שתף קטע נבחר

קשה לכם להיפרד מהרכב

אחת הבעיות בקניה של רכב חדש היא להיפטר מהישן ולעשות זאת בפרק זמן סביר ובמחיר טוב. מה עושים כשלפעמים זה לוקח כשלושה חודשים?

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

לא צריך להיות מומחה גדול לרכב כדי להבין כי כבישי ישראל גדושי מכוניות, עם כ-150 אלף כלי רכב חדשים המתווספים לצי הרכב מדי שנה, בניכוי מספר המכוניות הנגרע ממנו. היום יותר מתמיד קל להתחדש עם מכונית מהניילונים שכן קל היום לרכוש רכב מאי פעם. כל-כך קל עד כי פעמים רבות הפער בין מכונית משומשת לחדשה מקטגוריה קטנה יותר, קטן עד זניח. וזה מאד נכון לשים אנשים רבים ככל הניתן בכלי רכב חדשים - שהם בטוחים יותר ומזהמים פחות - במקום שאלו יקנו בהלוואה חונקת מכונית משומשת.

 (צילום: index open) (צילום: index open)
(צילום: index open)

 

וכשכולם רוצים רכב חדש, מעטים רוצים רכב משומש. מגרשי הטרייד אין מוצפים מכוניות, המחירונים יורדים ושוחקים את הערך הווירטואלי של המכונית. והוא ווירטואלי כי בפועל, כשאתה עומד ברחוב ליד רכב עם שלט "למכירה", תקבל הרבה פחות ממה שחשבת.

 

והשלט? הוא כבר דהוי מימים ארוכים בשמש. לפי נתונים של לוחות מובילים למכירת כלי רכב - זמן המכירה הממוצע של רכב משומש ללקוח פרטי יכול להגיע אף לשלושה חודשים. שלושה חודשים שבהם ההון של בעליו לא רק ש"כלוא" ברכב המחליד לאיטו ליד המדרכה אלא אף נשחק. שכן במציאות של השוק הנוכחי ירידת הערך החודשית הממוצעת היא כ-1.2%. ובשלושת חודשי ההמתנה האלו הערך נחשק בכמעט 4% נוספים.

 

ואז יש את ההתמודדות עם סוחרי הרכב, המעכרים, המטרידים, והמבינים אשר מלווים את הדודה-אחות-חברה לבדיקה. כולם ינסו להוריד אותך עוד יותר. והעצבים כבר מרוטים משבועות של פרסום בלוחות המקוונים, שלטי "למכירה" שהדפסת במדפסת של המשרד כשהבוס יצא לצהריים, ודפיקות הלב בכל פעם שיוצא מחירון לוי יצחק חדש ואתה פותח אותו עם צפיה לראות כמה חזק חטפת החודש.

 

ואם הייאוש יקח אותך למגרשי הטרייד אין - זו יכולה להיות חוויה שדומה לחיכוך עם פומפיה. אתה תחווה על בשרך איך מרגיש גוש פרמזן המגורד מעל צלחת פאסטה. טרייד-אין טוב לא יקבל את התכשיט המשפחתי המזדקן אם הוא יוצר לפני 2008, אם יש לו מעבר ל-150 אלף קילומטרים או פחות מ-4 חודשי טסט (יש כמובן יוצאים מהכלל אבל זה פחות או יותר המצב).

 

המחירון מכתיב גם הפחתות כואבות ליד שניה ממודלים משנת 2012 ומטה, בעלות ראשונה של צי רכב או השכרה ועוד. בסופו של תהליך, אם הצלחת להתניע את הרכב אחרי שעמד חודש וחצי - הגעת לטרייד אין - תאלץ להיפרד לפעמים מעשרות אחוזים מתחת למחיר המחירון ולהזמין מונית הביתה. או לחזור לרחוב שלך ולקוות שאת המקום לא תפס רכב אחר למכירה.

 

אם זה נשמע כמו סיוט כזה עם טיפה של השפלה - זה המצב. אבל יש גם דרך אחרת. שבה אתם לא צריכים לפרסם חודשים, להתמודד עם מבינים וסוחרים או להחליף שלטים שדהו ומצברים שנגמרו. בליסינג הפרטי תפעולי אתם לא צריכים למכור את הרכב. בסוף תקופת הליסינג אתם פשוט מחליפים את המכונית ששרתה אתכם במכונית חדישה יותר, חסכונית ובטוחה יותר ואולי אפילו משתדרגים לרכב פנאי או מצמצמים למיני חסכונית. וכל זה מבלי להתמודד אפילו לשניה עם מכירה של רכב משומש.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים