יצרני תוכן - במטרה למשוך משתמשים חזרה פנימה אל הרשת, שבמובן מסויים הגדירה ויצרה את הסטנדרט של רשתות חברתיות בכלל.

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילוסטרציה: Shutterstock
פייסבוק
אילוסטרציה: Shutterstock
מומלצים