שתף קטע נבחר

מטרופולין מגייסת מאות נהגים שישתכרו 43 שקל לשעה

לאחר שזכתה במכרז חדש של משרד התחבורה באזור השרון ובחולון, החברה מנסה לגייס מאות נהגים חדשים על רקע מחסור של אלפי נהגים בכל הארץ. הנהגים שיגויסו יזכו לתנאים טובים יותר ביחס לענף עקב ההסכם קיבוצי שנחתם לאחרונה מול ההסתדרות. מועמדים ללא רישיון אוטובוס יקבלו תהליך הכשרה מלא במימון החברה

על רקע המחסור החמור של נהגים בתחבורה הציבורית,  והתנאים הירודים להם זוכים חלק מהנהגים, חברת מטרופולין אשר זכתה לאחרונה במכרז חדש להפעל קווי אוטובוס בשרון ובחולון, מגייסת מאות נהגים ונהגות לעבודה באשכול החדש, בו יקבלו תנאי שכר מיטיבים.

 

התנאים אותם מציעה החברה לנהגים החדשים נגזרים מההסכם הקיבוצי שחתמה החברה מול העובדים שהתאגדו בהסתדרות. לפי ההסכם, הנהגים יזכו החל מיולי 2018, לשכר של 43 שקל לשעה, שיוצמד למדד המחירים הצרכן (רק במקרה של עלייה).

 

שביתה בחברת האוטובוסים מטרופולין בבאר שבע בגלל עימות אלים

 

במסגרת זכייתה במכרז של משרד התחבורה, תחל מטרופולין ביישום הפעילות באשכול החדש כבר ביולי הקרוב. בשלב הראשון תפעיל החברה קווים בינעירוניים בנתניה, בשלב השני יופעלו קווי שירות באזור חולון/בת ים/ראשל"צ ובשלב השלישי יופעלו קווים נוספים באזור השרון. לטובת הפעילות החלה מטרופולין כאמור בגיוס נהגים לאשכול החדש.

 

במסגרת הגיוס המיוחד, מציעה מטרופולין לכל נהג או נהגת שייקלטו בחברה את תנאי השכר המשופרים החל מיולי 2018 עם תחילת העבודה באשכול החדש. עד אז יועסקו הנהגים באשכול השרון. עבור מועמדים ללא רישיון אוטובוס מציעה מטרופולין תהליך הכשרה מלא במימון החברה, אשר לטענתה עלותו היא למעלה מ- 10,000 שקל.

 

התנאים יספיקו כדי למשוך עובדים חסרים למקצוע?

לפני כעשרה ימים נחתם ההסכם הקיבוצי בין איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות והנהלת חברת התחבורה הציבורית מטרופולין - לראשונה מאז התאגדו עובדיה בהסתדרות במהלך יולי 2017. ההסכם, אשר בתוקף לשלוש שנים, יחול על כ-900 עובדים, בהם נהגים, עובדי קופה ומפקחים.

 
 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

כחלק מההסכם יועלה שכרם של נהגי התחבורה הציבורית בחברה ל-43 שקל לשעה. שכר המפקחים בוותק של עד שנה אחת בחברה יועלה ל-31 שקל לשעה, ושכר המפקחים הוותיקים יותר יוגדל ל-33 שקל. שכר הקופאים בוותק של עד שנה לא יפחת מ-33 שקל לשעה, והקופאים הוותיקים יותר ייהנו משכר מוגדל של 36 שקל.

  

עוד כולל ההסכם את העלאת ההפרשות לפיצויים ל-8.3% וחלוקת מענק חודשי לנהגים בגין אי היעדרות בסך 140 שקל. הצדדים הסכימו גם על הנהגת נופשים בחברה, והעובדים יוכלו לבחור בין מימוש הנופש לקבלת תלושי שי. העובדים יקבלו קרן השתלמות מהיום הראשון בעבודה, ולאחר צבירת ותק של שמונה שנים יגדלו אליה ההפרשות מצד המעסיק ל-7.5%.

 

הצדדים הסכימו על חלוקת מענק חתימה בגובה 1.2 מיליון שקל, שיחולק לכלל העובדים בהתאם למפתח מיוחד שייקבע בין נציגות העובדים להנהלה.

  

בנוסף לכך כולל ההסכם מנגנון פיטורים ייחודי עם התראה ראשונה, שנייה ושלישית – ובמידה שהחברה בכל זאת תחליט להקדים ולסיים העסקת עובד תהא מחויבת בבוררות אצל שופט בדימוס.

 

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר במעמד חתימת ההסכם כי ההסכם "יוביל בוודאות לעליית השכר בכל הענף". 

 

אילן קרני , מנכ"ל מטרופולין אמר כי "שמנו לעצמנו כמטרה לחזק את מעמדו של הנהג, ולשפר את תנאי ההעסקה שלו, על מנת להגדיל את הביקושים למקצוע, הן בקרב נהגים קיימים והן בקרב מועמדים ללא רישיון אוטובוס. מדובר בתפקיד מתגמל, מעניין ודינאמי, שיכול לתת מענה לאלה המחפשים קריירה בטוחה ולטווח ארוך".

  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים