שתף קטע נבחר

טקס פרידה מבועז ארד: "אולי משהו מסדרי העולם המעוותים ישתנה עכשיו"

עשרות השתתפו בטקס הפרידה מהאמן שנטען כי ניהל מערכות יחסים רומנטיות עם תלמידות ב"תלמה ילין". בני משפחתו טענו: "הוא חש מותקף"

עשרות השתתפו הבוקר (ב') בטקס הפרידה מהאמן בועז ארד ששם קץ לחייו בסוף השבוע לאחר שנטען כי ניהל מערכות יחסים רומנטיות עם תלמידות בבית הספר תלמה ילין בגבעתיים. בני משפחתו של האמן האשימו את התקשורת במשפט שדה שערכו לו. "הוא חש מותקף בהאשמות מבלי יכולת להשמיע את דברו", אמרו. חברת משפחה אחרת אמרה: "אולי משהו ישתנה עכשיו בסדרי העולם המעוותים".

 

 

 

באירוע שהתקיים בפארק וולפסון בתל אביב מתחו בני המשפחה ביקורת על האירועים שהובילו אותו להחלטה לסיים את חייו. אנשי תרבות שהשתתפו בטקס סיפרו על מערכות היחסים שהיו פתוחות בין מורים לתלמידים לפני יותר מעשור וסיפרו כי לפעמים ארד היה הולך "בין השחור ללבן".

 

אחד מתלמידיו סיפר: "הוא לימד אותי שיעורים מסעירים. מפגש עם בועז לווה בתשוקה אינסופית. אי אפשר להפריד בין בועז המורה, האמן והחבר. הוא פעל בנתינה עם אמנים צעירים ושימש לי השראה".

ארד."מפגש עם בועז לווה בתשוקה אינסופית" (צילום: יותם בלום) (צילום: יותם בלום)
ארד."מפגש עם בועז לווה בתשוקה אינסופית"(צילום: יותם בלום)

ראש החוג לקולנוע בבית ברל, דני מוג'ה, אמר באירוע ש"בועז אהב מאוד אנשים צעירים. לפתח אותם. אני מאוד כועס על הנסיבות שהביאו אותו להחלטה הזאת. אני סולד מהשיח המתלהם, הפרוץ והרצחני. מצד שני אם יש אמת שאדם צריך להתמודד איתה עדיף להתמודד". על מערכות היחסים בעבר בין תלמידים לאנשי סגל אמר מוג'ה שאחד מבניו לומד בתלמה ילין: "בזמן שהם למדו, אף פעם לא קבלתי תגובה בנושא ולא ידעתי כלום, לא שמעתי בסביבה הקרובה ולא שמעתי אפילו רכילות בזמן אמת. היום בתלמה ילין מדברים עם התלמידים ויש פגישות עם ההורים לדעת אם הסביבה בטוחה ולהבטיח שהיא בטוחה. בתיכון ההתנהלות צריכה למנוע סיטואציות כאלה מאפשרות, צריך שיהיו נורות אזהרה וטיפול".

 

שיר נחמיאס, תלמידתו לשעבר של ארד ב"תלמה ילין", אמרה: "אני היום מורה בעיקר בזכות בועז ואני רוצה להיות הכי דומה לו בהתנהלות מול התלמידים שלי. בועז לא היה המפלצת שמנסים להציג, אבל קטונתי מלספר על דברים שאני לא יודעת".

 

 

 

על התלונות של תלמידות נגד המורה שלה לשעבר אמרה נחמיאס: "אני לא מבינה אותן שבחרו לדבר עם התקשורת. אני לא יכולה לשפוט אותן ולא יודעת מה נעשה להן. ההתנהלות שלי לא הייתה מינית ולא רומנטית. אפשר לטשטש בין מורה לחבר, ככה אני רוצה להיות. אני מקווה שתלמידים שלי עוד 15 שנה יוכלו להתקשר אלי ולהתייעץ איתי על החיים ועל הכל".

 

"צריך לבדוק ולא לטשטש"

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב אמר בראיון לאולפן ynet כי המשרד כבר החל בבדיקת הטענות על המקרים בתלמה ילין: "הצוות, שכולל גם ייעוץ פסיכולוגי וגם גורמי פיקוח וייעוץ משפטי, נפגש עם אנשי בית הספר והוא קיבל כמה הנחיות: הראשונה, לבדוק את התלונות ולראות במה מדובר. השנייה, להתייצב לצד בית הספר שנמצא כעת במשבר ויש לייצב את שגרת הלימודים".

 

 

"המטרה השלישית היא במקרה שהמשטרה תחליט לפתוח בחקירה לאור הנסיבות החדשות או הנסיבות שבבדיקה, נצטרך לתאם בינינו מה המשרד בודק ומברר ומה נמצא בסמכות המשטרה על פי החוק", הוא הוסיף.

 

אבואב הדגיש כי "אנחנו נמצאים בעידן שיותר ויותר דברים עולים משנות עבר ולכן העבר וההווה משמשים בערבוביה. זה לא דברים שקרו כעת והנפשות הן חלק מהוויית בית הספר. לכן צריך לבדוק ולא לטשטש את הדברים".

 

מנכ"ל משרד החינוך הוסיף כי אם וכאשר יגיעו עדויות על מקרים דומים בבתי ספר אחרים הדבר ייבדק בחומרה: "אנחנו לא מתכוונים לומר שבשם העבר אנחנו נכניס את זה לארכיון הפניות של משרד החינוך, כל מה שיעלה ייבדק. מצד שני גם נייצב שיגרה לימודית בבתי הספר ונתמוך בצוותים החינוכיים ונביע בפניהם את האמון ונסייע למנהלים לעבור את התקופות הקשות האלה. זה לא פשוט, זה מאוד מורכב. ומצפים מאיתנו שגם נאפשר למערכת לקבל את הגיבוי ולייצב שגרה המשכית של חינוך ולמידה וכל אותם דברים שהמערכת מחוייבת כלפי הדור הצעיר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים