שתף קטע נבחר

הסדר טיעון: פחות מחמש שנות מאסר לנהג שהרג וברח

בית המשפט התבקש לאשר את עונשו של אליהו בראון (22), שנהג ללא רישיון באילת, דרס תייר רוסי, ניסה להימלט ובדמו נמצאו שרידי קנאביס. נוסעת שהייתה במכוניתו ונמלטה איתו מהמקום צפויה לרצות עבודות שירות

 

 

בדרך לעונש מקל בתאונת פגע וברח: הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הסדר טיעון שבמסגרתו היא מבקשת להטיל ארבע שנים ושמונה חודשי מאסר בלבד על אליהו בראון (22) מירושלים בגין גרימת מותו של הולך רגל, ולדימיר קונסטנטינוב (50), בחודש יוני שעבר באילת. לאחר התאונה נמצאו בדמו שרידי קנאביס.

 

בראון, שמעולם לא הוציא רישיון נהיגה, לא יוכל על פי הסיכום לעשות זאת ב-15 השנים הבאות, ובנוסף יחויב לפצות ב-50 אלף שקל את משפחתו של הקורבן, המתגוררת ברוסיה.

 

בזמן התאונה היו במכונית שני אנשים נוספים. על אחת מהם, מיכל זליגר (24), תיירת משווייץ, מבקשת הפרקליטות לגזור ארבעה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות. נגד הנוסע השלישי, שנותר במקום התאונה עד הגעת כוחות ההצלה, לא הוגש כתב אישום. בית המשפט כבר הרשיע את בראון וזליגר בעבירות שיוחסו להם, והשופטת דינה כהן תגזור את דינם בהמשך.

המכונית של בראון אחרי התאונה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א) (צילום: תיעוד מבצעי מד
המכונית של בראון אחרי התאונה(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

עו"ד רועי אטיאס (צילום: תומר פלד) (צילום: תומר פלד)
עו"ד רועי אטיאס(צילום: תומר פלד)

האירוע התרחש בשעת ערב ברחוב דרך מצרים באילת, וכתב האישום המקורי ייחס לבראון נהיגה במהירות מופרזת תחת השפעת קנאביס. בסמוך למעגל תנועה ברחוב הוא סטה למדרכה ופגע בקונסטנטינוב, אזרח רוסי ששהה באילת, וזה הועף באוויר ופגע בגדר. הוא נחבל קשות בכל חלקי גופו, ומותו נקבע לאחר זמן מה במקום.

 

אחרי הפגיעה המשיך בראון בנסיעה עד שפגע בסלע. השלושה יצאו מהמכונית, ובראון וזליגר עזבו למרות בקשת חברם, שכאמור המתין במקום. הם נעצרו כשניסו להימלט מהעיר במונית, ובתחילה הכחיש בראון שפגע בהולך רגל.

 

הפרקליטות האשימה את בראון בהריגה, הפקרה אחרי פגיעה, נהיגה בשכרות תחת השפעת סם ועבירות נוספות. זליגר הואשמה בעבירה של הפרת חובת נוסע להתקשר לגופי ההצלה.

 

במסגרת הסדר טיעון הוחלט על תיקון כתב האישום: לבראון יוחסו גרימת מוות ברשלנות והפקרה לאחר פגיעה, לאחר שסעיף הנהיגה בשכרות תחת השפעת סם ירד, וכן עבירות נוספות. בדיון שבו הוצג ההסדר בפני השופטת כהן הודיעה נציגת הפרקליטות שהוא התגבש על דעת משפחת המנוח.

 

הסיבה להסדר המקל הייתה הסרת סעיף הנהיגה תחת השפעת סם בעקבות חוות דעת שהגישה ההגנה, שלפיה כמות הסם בדמו לא העידה על צריכה במועד התאונה. העונש שקיבל בראון נמצא ברף העליון של עבירת גרימת מוות ברשלנות, אך ברף התחתון של עבירת ההריגה.

 

סנגורו של בראון, עו"ד רועי אטיאס, אמר: "נושא נהיגה תחת השפעת סמים או תרופות בכלל לא מוסדר באופן ברור בחוק ובפסיקה. לראשונה המדינה הודתה שהימצאות שרידי סם בדם לא מלמדת בהכרח על נהיגה תחת השפעה אקטיבית של סמים. ברור שתחת השפעה לא נוהגים, השאלה היא מה קורה שש שעות או עשר שעות אחרי שימוש. על פי הנחיות מרשמים לקנאביס אין מניעה מוחלטת לנהוג. מאידך השרידים בדם יימצאו גם ביום למחרת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
המכונית של בראון אחרי התאונה
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
מומלצים