שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    גוגל תשלב חוסם פרסומות מובנה בכרום
    לאחר שהחלה במהלך להנעים את שהות הגולשים בדפדפן הכרום על ידי קידום אתרים המכילים פרסומות נעימות יותר, תשלב מעתה גוגל חוסם פרסומות מובנה בכרום

    לפני כחצי שנה פתחה גוגל במהפכת פרסומות חדשנית, במהלכה החליטה לקדם אתרים המכילים פרסומות נעימות לעין, ואתרים אחרים – לדחוק לסוף תוצאות החיפוש.

     

     

    מאז, מדווחת גוגל, 42% מהאתרים שהכילו את אותן פרסומות מעצבנות עברו מתיחת פנים ועתה לא צריכים עוד להידחק בכוח על ידי גוגל. את המהפכה הגדולה גוגל עדיין לא סיימה, ועכשיו מחליטה החברה להשיק חוסם פרסומות (Ad Blocker) מובנה וסלקטיבי, שיחסום רק את אותן הפרסומות המציקות.

     

    סוף לפרסומות המעצבנות? (צילום: ג'ירפה) (צילום: ג'ירפה)
    סוף לפרסומות המעצבנות?(צילום: ג'ירפה)

     

    חסימת הפרסומות לא תתצבע באופן שרירותי, אלא תכיל 12 סוגי פרסומות שהוגדרו כ"מעצבנות במיוחד" על ידי 40,000 אנשים שלקחו חלק בסקר ייעודי. בין הפרסומות השונות, ייחסמו פרסומות קופצות במחשבים, כאלה המכילות סאונד או כאלה המסתירות חלקים ממסך הסמארטפון. בעלי אתרים שמעוניינים לדעת האם אתרם "נגוע" באותן פרסומות, יכולים להיכנס ללוח בקרה מיוחד (סרטון למעלה) שהשיקה גוגל ומאפשר לקבל דיווח מקיף על הפרסומים באתר. למעשה, חוסם הפרסומות יחל לפעול רק אם בעלי האתרים ידווחו על קיומן של הפרסומות המעצבנות – ולא ישנו דבר במשך 30 הימים שלאחר מכן.

     

    את המהלך המבורך משיקה גוגל גם בדפדפן כרום במחשב וגם באפליקציית הסמארטפונים, כאשר משתמשים בשתי הפלטפורמות יוכלו לבחור האם לכבות את חוסם הפרסומות או להשאיר אותו פועל. מה שמרשים עוד יותר בהחלטה – היא העובדה שאחוז גדול מהפרסומות שייחסמו יהיו פרסומות שסופקו על ידי Google ads. לטענת החברה, חווית המשתמש נמצאת בעדיפות גבוהה יותר מהרווח שמייצרות הפרסומות המעצבנות.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים