שתף קטע נבחר

גאווה ישראלית בברצלונה

כנס המובייל השנתי בברצלונה הסתיים לפני מספר ימים ואולם מספר חמש נצבע בצבעים בוהקים של כחול ולבן. עשינו סיבוב גאה בביתן הישראלי שמוקם על ידי מכון היצוא וחזרנו עם חזה נפוח

הנוכחות הישראלית בכנסי הטכנולוגיה הבינלאומיים בשנים האחרונות הולכת וגדלה וכך גם בכנס המובייל הגדול שנערך בברצלונה. השנה השתתפו 65 חברות ישראליות והתבצעו למעלה מ-3000 מפגשים עסקיים. רובם אגב, נקבע מראש על ידי מכון היצוא ומינהל סחר חוץ במשרד התעשיה והכלכלה.

 

 

הביתן הישראלי התפרס על שטח של 550 מטרים רבועים באולם מספר 5 בתערוכה בה השתתפו למעלה מ-100 אלף מבקרים ולמעלה מ-2,000 חברות שונות כאשר בין הטכנולוגיות שהוצגו בביתן הישראלי אפשר היה למצוא מערכת ממחושבת לזיהוי ריחות, פלטפורמות ליצירה פשוטה של חווית מציאות מדומה ורבודה, אפליקציה המאפשרת סריקה תלת-ממדית של חפצים באמצעות מצלמת האייפון או האייפד, שידורי לייב ב- VR, אפליקציית מוזיקה חברתית, זיהוי והנגשת מידע באמצעות מציאות רבודה על גבי שמשות הרכב ועוד.

 

אחד הביתנים העמוסים בכנס (צילום: מכון היצוא) (צילום: מכון היצוא)
אחד הביתנים העמוסים בכנס(צילום: מכון היצוא)

 

שי רינסקי, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה: "בשוק התקשורת קיים שימוש רב בטכנולוגיה עילית ועתירת ידע, תחום שבו יתרונה של מדינת ישראל בולט בו וששמה הולך לפניה ובהתאמה, היצוא הישראלי של טכנולוגיות לתחום המובייל עולה בהתמדה מדי שנה. אחת הפעילויות המשמעותיות ביותר בתחום המובייל היא תערוכת MWC במסגרתה הנציגויות הכלכליות של משרד הכלכלה והתעשייה פועלות להבאת אלפי חברות, אנשי עסקים, משקיעים ואורחים מהחברות הגדולות והמשמעותיות ביותר בעולם לביתן הלאומי שמוקם יחד עם מכון היצוא.

 

(מימין) גדי אריאלי מנכ"ל מכון היצוא, אוהד כהן מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, אדיב ברוך יו"ר מכון היצוא, איוב קרא שר התקשורת, דניאל קוטנר שגריר ישראל בספרד, שי רינסקי מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה וד"ר עמי אפלבום המדען הראשי ויו"ר הרשות לחדשנות. (צילום: מכון היצוא) (צילום: מכון היצוא)
(מימין) גדי אריאלי מנכ"ל מכון היצוא, אוהד כהן מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, אדיב ברוך יו"ר מכון היצוא, איוב קרא שר התקשורת, דניאל קוטנר שגריר ישראל בספרד, שי רינסקי מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה וד"ר עמי אפלבום המדען הראשי ויו"ר הרשות לחדשנות.(צילום: מכון היצוא)

 

במסגרת התערוכה, נציגי משרד הכלכלה והתעשייה פעלו לקביעתן של כ- 3,000 פגישות עבור החברות הישראליות בביתן הלאומי הישראלי מלמעלה מ 40 משרדים ברחבי העולם והקהל בתערוכה ונציגי חברות מרחבי העולם נהרו לביתן הישראלי כדי להתרשם מחזית החדשנות הישראלית בתחום. יחד עם שותפינו במכון היצוא, אנו פועלים במהלך כל השנה לסייע לחברות ישראליות לרקום עסקאות ולחדור לשווקים הזרים ואני מזמין את החברות הישראליות להמשיך ולהסתייע בנו – בכלי הסיוע שאנו נותנים, בנספחים המסחריים ובמגוון הכלים שמשרד הכלכלה והתעשייה מעמיד לטובת התעשייה הישראלית".

 

גדי אריאלי, מנכ"ל מכון היצוא: "שוק המובייל העולמי הוא דינמי, עם קצב שינויים טכנולוגיים מהיר וישראל משחקת בו תפקיד מרכזי. החברות הישראליות מובילות כל שנה עם חדשנות ויצירתיות ומספקות פתרונות במגוון תחומים.

 

הביתן הלאומי בברצלונה מייצר לחברות הישראליות מידי שנה אלפי מפגשים עסקיים המספקים הזדמנויות יוצאות דופן להיפגש עם גורמי מפתח בחברות בינלאומיות מובילות מתחומים שונים: מפעילי סלולר, יצרניות מכשירים, חברות אינטגרציה, בנקים וחברות ביטוח, Ecommerce, יצרניות רכב ועוד. לקראת המפגשים צוות מכון היצוא מכין את החברות, מסייע בגיבוש צרכים ומטרות ממוקדות, מספק מידע עסקי ותחרותי ומסייע באימון הצגת הטכנולוגיה.

 

אנו רואים ערך רב במפגשים אלו, אשר מספקים ערך עסקי גבוה לחברות הישראליות ומסייעים לצמיחתה ולביסוסה של תעשיית מובייל ישראלית חזקה המייצרת מקורות תעסוקה וצמיחה עבור המשק הישראלי.

 

תערוכת MWC מהווה ציון דרך משמעותי בפעילות ענף המובייל במכון היצוא ובמהלך השנה צפויות להתקיים פעילויות קידום נוספות, כגון: "רוד שואו" ליצרני מכשירים בסין וטאיוואן, ביתן לאומי בתערוכת Communicasia וכן בתערוכת Africom באפריקה, השתתפות בתערוכת MWC AMERICAS בלוס אנג'לס ועוד".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מכון היצוא
מכון היצוא
צילום: מכון היצוא
מומלצים