שתף קטע נבחר

מבחן אופניים - Bold Linkin Trail 29

שלדת קרבון מוקפדת, מתלה אחורי ייחודי ובולם נסתר מהעין. האופניים של בולד השוויצרית ללא ספק מעניינים, אבל האם הם מצדיקים תג-מחיר של 22 אלף שקלים?

הרבה פטנטים ראינו בשנים האחרונות בעולם אופני ההרים, וזה תופס בעיקר למתלים אחוריים. המספר האדיר של אפשרויות שונות מבלבל גם רוכבים ותיקים שחשבו שראו הכל. העניין הוא שעבור כל סוג מתלה, בין אם מדובר בבסיסי ופשוט או מורכב ומיוחד, יש ליצרן הסבר ארוך ומפורט שמבהיר מדוע זה הפתרון הנכון והטוב מכולם. אז הנה עוד אחד, הפעם מבית Bold השווצרית שעלתה לאחרונה לישראל.

 

 (רוני נאק) (רוני נאק)
(רוני נאק)
 

 

על אופני הרים ועוד - מגזין שטח

 

Linkin

Bold אמנם שוויצרית, אבל היא פחות בקטע של גבינה, שוקולד או שעונים ויותר בעניין של אופניים מקוריים. למשל עם שלדה בקוטר הולך וגדל במטרה לצמצם את עובי הדופן בלי לאבד קשיחות. ספשילייזד החליטו לשים בחלל ערכת כלים קטנה? בולד הכניסו לשם בולם זעזועים (של DT Swiss). לטענת היצרנית, במטרה להשיג מרכז כובד נמוך יותר ודיווש יעיל.

 

מהלך המתלה מאחור הוא 130 מ"מ, מהלך זהה למזלג המצוין של רוקשוק (Pike) בחזית. השלדה הנאה מגיעה עם התאמה לצירי Boost רחבים לתוספת קשיחות. יש גלגלי "29 אך גם אפשרות ל-"27.5+ רחבים. ניתוב הכבלים הפנימי מוצלח.

 

 (רוני נאק) (רוני נאק)
(רוני נאק)

 (רוני נאק) (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

על ההנעה סדרת GX של SRAM, המעצורים מבית Guide RS, מוט מושב הידראולי מגיע מ-KS והגלגלים מסוויס עם צמיגי ריי רולר של מאקסיס. משקל האופניים במבחן עמד על 13.5 ק"ג, המחיר על 22 אלף שקלים.

 

רכיבה

בולד מגדירים את האופניים האלה כמיועדים לרכיבה אגרסיבית בשבילים. בדרך הסוכר הם הצטיינו בקטעי דיווש וטיפוס אך פחות הרשימו במורדות טכניים. המתלה האחורי יעיל מאוד תחת כוח ובקטעים מהירים האופניים האלה יציבים ומעוררי ביטחון עם איזון מרשים בין המזלג לבולם האחורי. תנוחת הישיבה - יותר XC ופחות AM - הטרידה במעברים טכניים, שכן היא מציבה את הרוכב גבוה מדי ומעל הגלגל הקדמי.

 

 (כרמית ארנרייך) (כרמית ארנרייך)
(כרמית ארנרייך)

 

קטע רכיבה נוסף - סינגל זכריה - משלב טיסה מהירה בין עצים עם טיפוסים קצרים וגינות סלעים, המקום האידיאלי עבור האופניים האלה שדרסו בקלות מכשולי סלעים תוך ניצול יתרון הגלגלים הגדולים, המתלים הנהדרים והורדת כוח טובה לקרקע. דילוגים וקיפוצים קטנים גם הם נבלעים היטב ואם אתם יותר בעניין הזה, יש אופציה למתלה ארוך עם 154 מ"מ של מהלך.

 

 (כרמית ארנרייך) (כרמית ארנרייך)
(כרמית ארנרייך)

 

פחות מרשים

בולמי זעזועים אוהבים אוויר כדי להתקרר, בעיקר כאלה שעובדים קשה. אצלנו חם יחסית לארץ המוצא ואני בטוח שרכיבה אגרסיבית בשביל מסולע וביום חם תאתגר את פיזור החום של הבולם החבוי. מתלים מכוילים היטב הם חצי מסוד המהירות והאחיזה בשטח, ולכן נדרש כיוון מוקדם לפני רכיבה תובענית. אלא שהסט-אפ מציק למדי, מחייב שני אנשים, מדיד פלסטי שקוף, הורדת מכסה מגן, ניפוח מלמטה או ריקון לפי מיקום הבורג, דרך חלונית המדיד השקוף. סיפור ארוך ומציק ומשעמם למדי.

 

 (כרמית ארנרייך) (כרמית ארנרייך)
(כרמית ארנרייך)

לסיכום

הלינק-אין של בולד אינם הגימיק שחשבנו שיהיו. האיכות גבוהה מאוד ומגובה במראה נקי ומודרני והיכולת ברכיבת שבילים אגרסיביים אכן מרשימה. אך ההתנהגות פחות מהירה ויותר יציבה, עם מחיר פרימיום ופנייה לקהל שרוצה בעיקר להיות שונה מהעדר. או שפשוט לא רוצה ללכלך בבוץ את הבולם האחורי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים