שתף קטע נבחר

הדילמה של השחקן ליאור כלפון

לקנות דירה ישנה או להשקיע במופע חדש? ומה עוד בפרויקט "הדילמה שלי"?

בשיתוף בנק הפועלים

 

ההחלטה הכלכלית החשובה בחייו של השחקן והמפיק ליאור כלפון התרחשה ב-2008. "רויטל ואני היינו אז זוג צעיר עם שתי בנות קטנות, והתלבטנו איפה כדאי להשקיע את קצת הכסף שחסכנו בשנים האחרונות", הוא משחזר. "לא ממש הבנו בנדל"ן וגם לא בבורסה, אבל הבנו שעם החיסכון הקטן נוכל לשלם מקדמה לקניית דירת 2 חדרים טעונת שיפוץ, בקומה שלישית בשכונת מצוקה בעיר צפונית, כמקור להכנסה פאסיבית. כמעט קנינו אחת כזו. היינו אמורים להרוויח 1,000 שקל שכירות חודשית על הדירה. האופציה השנייה הייתה להשקיע את החסכונות במופע קטן שנשווק לחברות ולאירועים. ההתלבטות הייתה קשה: דירה זה נכס קבוע, ואם המופע לא יצליח נאבד את כל חסכונותינו".

 

לאחר מחשבה ארוכה החליטו בני הזוג להתרכז במה שהם מבינים בו ולהמר על כל החסכונות שלהם ביצירת מופע קטן שלימים נקרא "ווקה פיפל". "מתוך שמונה רעיונות בחרנו רעיון של הרכב א-קפלה מצחיק ותיאטרלי. חברי הקבוצה המוזיקלית יהיו לבושים בלבן ויבצעו מחרוזות כתזמורת שלמה בקולם בלבד. לא רק שירה, אלא גם תופים, חצוצורות, גיטרה וכדומה. הכל בלי פלייבק או תזמורת. צירפנו את שי פישמן כמנהל המוזיקלי ואת ליאורנה סולומונס ודורון לידה כמנהלים ומשווקים, והתחלנו באודישנים כדי לאסוף את הצוות המבצע. גייסנו את ינון ובועז בן-דוד, אחים שהם חברי ילדות שלי ובמקרה גם אלופי עולם בביט־בוקס (אמנות חיקוי קולי לתופים) וזמרים/שחקנים מוכשרים נוספים והתחלנו בחזרות מוזיקליות, עדיין ללא סיפור מסגרת או דמויות".

 

הצלחה גדולה. ליאור כלפון עם ה"ווקה פיפל" (צלם: עידו ארז) (צלם: עידו ארז)
הצלחה גדולה. ליאור כלפון עם ה"ווקה פיפל"(צלם: עידו ארז)

 

"חיפשתי מה יהפוך את חבורת הזמרים הזו למיוחדת, ואז פתאום בפינת החדר ראיתי פוסטר של שלושה פנטומימאים לבנים והבנתי. הם צריכים להיות לבנים לגמרי! הצוות הסכים במפתיע לוותר על האגו ולהתאפר בלבן לטובת המסתורין של המופע. הסיפור נכתב מעצמו. הזמרים הלבנים הם חייזרים שהגיעו מכוכב מוזיקלי בשם 'ווקה', המנסים להתניע את החללית עם האנרגיה המוזיקלית של כדור הארץ ולחזור הביתה. ה'ווקה פיפל' נולדו!"

 

קטע קצר שהעלה ליו-טיוב גרף בתוך חודשיים יותר מ-5 מיליון צפיות - שיעור חסר תקדים בטח באותה תקופה. עד שמפיקים מכל העולם החלו להתקשר ולהזמין את המופע. "מאז הטלפון לא הפסיק לצלצל בבקשות למופעים והיינו חייבים לשכפל עוד צוותים. עד היום הוקמו שמונה צוותים בינלאומיים, בהם צפו יותר מ-2 מיליון רוכשי כרטיסים ב־35 מדינות".

 

ההימור, סבור כלפון, השתלם, "ההשקעה הוחזרה וקנינו בית מקסים בבנימינה".

 

בימים אלו ה"ווקה פיפל" חוזרים לסיבוב בישראל, וליאור כלפון מעלה את הצגתו "למצוא את ביצת הזהב שלך", בו מתואר סיפור חייו סביב הגשמת חלומות.

 

הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"

 

בשיתוף בנק הפועלים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים