שתף קטע נבחר

מכון דוידסון יוצא בקמפיין נגד פייק ניוז במדע

מכון דוידסון לחינוך מדעי יוצא בקמפיין שחושף את האמת על מבול המחקרים והשמועות המדעיות לכאורה שסביבנו ברשתות ואפילו בתקשורת

האם צבעי מאכל מסרטנים? האם אוכל אורגני באמת טוב? האם שוקולד מריר טוב לבריאות? מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע, פתח היום (ב') בקמפיין חדש "יש כתובת למדע" שישודר בערוצים השונים במסגרת "זמן קהילה" ובדיגיטל ומטרתו לחשוף את העובדות מאחורי הידיעות והטענות "המחקריות" או "המדעיות" שאינן נכונות. את הקמפיין יצר משרד הפרסום M&C סאצ׳י.

 

 

הקמפיין מבקש לשפוך אור על השימוש הציני במדע ובמחקרים שאינם מבוססים. בכך, אותם מפרסמים, מטעים את הציבור.

 

החזון של מכון דוידסון לחינוך מדעי הוא להנגיש מדע לכל, מתוך תפיסה שחברה שמבינה מדע, שחושבת מדע ושמונעת על ידי מדע היא חברה טובה יותר, מתקדמת יותר ומפותחת יותר מבחינה כלכלית תרבותית וטכנולוגית עם אזרחים יותר מודעים המקבלים החלטות על בסיס ראיות ונתונים. על בסיס חזון זה, פועל מכון דוידסון, להנגיש לציבור הרחב תוכן מהימן ומבוסס באמצעות האתר והאפליקציה ובאמצעות חיבור ושיתוף פעולה עם גופי תקשורת מובילים הנותנים במה לתכנים.

 

מנכ"לית מכון דוידסון לחינוך מדעי, ד"ר ליאת בן דוד, אמרה: "בעידן שבו כל סוגי המידע הם זמינים ונגישים לכולם, מכון דוידסון מנגיש מידע מדעי אמין, המבוסס על חשיבה ביקורתית, ממצאים, הוכחות, תצפיות וניסויים. אנחנו גאים לומר שלמדע אמנם אין גבולות - אבל יש לו כתובת".

 

מתחילת הפעילות של אתר מכון דוידסון, עוסקים המדענים (שמשמשים גם ככותבי האתר) במחקרים, טענות ופרסומים שיש להטיל בהם ספק וזאת על מנת לחשוף את הקהל הרחב לתמונה הכוללת. רבים נוטים להשתמש במחקרים כהסבר לאמת מוחלטת, כאשר בפועל, המציאות מורכבת בהרבה.

 

מכון דוידסון לחינוך מדעי הוא עמותה ללא מטרות רווח שמשמשת כזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע. מטרתו העיקרית היא טיפוח החינוך המדעי בישראל והנגשת המדע לכל . במכון מאמינים בחיבור בין אנשים למדע, ולכן אנו יוזמים, מארגנים ומפעילים קשת רחבה של תוכניות ותכנים. אנו חותרים להיות מוקד מקצועי לתלמידים, הורים והקהל הרחב, כמו גם למורים, אנשי אקדמיה ממשל וחינוך.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים