שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    אל על פנתה רשמית: רוצים לטוס מעל סעודיה
    אל על פנתה לארגון חברות התעופה הבינלאומי וגם לראש הממשלה נתניהו כדי לאפשר לה לטוס במרחב האווירי של סעודיה ולהתחרות ב"אייר אינדיה" שתפעיל קו בין הודו לישראל: "להגן על זכויות טיסה שוות לכל החברות מעל סעודיה ולהתנגד לכל צורה של אפליה"

     

    מטוס דרימליינר של אל על נוחת בנתב"ג. ארכיון (צילום: שאול גולן) (צילום: שאול גולן)
    מטוס דרימליינר של אל על נוחת בנתב"ג. ארכיון(צילום: שאול גולן)

     

    אל על פנתה אתמול (יום ד') במכתב רשמי לארגון חברות התעופה הבינלאומי (יאט"א) כדי לסייע לה להשיג אישור לטוס במרחב האווירי של סעודיה כדי להתחרות בחברת התעופה "אייר אינדיה" שתפעיל טיסות בין הודו לישראל. במכתבה ציינה אל על שפנתה גם לראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא זה.

     

    המכתב נשלח בתגובה לכוונה של אייר אינדיה לטוס מעל סעודיה ובכך לקצר מאוד את משך הטיסה בין תל אביב לניו דלהי. מנכ"ל אל על גונן אוסישקין פנה לראש יאט"א, אלכסנדר דה יוניאק, ואמר שלמיטב הבנתו הסעודים לא ייאשרו למטוסים ישראליים לעבור בשטחם, וביקש ממנו להתערב כדי "למנוע תחרות בלתי הוגנת. אני מבקש באדיבות ממך ומיאט"א להתערב ולייצג את האינטרסים של תעשיית התעופה בהגנה על זכויות טיסה שוות לכל החברות מעל סעודיה ולהתנגד לכל צורה של אפליה". יאט"א מייצגת 280 חברות תעופה מ-120 מדינות.

     

    אל על מפעילה כיום ארבע טיסות שבועויות למומבאי, אך משך הטיסה נאמד בשבע שעות במקום חמש בגלל הצורך לטוס דרומה לעבר אתיופיה ומשם מזרחה להודו, במקום לטוס ישירות מעל סעודיה. במכתבו ציין מנכ"ל אל על כי אייר אינדיה תפעל בקו נתב"ג-ניו דלהי מ-6 בחודש. 

     

    עד כה לא התקבל אישור רשמי מאייר אינדיה לכך שהסעודים אישרו להם לטוס שלוש פעמים בשבוע בקו מעל לסעודיה, ורשות התעופה האזרחית בסעודיה אף הכחישה את הדיווחים בנושא. באייר אינדיה אומרים שטרם קיבלו אישור מרגולטור התעופה. על פי התוכנית, חברת התעופה ההודית תחל בהפעלת הקו בקרוב, והטיסות ייצאו לדרך במטוסי בואינג 787 ("דרימליינר"). הטיסות יפעלו בתדירות של שלוש פעמים בשבוע: בימים ראשון, שלישי וחמישי.

     

    המגעים להפעלת טיסות אייר אינדיה החלו בזמן ביקורו של נתניהו בהודו, שם פגש את ראש הממשלה ההודי נרנדה מודי. מלבד הסכמים כלכליים חתמו השניים על הסכם תעופה שקובע כי יתאפשרו שינויים בתעריפי טיסות והסדרי ביטחון, וכי יחוזק התיאום בין הצדדים. חברת התעופה ההודית קיבלה ממשרד התיירות מענק בסך 750 אלף אירו (3.2 מיליון שקלים) כדי שתפעיל את הקו, והוא אמור לתת דחיפה נוספת ליחסים המתהדקים בין הודו לישראל. במשרד התיירות בירושלים אמרו כי בתמורה למענק תפעיל החברה עד שלוש טיסות בשבוע, והן יהיו "שובר שוויון" במאמץ הישראלי לקדם את התיירות מהודו.

     

    בישראל מתבססים על הניסיון המוצלח בהפעלת טיסות ישירות מסין על-ידי חברת היינאן, מהלך שהכפיל את מספר התיירים מסין בשנה האחרונה: "אנחנו מצפים לתוצאות דומות מהודו", אמר מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי בריאיון לכלי תקשורת בהודו. הוא מקווה שהודו תהיה אחת משלוש המדינות המובילות בתיירות לישראל, בין היתר בגלל ההשקעה הניכרת בשיווק בהודו.

     

    כאמור, לאחר הפרסום שטיסות אייר אינדיה יטוסו מעל לשטחה, הכחישה רשות התעופה הסעודית את הדיווחים, אך באחרונה לא הגיבו בנושא וגם בחברה ההודית לא אישרו ולא הכחישו.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: שאול גולן
    מטוס דרימליינר של אל על
    צילום: שאול גולן
    מומלצים