שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סאנגיונג רקסטון (2002־2018)
    הרכב החדש הכי ישן בישראל, שמיוצר מאז 2002, ובשבוע הבא יושק בארץ הדור הבאמת חדש שלו. בזכות גילו הוא שומר על מבנה רכב שטח קלאסי עם שלדת סולם והילוך כוח. דו"ח רכישת רכב משומש

    קטגוריה: כביש-שטח

    דגמים: חמש דלתות, חמישה או שבעה מושבים

    טווח מחירים: מ-15 אלף שקל ל-2.9 ליטר טורבו-דיזל אוטומטי בסיסי מ-2002‬ ועד 229 אלף שקל לאחרוני ה-2.2 ליטר טורבו-דיזל מ-2018 לפי מחירון לוי יצחק.

     

     (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
    (ניר בן זקן)

     

    תעודת זהות: הרכב החדש הכי ישן בישראל, שמיוצר מאז 2002, ובשבוע הבא יושק בארץ הדור הבאמת חדש שלו. בזכות גילו הוא שומר על מבנה רכב שטח

    קלאסי עם שלדת סולם והילוך כוח. מתיחת פנים משמעותית ב-2014. ובפעם האלף, סאן-יאנג לא התחילה לייצר רכבי שטח לצד קטנועים. סאנגיונג היא חברה קוריאנית ותיקה שמתמחה ברכבי שטח ושייכת למהינדרה ההודית.

    נתונים טכניים: מנועי טורבו-דיזל (2.9 ליטר עם 120 כ"ס במקור, 2.7 ליטר עם 165 כ"ס מ-2005, מעבר ל-2.0 ליטר עם 155 כ"ס ב-2014 ול-2.2 ליטר עם 178 כ"ס ב-2016). בשנים הראשונות הוצעו גם מנועי בנזין (2.3 ליטר עם 150 כ"ס, 3.2 ליטר עם 220 כ"ס) גיר אוטומטי בלבד‬(ארבעה הילוכים בהתחלה, חמישה בדיזלים החזקים ואף שבעה עם המנוע הנוכחי‭,(‬ הילוך כוח ובחירה בין הנעה אחורית או כפולה.

    זיהום אוויר: 351־194 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 15 מ-15. כשהשמיים ייפלו עלינו, הרקסטון יהיה אחד האשמים.

    בטיחות: רק שתי כריות אוויר במקור, ארבע כריות מ-2014. מערכת ABS בכל הדגמים, בקרת יציבות נוספה ב-2005, אין נתוני ריסוק פומביים, אין מערכות בטיחות אקטיבית.

    שמירת ערך: בינונית. אובדן של 20% לשנה ועוד נמכר בהפחתה דומה מהמחירון. רק הדגמים הישנים עם שבעה מקומות מבוקשים בזכות שבעה המקומות, כתחליף זול למיניוואן.

    מה לבדוק לפני שקונים: נזקי שטח, תקינות מערכת ההנעה הכפולה (4X4),‬ רגישויות במערכת הוואקום המחברת ונועלת את ההנעה הכפולה. אמינות טובה, שימוש במנועים ישנים של מרצדס, ולעתים גם תיבות הילוכים, בהחלט מסייע כאן.

    למי הוא מתאים: לכל מי שמחפש כביש־שטח משפחתי ולא רוצה לשלם את מחירי הקריעה של הכלים היפניים.

    למה כן: זול לרכישה כמשומש וזול לאחזקה. מרווח, נוח יחסית ובעל יכולת נאה בשטח. ביצועים טובים בדיזלים החזקים והחסכוניים יחסית, ובבנזינים.

    חסרונות: לא הבחור הכי יפה בשטח, זקוק להגבהה כדי לממש את הפוטנציאל שלו בטיולים, תפקוד בינוני בשטח של בקרת המשיכה. הדיזל הישן - עגלה.

    למחפשי מציאות: יונדאי טראקן הוותיק מהווה תחרות לדגמים הישנים יותר, בדגמים חדשים יותר רק פאג'רו או לנד־קרוזר היקרים משמעותית לשנתונים זהים אבל עדיפים בשטח.

    השורה התחתונה: מנוע מרצדס, מחיר קוריאני והגדרה חדשה למושג תמורה לכסף

    ציון: 4 כוכבים

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים