שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מבחן אופניים: ק.ט.מ חשמליים - כמעט לכל אחד
    גרסה חדשה ונגישה יותר של אופני הרים עם מנוע עזר חשמלי מק.ט.מ עושה הנחות בתחום האיבזור בתמורה לתג-מחיר ידידותי יחסית. כמובן שיחסית

    בזמן שיותר ויותר רוכבים שוקלים לעבור לאופניים עם מנוע עזר חשמלי, גם ההיצע הולך ומתרחב עם מנעד יכולות ומחירים רחב יותר, שמגדיל לפחות תיאורטית את נגישות הכלים היקרים בדרך כלל. במקביל, גם התחרות מתרחבת עם יותר ויותר מותגי אופניים שמציגים דגמים חשמליים. ק.ט.מ היו בין הראשונים לשלב אופניים כאלו בשוק המקומי ואחרי שרכבנו על דגמים יקרים למדי מתוצרתם, שמנו יד על דגם חדש ומעניין עם שלדה ומערכת הנעה חדשים אמנם, יחד עם חבילת איבזור שמאפשרת הוזלה מסוימת.

     

     (רוני נאק) (רוני נאק)
    (רוני נאק)

     

    חלקים וחישמולים

    הבסיס לאופני "מכינה לייקן 275" הוא השלדה החדשה עם קורה מרכזית רחבה בה משתלבת סוללה שקועה למחצה. לשלדת האלומיניום מתלה ארבעה-חיבורי עם מהלך של 125 מ"מ ,ציר Boost אחורי ובולם זעזועים מבית רוקשוק (מונארך). המזלג מגיע מאותה חברה (ריקון RL) והוא בזווית היגוי של 68 מעלות. אמצע הדרך בין מהירות ליציבות במקרה של חישוקי "27.5.

     

     (רוני נאק) (רוני נאק)
    (רוני נאק)

     (רוני נאק) (רוני נאק)
    (רוני נאק)

     

    הרכיבים ההיקפיים מגיעים מקומת הביניים של שימאנו. החל במעצורי דיסק הידראוליים מפתיעים לטובה דרך מערכת העברת כוח בסיסית למדי מסדרת ד'אור של שימאנו. קסטה של 10 הילוכים מאחור מספקת את כל יחסי ההעברה שרוכב E-בייק צריך. הגלגלים הם סט מעורב של שימאנו וק.ט.מ עם צמיגי שוולבה מהירי-פרופיל והעדפה ל-XC. אין מוט מושב הידראולי ויחד עם כידון גבוה יש כאן תנוחת רכיבה זקופה יחסית המתאימה יותר לתיור וטיולים ארוכים ופחות למתקפת סינגלים עצבנית.

     

     (רוני נאק) (רוני נאק)
    (רוני נאק)

     (רוני נאק) (רוני נאק)
    (רוני נאק)

     

    יחידת ההנעה היא האבולוציה האחרונה של Bosch, עד 7.5 קג"מ ומצבר 13.4Ah שמספיקים לעשרות רבות של ק"מ בהתאם לרמת התיגבור. לדגמי 2018 נוסף ניהול מנוע שמזהה את רמת העומס ומשנה בעצמו את עוצמת התיגבור מ"תיור" עד ל"טורבו" כדי לעזור לרוכב. האופניים שוקלים 23 ק"ג ועולים 18 אלף שקלים.

     

     (רוני נאק) (רוני נאק)
    (רוני נאק)

     

     (רוני נאק) (רוני נאק)
    (רוני נאק)

     

    רוכבים על הזרם

    שתי נקודות בולטות מיד: מערכת ההנעה של בוש שמרשימה שוב בשילוב בין עוצמה לטווח ומערכת בלמים שהפעם עושה את העבודה, למרות המשקל הנוסף. עוד בולטת העובדה שעם 23 ק"ג, אלו לא יכולים להיות אופניים זריזים במיוחד. ההיגוי נייטראלי ומדויק עם אחיזה טובה של הגלגל הקדמי, ואילו תמוכות שרשרת ארוכות מאפשרות יציבות נוסכת ביטחון. חשוב במיוחד באופניים כה מהירים.


     (רוני נאק) (רוני נאק)
    (רוני נאק)

     

    פחות חיובי הוא המזלג שעושה אמנם עבודה בסיסית אבל מגביל את הביצועים, בעיקר ברצף של שיבושים ובעיקר כשהוא נאלץ להתמודד עם משקל גבוה. לרכיבת XC מתונה ואפילו מהירה הוא יהיה בסדר, אך סינגלים טכניים יחשפו את החולשות. בהקשר זה יש לציין כי מוט המושב הקבוע אכן תומך בייעוד לרכיבה רגועה, והתנוחה הזקופה נוחה לאורך זמן. יעיל במיוחד במקרה של רוכבים מתחילים.

     

     (רוני נאק) (רוני נאק)
    (רוני נאק)

     

    טווח הרכיבה עם סיוע חשמלי עומד על כ-30 ק"מ בתיגבור המרבי, אך ניהול אנרגיה "קמצני" (סיוע מזערי) יעניק לכם כמעט 100 ק"מ. במצב E-bike עם ניהול ממוחשב, הטווח יהיה תלוי גיאוגרפיה ובממוצע כ-55 ק"מ. אגב, למערכת יש כעת גם סוג של בקרת משיכה הפועלת בהתאם לרמת האחיזה של הגלגל האחורי. רגישות המערכת מייצרת מעין שימור אחיזה, מאד שימושי כשיש 7.5 קג"מ תחת הדוושות. זמני הטעינה: בין 4 שעות לטעינה של כ-40% סוללה ועד לילה שלם לטעינה מלאה.

     

     (רוני נאק) (רוני נאק)
    (רוני נאק)

     

    לסיכום

    על שלושה דברים עומדים האופניים האלו: יחידת הנעה חשמלית נהדרת, שלדה חדשה ומתקדמת ומעצור קדמי ראוי. בסיס נהדר לעבוד איתו. האיבזור ההיקפי תכליתי ומתאים לשימוש XC מתון (ואולי מעט יותר) אבל מאפשר לרדת אל מתחת ל-20 אלף השקלים לאופני הרים מחושמלים עם שיכוך מלא. זה עדיין המון כסף, אבל לבעלי הממון והחושקים באופניים כאלה, בהחלט כיוון מעודד.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מבחן אופניים: ק.ט.מ חשמליים - כמעט לכל אחד"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים