שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    טויוטה לנד קרוזר בנמיביה - נהיגה באגדה
    יש כיום מעט מאוד כלי רכב שמציעים יכולת כביש ראויה לצד יכולת שטח אמיתית. טויוטה לנד קרוזר הבלתי נגמר הוא אחד מהם, כעת בגרסה עדכנית ומתוחכמת מתמיד. התרשמנו ממנו לראשונה דווקא באפריקה

     

    טויוטה לנד קרוזר    (צילום: אופיר גונן)

    טויוטה לנד קרוזר    (צילום: אופיר גונן)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    מלחמת העולם השנייה כנראה לא תיזכר כהצלחה גדולה עבור היפנים, אבל לפחות דבר אחד טוב יצא ממנה: היפנים נחשפו לוויליס, רכב השטח של הכוחות האמריקאים. התלהבו, שלחו אותו הביתה והורו לחברת טויוטה לייצר גרסה משלהם לג'יפ האמריקני הזעיר. וב-1951 השיקה טויוטה את הסדרה לראשונה, אז כהעתק לגרסת המקור האמריקאית שלימים תהיה לשם הדגם הוותיק ביותר בארסנל.

     

    טויוטה לנד קרוזר החדש בישראל - הפרטים


    פריחות דובדבן באו והלכו, ורכב השטח הקשוח לנד קרוזר כבש לעצמו מקום של כבוד בקרב חובבי מדבריות, טרשים וסתם בוץ בכל העולם, במיוחד במקומות נידחים במיוחד בהם עמידות - או נכון יותר, שרידות - היא מעלה סופר-חשובה. ונכון להיום לא יהיה זה מוגזם להגיד שמדבר אמיתי הוא כל מקום שיש בו חול, שמש ולנד-קרוזרים. אלא שבשנים האחרונות נדמה היה שדווקא הפשטות והשמרנות של הקרוזר, אולי התכונות המזוהות ביותר עם הדגם, היו בעכריו. בעוד שיצרניות אחרות התקדמו ושילבו טכנולוגיות מעודכנות, טויוטה נשארה מעט מאחור.

    אז בשעה טובה ולא רגע מוקדם מדי, משיקה טויוטה גרסה מחודשת לרכב השטח הקלאסי ועושה זאת בנמיביה שבדרום-מערב אפריקה. וכבר במפגש הראשון עם הרכב המעודכן ברור שמהפיכה עיצובית למשל, לא תמצאו כאן. בכל זאת, מותג כזה לא משנים בבת אחת וטויוטה, שמכירה היטב את לקוחותיה, לא לקחה סיכונים מיותרים ומעדכנת את הלנדקרוזר בצעדי תינוק, לאט ובטוח ובאופן מאוד מדוד.


    מבחינת המראה החיצוני, השינויים הבולטים ביותר הם בגופי תאורה חדשניים ובשקע חדש לאורך מכסה המנוע לטובת ראות משופרת בשטח. מעבר לכך, אם אינכם חובבי רכב מושבעים, ספק אם תבחינו שמדובר בדגם חדש. גם בפנים אין שינויים קיצוניים והבולט שבהם מתבטא בשליטה על מערכת חדשה - אופציה בתוספת תשלום של 20 אלף שקלים ורק בדגם היקר ביותר שמחירו 400 אלף - עם חמישה מצבי נהיגה ושלל מצלמות שיראו לכם את סביבת הרכב מכל זווית אפשרית. אגב, ברכב הראשון בו נהגנו היא לא פעלה, אבל גם בלעדיה הוא לא התקשה להתמודד עם תנאי השטח המגוונים.

    את המסע התחלנו בנסיעת התרשמות קצרה לאורך חוף השלדים הידוע, שמספק הדמיה מושלמת של סוג הקרקע היחיד שרבים מהרכבים האלה יראו כל חייהם: החול שבדרך לבית הקפה בחוף הים. בהמשך נפרדים מהאוקיינוס האטלנטי ונכנסים לעבר פנים היבשת, מובלים דרך כמעט כל סוג שטח שתוכלו לדמיין, אפילו בוץ. הלנד קרוזר, כצפוי, אינו מתקשה להתמודד עם נסיעה בחולות, בדרדרת, זחילת סלעים ומעברי מים, עם או בלי המערכת החדשה.


    במדינה כמו נמיביה, ובמקומות דומים באפריקה, הלנד קרוזר הוא מכלי הרכב הנפוצים ביותר שתראו (ומה שלא לנד קרוזר, יהיה כנראה טויוטה היילקס) ואפשר להניח שכך יהיה גם בעתיד. גם אצלנו נראה שהלנד קרוזר ישמור בנקל על מעמדו, וימשיך להבטיח לבעליו בעיקר את הידיעה שאילו רק ירצו בכך, יוכלו גם הם להפשיל שרוולים, לחבוש כובע עור מרופט, ולחצות את מדבריות אפריקה אל עבר השקיעה.

     

    הכותב היה אורח חברת טויוטה

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "טויוטה לנד קרוזר בנמיביה - נהיגה באגדה"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים