שתף קטע נבחר

מערכות בטיחות מקוריות: יותר בליסינג פרטי תפעולי

רוצים מכונית יותר בטוחה? תתפלאו, אבל בניגוד למקובל לנהוג בעבר, תמצאו אותה נגישה יותר בליסינג

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

הנה נתון מפתיע-אך-רשמי של מדינת ישראל: מכוניות חדשות שחברות ליסינג רוכשות הן מכוניות בטוחות יותר. כך עולה מנתונים רשמיים שמפרסמת רשות המיסים, בסקירה מיוחדת הבוחנת את ההשפעה של מדיניות המיסוי של מדינת ישראל על מכוניות חדשות. לפי הסקירה העדכנית ביותר אשר מתפרסמת באתר רשות המיסים ומתייחסת לשנת 2016, קובעים מחברי הסקירה כי "מפילוח רכבי נוסעים לפי סוג הבעלים מצטיירת תופעה מעניינת - אם לפני מספר שנים תאגידים המחזיקים ציי רכב חסכו בעלויות באמצעות הימנעות מהתקנת מערכות בטיחות, הרי שכיום המצב הפוך. רמת האבזור הממוצעת של כלי רכב המוחזקים בידי תאגידים גבוהה בממוצע מזו של כלי רכב שנרכשו לידיים פרטיות".

 

 

מהן בכלל מערכות בטיחות אקטיביות? התשובה פשוטה: אלה מערכות שלא רק מתריעות בפני הנהג שהוא עתיד להיקלע למצב מסוכן, אלא גם משתלטות לבדן על העניינים ומבצעות מהלכים אקטיביים כדי להציל את הרכב ונוסעיו. מערכות אקטיביות הן גם מערכות שזוכות לרוח גבית משמעותית ממדינת ישראל, שכן רשות המיסים מעניקה הטבות מס למכוניות שמצוידות במערכות אלה. המערכות האקטיביות אינן מערכות המתווספות לרכב בישראל, אלא מערכות אשר מותקנות בו עוד במפעל היצרן, ומשולבות במנגנוני הרכב השונים, החל במחשב הרכב וכלה במערכת הבלימה.

 

המערכות העיקריות הקיימות בתחום זה הן מערכות בלימה אקטיביות, מערכות היגוי אקטיביות ומערכות בקרת שיוט חכמה. במקרה של מערכות בלימה אקטיביות, המכונית מזהה באמצעים שונים כי היא מתקרבת מהר מדי אל מכונית - או כל עצם קשיח אחר - שלפניה, ומפעילה את מערכת הבלמים עצמאית לפני תאונה.

 

מערכות היגוי אקטיביות הן מערכות המזהות באמצעים שונים כי הרכב סוטה מנתיב הנסיעה, בעיקר לפי סימוני הנתיב על האספלט. כאשר הדבר קורה, למשל אם הנהג נרדם או משוחח בטלפון ולא שם לב, הגה המכונית יזוז בעצמו בחזרה אל מרכז נתיב הנסיעה. בחלק מהדגמים, לפני שההגה ישוב לנתיב הנסיעה תורגש גם רעידה עדינה המיועדת להתריע בפני הנהג על הסכנה.

 

המערכת השלישית היא מערכת בקרת שיוט אקטיבית המודדת את המרחק של הרכב הנוסע מהרכב שלפניו ושומרת עליו בכל תנאי ועד המהירות המרבית שהנהג מאפשר לה. כלומר, אם המכונית שלפנים מאיטה מ-100 קמ"ש ל-60, גם המכונית שמאחור תעשה זאת בעזרת מערכת הבלמים תוך שהיא שומרת על מרחק קבוע ביניהן. טכנית ניתן לנהוג כך שעות ולהמנע ממצבי עייפות או סכנה מפתיעה בדמות בלימה פתאומית.

 

אך מדוע לחברות הליסינג כדאי בעצם להתקין מערכות כאלה? התשובה ברורה: כדי לשמור על המכוניות במטרה לשמור על ערכן. מדובר במערכות שמסוגלות לא רק להציל חיים אלא כמובן גם להפחית את מידת הנזק בתאונה או למנוע אותה לחלוטין. וכאשר לרכב נגרם פחות נזק - וא לא נגרם בכלל - קל יותר למכור את הרכב.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים