שתף קטע נבחר

האפליקציה נגד שיימינג ופגיעות בילדים

איך תדעו מה קורה בטלפון של הילדים שלכם ואיך תוכלו להיות מעורבים ולמנוע פגיעות אפשריות? Keepers הישראלית נותנת דיווח להורים בזמן אמיתי על תכנים בלתי ראויים ופגיעות אפשריות אצל ילדיהם. סיפור הצלחה ישראלי

מהרגע הראשון שהילד שלכם אוחז במכשיר סלולרי משלו, אתם מקבלים אפשרות להיות איתו בקשר בכל רגע באמצעות שיחות טלפון או ווטסאפ, אבל מאבדים את השליטה על מה קורה בשאר הזמן, בינו ובין הסביבה. איך שומרים על שליטה ומונעים את האפשרויות הרעות של שיימינג, חרמות, הטרדות וכל שאר האפשרויות הלא רצויות ואיך מקבלים שליטה על הנעשה בזירות החברתיות של הילדים שלכם?

 

הכירו את Keepers - אפליקציה ישראלית של חברה ירושלמית, שמאפשרת מעקב והגנה על ילדים בכל פלטפורמה אינטרנטית אינטראקטיבית. המנוי לאפליקציה נעשה על ידי ההורים. עם הקמת המנוי, ההורה מקבל אפליקציה לטלפון ובמקביל הוא מתקין את האפליקציה על הטלפון של הילד.

 

חנן ליפסקין, ממייסדי האפליקציה ומנכ"ל החברה מסביר שהאפליקציה אוספת מידע ממכשירו של הילד ובודקת, בעזרת הטכנולוגיה של מחשב הבינה המלאכותית ווטסון של IBM, את סנטימנט השיחות שמתנהלות באפליקציות החברתיות השונות בהן נמצא הילד. המערכת יודעת להבחין בין הקשרים חיוביים או שליליים של מילים גם בתוך הקשר השיחה ושולחת התראה, אם גילתה הקשר שלילי, ישירות לאפליקציית ההורה. האפליקציה יכולה לזהות גם את מיקומו של הילד ואת מצב הסוללה של המכשיר שלו.

 

כשבזק קונה את האפליקציה

את החברה הקים ליפסקין עם שני חברים, שותפיו, אריק בודקוב ודורון יעקובי. ליפסקין הוא מהנדס תוכנה, בודקוב בוגר תקשורת חזותית מבצלאל ואריק הוא זה שהגה את הרעיון.

 

- איך הגעתם ל-Keepers?

"לאריק יש ילד שהיה בן 11 והילד שלו נחשף למעשי חרם. אריק פנה אליי ואל דורון. באותה עת עבדנו כולנו כפרילנסרים בפיתוח אפליקציות. הכרנו מהעבודה והיתה כימיה. כשאני הייתי ילד חוויתי פוסט טראומה בעקבות פיגוע שהייתי בזירה שלו. בתקופה הקשה לאחר מכן חוויתי חרם והנושא רגיש גם אצלי עד מאד", אומר ליפסקין.

 

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

"התחלנו לעבוד על המוצר וביוני 2017 העלינו את האפליקציה לאוויר. אחרי חודשים היו לנו 12,000 לקוחות וזה בלי להשקיע בשיווק. לאחרונה מכרנו את האפליקציה לבזק בינלאומי, שם היא נקראת Cyber Kids. מכרנו אותה גם לחברות תשתית באיטליה, גרמניה ואוסטריה".

 

- תן דוגמאות לדברים שהאפליקציה כבר זיהתה

"איתרנו בעיית אכילה אצל שתי בנות 12, זיהינו ילד שקיבל מכות, זיהינו שיחות בעלות אופי מיני אצל בנות 11 ואפילו זיהינו פדופיל פעיל באחת האפליקציות החברתיות הפופולריות", הוא מספר. "במחיר חודשי של חצי מנת פלאפל, הורים יכולים לקנות לעצמם שקט נפשי ולהחזיר לעצמם את השליטה".

 

מפתחים, לא משווקים

בשלב מוקדם הבינו השלושה שהם מוכרים טכנולוגיה. "מהר מאד הבנו שאנחנו לא חברת שיווק אלא חברת פיתוח, בעיקר בגלל הרכב היזמי וההשכלה שלנו. החלטנו לא להתמקד בשיווק החברה והחלטנו למכור את הטכנולוגיה הלאה", מסביר ליפסקין. בארץ וגם בחו"ל עובדת החברה על מכירת הטכנולוגיה ותחזוקתה. כך הגיעו, בעזרת מכון היצוא, אל האיחוד האירופי, שם התלהבו מהאפליקציה וחיברו אותם אל תכנית Horizone2020, "שזה כמו המדען הראשי", הוא מסביר, וכך נפרצה עבור השלושה הדרך לגרמניה, אוסטריה ואיטליה.

 

"חברות טלקום אירופאיות הן שוק היעד שלנו", אומר ליפסקין. "אין לאף אחד בלעדיות כי אנחנו מאמינים שזה שרות שצריך להינתן לכולם. אנחנו לא מחויבים לאף חברה ויכולים לעבוד עם כל אחד".

 

- מה המטרה שלכם?

"אנחנו מעוניינים להציל כמה שיותר ילדים ברשת. אנחנו מקווים, שכמה שיותר ילדים יוכלו להיות מוגנים בזכותנו, זה הווקטור הערכי. "אנחנו עובדים בירושלים ויש לנו גאווה להמשיך להתפתח סביב הגנה על ילדים בכל ההיבטים שלה. "תעשה טוב יהיה טוב", היא המנטרה שלנו".

 

חנן, דורון ואריק (צילום: יח"צ) (צילום: יח
חנן, דורון ואריק(צילום: יח"צ)

 

לחברה יש 10 עובדים והם יושבים בבניין JVP במשרדי Ourcrowd, הקרן הישראלית שהשקיעה בהם. קרן נוספת שהשקיעה בחברה היא LAUNCH IT CAPITAL וגם משפחת לגזיאל ובלו מיינד קומפני מאוסטריה.

"בעתיד נחזק את החברה כלכלית. סל המוצרים שלנו יתמקד בבינה מלאכותית ודרכי זיהוי של אלימות ברשת באמצעותה", מספר. "יש לנו תחרות מצד חברות ענק כמו נורטון, קספרסקי ועוד חברות אבטחה, שמנסות גם להיכנס לתחום השליטה ההורית אבל אני מאמין שאיכות הצוות שלנו, הרעב שלנו להצלחה והעבודה הקשה, נותנים לנו יתרון על חברות ענק".

 

המאתר: ענף המובייל במכון היצוא

הקשר של החברה עם מכון היצוא החל באחד הכנסים המקצועיים. "איתר אותנו ראש הענף ויחד איתו גילינו שיש התאמה לנו ולמכון - ליצור חוזקה לחברות ישראליות בתוך הארץ, לייצא לחו"ל אבל להשאיר אותן כאן. הציונות הזו מתאימה גם לנו ועזרה לחיבור בינינו. הערכים שלנו תואמים. במכון היצוא עוזרים לנו בקשרים עם אנשי מפתח בחו"ל ובייעוץ בנושאים אסטרטגיים", הוא מסכם.

 

קראל אמיתי, מנהל ענף המובייל במכון מסביר שהענף יוצר אופק עסקי בינלאומי לחברות ישראליות. "הטכנולוגיה של Keepers מספקת ערך מוסף למפעילים סלולריים בארץ ובחו"ל וכך נוצר גם הקשר עם חברת בזק בינלאומי. הפתרון של החברה עונה על הצורך של המפעילים הסלולריים במציאת שירותים כמקורות הכנסה נוספים", אומר אמיתי.

 

חנן ליפסקין (צילום: יח"צ) (צילום: יח
חנן ליפסקין(צילום: יח"צ)

 

הענף, יחד עם מערך הנספחים של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה עובד מול מפעילים סלולריים, אינטגרטורים (חברות שמשלבות מספר מוצרים כפתרון טכנולוגי שלם) ויצרני מכשירים המוכרים מכשירי קצה כמו וואווי, HTC, סמסונג, שיאומי ועוד.

 

ענף המובייל במכון היצוא מתחלק למספר עולמות וביניהם גם:

 

• תשתיות ורשתות - תחום העוסק בתקשורת והעברת מידע, כולל טכנולוגית הדור חמישי.

 

• IOT - "האינטרנט של הדברים" - ערים חכמות, בתים חכמים, מפעלים חכמים ואבטחה לכל אלה.

 

• AR/VR - מציאות מדומה ומציאות רבודה - תחום הנמצא לפני הפריצה הגדולה והמעניינת שלו. קהל היעד הם יצרני המכשירים, חברות הגיימינג וחברות כמו תעופה, רפואה ורכב.

 

• מדיה - אקסלרציה של וידאו, המאפשרת טעינה מהירה וצפייה איכותית יותר ברשתות חברתיות ובמכשירים השונים.

 

• Device Technology - חברות המפתחות פתרונות למכשיר עצמו - טעינה אלחוטית, טכנולוגיות בינה מלאכותית, למידה עמוקה ועוד.

 

• אפליקציות מסוגים שונים - חברתיות, מסחריות, מתחומי התיירות ועוד.

  

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

 

"הענף מקיים מפגשי B2B המנסים למצוא את החיבור העסקי הנכון בין החברות הישראליות לצרכים הבינלאומיים במסגרת משלחות יוצאות ונכנסות, תערוכות כמו MWC בברצלונה שנערכת השבוע, הכוללת נבחרת של לא פחות מ-65 חברות בביתן הישראלי הצפויות לקיים כ-3,000 פגישות עסקיות עם גורמים בינלאומיים. כמו כן אנחנו משתתפים בתערוכות לאורך כל השנה, רוד שואו ושרות סקאוטינג של לחברות בינלאומיות", מסכם אמיתי.

 

בשיתוף מכון היצוא


פורסם לראשונה 26/02/2018 09:06

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים