שתף קטע נבחר

פיז'ו 508 חדשה. הערכה: כאן בתחילת 2019

יצרנית הרכב הצרפתית חושפת דור חדש לסדאן הגדולה, עם עיצוב דמוי-קופה, אבזור בטיחות מתקדם ויחידות הנעה מודרניות. עשויה להגיע לישראל בתחילת 2019

פיז'ו חושפת 508 חדשה, דור שני למכונית הסדאן הצרפתית שהושקה ב-2010 כמחליפת ה-407 וה-607. לדברי היבואנית לובינסקי, היא צפויה לנחות כאן בתחילת 2019.

 

 

במאמץ למתג את המכונית החדשה גבוה מבעבר ולהתחרות כך אפילו בדגמי יוקרה מסוימים, זוכה ה-508 למרכב דמוי-קופה עם שמשות צד נטולות מסגרת ודלת תא מטען המתרוממת עם השמשה האחורית בדומה לפולקסווגן ארטאון. מלפנים בולטות יחידות תאורה צרות ופסי תאורת לד הגולשים לפגוש, ומאחור יחידות תאורה צרות וצמד מפלטים בולטים. בקצה מכסה המנוע מטובע שם הדגם, כהומאז ל-504 המיתולוגית שהושקה לפני 50 שנים בדיוק כמכונית הראשונה של היצרנית בסדרת 5.

עיצוב הפנים מוכר מדגמים אחרים של היצרנית עם הגה קטן קוטר, לוח מחוונים דיגיטאלי ("12.3), בורר הילוכים בצורת ג'ויסטיק ומסך מגע ("10) עם סוללת מתגים השולטים במערכות השונות. ה-508 תצויד במערכות בטיחות מתקדמות לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, התראה על שטחים מתים וערנות נהג, תאורה דינמית ואפילו מערכת לראיית לילה.

הדור החדש מבוסס על פלטפורמת EMP2 המודולארית המשמשת את מרבית דגמי המותג (PF3 בדגם היוצא) ומסייעת להפחתת כ-70 ק"ג במשקל. בשונה מהמקובל בתעשייה, הגרסה העדכנית דווקא קצרה מהדגם הקודם ב-8 ס"מ (475 ס"מ) ובעלת בסיס גלגלים קטן בכ-2.5 ס"מ (279 ס"מ) היא גם נמוכה ב-5.5 ס"מ (140 ס"מ) כשהגידול היחיד הוא בממד הרוחב (כחצי ס"מ, 186 ס"מ). תא המטען מציע 487 ליטר, 28 ליטר פחות מהדגם היוצא.

היצע המנועים כולל טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר עם 130 כ"ס ו-2.0 ליטר בשתי רמות הספק - 160 או 180 כ"ס. מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר הרלוונטי לשוק הישראלי יוצע אף הוא בשתי רמות הספק - 180 כ"ס או 225 כ"ס. כל המנועים משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית, פרט למנוע הדיזל הקטן שיוצע גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית. בעוד כשנה וחצי תצטרף להיצע גם גרסה היברידית נטענת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים