שתף קטע נבחר

עונדים זיכרון: תכשיטים שמנציחים קולות

חברת Paliani פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לשלב קול או סרטון ווידיאו של אדם חשוב או קרוב בתכשיט. "מכניסים לאלגוריתם, דוגמים את גלי הקול, טוענים את זה במפעל התכשיטים ומטביעים בתכשיט". עכשיו המוצר הישראלי יוצא אל העולם. סיפור הצלחה ישראלי

חברת התכשיטים Paliani שונה מכל חברת תכשיטים או חברת טכנולוגיה אחרת והולדתה מגיעה מהמקומות הרגשיים של החיים.

 

לפני 3 שנים, אביו של תומר פולני, הבעלים והמייסד של החברה נפטר ממחלה קשה, אך פטירתו הביאה לפיתוח המוצר - תכשיטים אופנתיים, מזהב ומכסף כאשר בכל אחד מהתכשיטים משובצת מזכרת - קובץ דיגיטלי ועליו קובץ קול או קובץ וידאו, שמהווה מזכרת מרגשת של מישהו שרוצים לזכור.

 

"אבי חלה במחלה שסופה היה ברור. היה לי מאד חשוב שיישאר לי משהו אישי ממנו", מספר פולני. "באחד מימיי האישפוז, ראיתי בפייסבוק פוסט על אבא שקעקע את צורת גלי הקול של צחוקו של בנו שנפטר. חשבתי שזו מחווה ויזואלית נהדרת לזיכרונו של אדם. רציתי לעשות משהו דומה. אבא שלי התלהב מהרעיון אבל השביע אותי לא לקעקע את הגוף. ניסינו לחשוב יחד איך אני יכול להנציח את גלי הקול בדרך אחרת. חשבנו על דימוי ויזואלי על חולצה או תמונה ואבא שלי העלה רעיון לייצר את זה כתכשיט. מכאן הכל התחיל".

 

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

 

פולני, שהגיע מרקע טכנולוגי, לא הבין בהתחלה מה הקשר שלו לתכשיטים אבל הרעיון כבר נבט. "התחלתי לספר על זה סביבי וקיבלתי פידבקים חיוביים", הוא מספר. "התחלנו, אבא ואני, לנסות לתרגם את הרעיון יחד ובמשך 3 חודשי חייו האחרונים ישבנו על בנית הרעיון. לחברה קראתי Paliani, כמחווה לאבא".

 

טכנולוגיה עיצובית

חודשיים אחרי מותו של אביו, התקשר פולני לחבר איתו שירת בחיל התקשוב והציע לו לבנות יחד תוכנה, שתדע לקבל קובץ אודיו או ווידאו, תוציא חיווי ויזואלי לגלי הקול ומכך תביא את הדגימה ליצירת התכשיט האינדיבידואלי, היחיד והמיוחד.

 

כיום, החברה מעצבת שרשראות וצמידים לנשים ולגברים כאחד, בצורת גל. יש קבצים המוטבעים בתכשיט ומנוגנים על ידי סריקת QR Code, שמוטבע על סוגר התכשיט. "הרעיון הוא להשאיר מזכרת מרגעים מרגשים בחיים, כמו אלבום אבל זו גם אפשרות להנציח רגעים מרגשים ולהשאיר אותם איתך תמיד", אומר פולני.

 

- תסביר איך עובדת הטכנולוגיה בתכשיט?

"אנחנו מקבלים מהלקוח קובץ אודיו או וידאו, מכל סוג של קובץ ובלי הגבלה על אורכו. את הקובץ אנחנו מכניסים לאלגוריתם, דוגמים את גלי הקול, טוענים את זה במפעל התכשיטים ומטביעים בתכשיט", הוא אומר .

התכשיטים של Paliani עשויים מזהב, זהב משובץ יהלומים וכסף והעבודה הסופית במפעל עוברת עבודת גימור ביד של צורף. לסוגר של כל תכשיט מצורף QR CODE לסריקה וכל הקבצים יושבים על ענן של החברה ונשמרים שם.

 

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

"בשלב הבא", מספר פולני, "נוותר על ה-QR ונעבור על האפליקציה שתצלם את התכשיט ובגלל שהוא ייחודי, התמונה תעובד ותדע לנגן את הסרטון אוטומטית".

 

החברה עובדת עם מפעל תכשיטים, שהפך להיות שותף אסטרטגי. בתו של בעל המפעל היא מעצבת תכשיטים ויחד בנו השניים את ליין התכשיטים.

 

- איך בחרתם את המפעל?

"בתחילת הדרך חיפשנו צורף ומצאנו אחד שהסכים להצטרף לשיגעון שלנו. ביקשנו מחברים וקרובים שישלחו גלי קול ועשינו להם כ-100 תכשיטים, שחולקו להם חזרה. בשלב ב' פנינו לעוד 100 אנשים, הפעם מכל מיני סוגים ומקומות בארץ ולא כאלה שאנחנו מכירים אישית. אחרי כמה שבועות קיבלנו 600 הזמנות נוספות, בעיקר מאימהות, שראו את התכשיט. הלחץ מול הצורף היחיד היה אדיר, הלו"ז נמתח ומצאתי את עצמי עושה בעצמי משלוחים בכל הארץ. הבנו שצריך לעבור למפעל מתאים", הוא אומר.

 

הקפיצה קדימה

השותף של תומר פולני עזב לארה"ב ואילו הוא לומד היום מדעי המחשב. בשנה האחרונה השתתף באקסלרטור שנקרא "מומנטום" של המרכז הבין תחומי. "עם אחד המנטורים שם נוצר קשר טוב והוא מלווה אותנו עד עכשיו וגם משתתף בדירקטוריון החברה. הוא זה שהפגיש אותנו עם המפעל בירושלים", מספר פוליאני. "בחרנו אותם בגלל איכות העבודה שלהם ואחרי שראיתי את התהליך שהם עובדים בו ואת איכות העבודה. הם נתנו לנו את ההשקעה הראשונית, שנתנה לנו את דריסת הרגל הראשונה שלנו".

 

"עברנו הרבה גלגולים; התחלנו לעבוד על עיצובים, פתרנו אתגרים ובנינו שיטת מכירה ייחודית, שינינו את תהליך הרכישה והתחלנו את העבודה מול מכון היצוא", אומר פולני.

 

 
 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

- איך מכון היצוא מסייע?

"היינו בכנס של מכון היצוא כי התחלנו לחשוב על יצוא לארה"ב, שוק היעד העתידי שלנו. באחד הכנסים שמענו על התוכניות של המכון ואימצנו את התכנית של פגישות יעוץ מטעמם וגם את זו של המימון. מכון היצוא ממש מכוון אותנו להצלחה", הוא אומר ויש לו גם תכנית עתידית מסודרת - להיות מותג על שמוכר בעיקר לארה"ב ולאירופה ולאפשר לכמה שיותר אנשים לנצור רגעים של זיכרון.

 

משתתפים בתערוכות בעולם

דלית עינב קדרון, מנהלת ענף בית ומשפחה במכון היצוא מספרת שענף בית ומשפחה במכון, ש-Paliani משוייכת אליו, מורכב מכמה תחומי עניין: מוצרי עשה זאת בעצמך ושיפור הבית, גינון והשקיה, שיפוץ וכלי בית. הענף כולל גם את תחום עולם הילדים והתינוקות, תחום העיצוב והמעצבים ועולם התכשיטנות. "כל אחד מהתחומים הוא עולם ומלואו וזוכה ליצירת הזדמנויות עסקיות על ידי מכון היצוא יחד עם שירותים גנריים, שמוצעים לכלל הענפים", מספרת קדרון.

 

קדרון מספרת שבמכון רואים נתוני עליה ביצוא של 27% ב-2016 ובמחצית 2017% כבר רואים עוד עליה של 7% בתחום התכשיטנות, כשמדינות היצוא העיקריות הן בעיקר מדינות צפון אמריקה והאיחוד האירופי. "המעצבים הישראלים מפגינים ייחודיות, יצירתיות רבה, חדשנות ואיכות גבוהה ברמת הייצור והמוצרים. רובם בוגרי בתי הספר לעיצוב הגבוהים בישראל והם מראים גמישות והתאמה של העבודות שלהם לצרכים השונים של שווקי היעד ברחבי העולם", מסבירה קדרון.

 

מכון היצוא נותן מגוון שירותים לכלל היצואנים, שמתאימים גם למעצבי התכשיטים. ביתן לאומי של מכון היצוא.  (צילום: יח"צ) (צילום: יח
מכון היצוא נותן מגוון שירותים לכלל היצואנים, שמתאימים גם למעצבי התכשיטים. ביתן לאומי של מכון היצוא. (צילום: יח"צ)

 

מכון היצוא מקים ביתן ישראלי בתערוכה החשובה בעולם בתחום - TDC -שמתקיימת בהונג קונג והשנה תתקיים בפעם ה-34, ב-1-5.3.18. התערוכה מהווה שער מסחרי, לחברות שמעוניינות להעמיק את המיצוב בשוק האסייתי. בביתן הישראלי יהיו מעצבי תכשיטים מהארץ, כמובן ואנחנו מצפים לפחות לנתוני התערוכה בשנה שעברה, בה היו 76,000 קניינים מ-140 מדינות", היא ממחישה את הגודל.

 

- ומי שמחפש שווקים נוספים בעולם?

"מי שלא יצטרף לתערוכה, יכול לקבל מהמכון סיוע למימון הקמת ביתן בהשתתפות עצמאית בתערוכות בינלאומיות,תכנית סיוע שמתאימה מאד לחברות בתחילת דרכן", היא מסבירה. "אנחנו, במכון, שמים גם דגש על עולם המסחר האלקטרוני, שחברות התכשיטים מאד מתאימות לסחור בו ואנו מזמינים אותן להצטרף לתוכנית סיוע ליצוא מקוון שהמכון מציע לחברות שמעוניינות להיכנס לזירות מסחר כמוEbay, Amazon ו-Etsy ולהשיג תוצאות מכירה בפועל בפרק זמן קצר".

 

לדברי קדרון, מכון היצוא נותן מגוון שירותים לכלל היצואנים, שמתאימים גם למעצבי התכשיטים. במסגרת אותם שירותים ניתן לקבל יעוץ במגוון תחומי הסחר הבינלאומי - בניית אסטרטגיה שיווקית בינלאומית והכנתתכניות שיווקיות, הכנת חומרים שיווקיים, היערכות שיווקית לתערוכות בינלאומיות, רשימות מידע ולידים מיחידת המידע והמודיעין התחרותי, תקינה ורגולציה ועוד.

 

 

בשיתוף מכון היצוא 


פורסם לראשונה 19/02/2018 08:14

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים