שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    ספוטיפיי יוצאת להנפקה: שווי החברה - 23 מיליארד דולר
    החברה שמספקת את שירות סטרימינג המוזיקה הגדול בעולם עם 71 מיליון משתמשים, הגישה היום את המסמכים לקראת הנפקת המניות בבורסה המרכזית של ניו יורק. בשנת 2017 הכניסה 5 מיליארד דולר

     

     

    צילום: אלי סגל

    צילום: אלי סגל

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    ספוטיפיי, שירות סטרימינג המוזיקה הגדול בעולם הגיש היום (ד') את המסמכים לקראת הנפקת המניות בבורסה המרכזית של ניו יורק. המניה תיסחר תחת הסימון spot. לפי המסמכים שהוגשו, החברה - שלה 71 מיליון משתמשים נכון לתחילת השנה - הכניסה 5 מיליארד דולר בשנת 2017. לפי המסמכים שהוגשו ל-SEC, ספוטיפיי כותבת שהמניה שלה נסחרה בשער של 123.5 דולר - מה שמשקף שווי חברה של 23 מיליארד דולר.

     

    הבשורה על השקת ספוטיפיי בישראל מסעירה את חובבי המוסיקה

     

    בקרוב צפויה החברה להשיק את שירותיה גם בישראל, לאחר השגת הסכמות עם אקו"ם, הגוף שאחראי לזכויות היוצרים של המוזיקאים בישראל. בשבוע שעבר פורסם כי ספוטיפיי מתרחבת אל מעבר לסטרימינג: החברה מגייסת מהנדסי חומרה ובעלי תפקידים אחרים עבור חטיבת מכשירים שהיא מקימה. ספוטיפיי מחפשת מנהל מוצר מנוסים עבור פיתוח, ניהול, שיווק והובלה של מוצרים שלדבריה "יעניקו עוד מחווית המוזיקה וינגישו אותה לעוד אנשים".

     (אילוסטרציה: Shutterstock) (אילוסטרציה: Shutterstock)
    (אילוסטרציה: Shutterstock)
     

    על פי מודעה שפורסמה באתר החברה, המוצרים יהיו בעלי יכולת התחברות עצמאית לשירות הסטרימינג, מה שנועד לעשות את השימוש בו לנוח וגמיש יותר. אפשר להעריך שהמוצרים האמורים יהיו בתחום המוזיקה, כגון רמקולים חכמים או אוזניות; אם מדובר ברמקול, תצטרך ספוטיפיי לבנות שיתוף פעולה עם אחת ממפעילות הסייעניות החכמות - אמזון, גוגל, סמסונג או מיקרוסופט.

     

    לפני חודשיים פורסם כי מפעילת שירות המוסיקה בסטרימינג ספוטיפיי הגישה בחשאי מסמכים לקראת רישום בבורסת ניו יורק – הצעד הרשמי הראשון של החברה בדרך להפיכתה לחברה ציבורית, כך לפי בלומברג. לפי הדיווח, החברה הגישה את המסמכים לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) בסוף דצמבר, והחברה מקווה לבצע את הרישום כבר ברבעון הנוכחי.

     

    לוח הזמנים המזורז, נכתב בדיווח בינואר, מתאפשר לאור כוונתה של ספוטיפיי לבצע את המהלך באמצעות רישום ישיר, ולוותר על הנפקה "מסורתית" בעזרת חתמים. בהנפקה ראשונה "רגילה", החברה מוכרת - באמצעות חתמים - מניות חדשות למשקיעים, במחיר התחלתי שנקבע מראש, ומקבלת את התמורה. לעומת זאת, בשיטת הרישום הישיר, מוצעות למכירה בשוק החופשי מניות קיימות של החברה - אשר נמצאות בידי העובדים והמשקיעים; המחיר נקבע לפי כללי ההיצע והביקוש.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים