שתף קטע נבחר

ספוטיפיי בהתאמה אישית: קבלו 6 טיפים לשימוש נכון

שירות המוזיקה הפופולרי, שהגיע בשבוע שעבר לישראל, מציע מגוון עצום של אפשרויות להתאמה אישית, להאזנה בנסיעה ואפילו בטיסה

בשבוע שעבר נפל דבר בשוק המוזיקה הישראלי: אחרי שנים של ציפייה החל ספוטיפיי - שירות המוזיקה בסטרימינג המצליח והפופולרי בעולם - לפעול גם בארץ. ההתרגשות לגמרי מוצדקת - ספוטיפיי, חברה שוודית שהוקמה ב־2008, נחשבת לטובה ביותר בתחום; יש לה 160 מיליון משתמשים ב־62 מדינות, מהם 71 מיליון מנויים משלמים, והיא עומדת לפני הנפקה בבורסה בארה"ב. ההצלחה שלה מרשימה במיוחד בהתחשב שיש לה מתחרות במשקל כבד כמו אפל, והיא מצליחה להתבלט לטובה בזכות ממשק משתמש מצוין ומנוע המלצות חכם במיוחד.

 

 

בגרסה הישראלית של ספוטיפיי תמצאו גם מוזיקה עברית מכל הז'אנרים. אפשר לחפש שירים ישראליים, וחלק מהשמות גם יופיעו בעברית, אך הממשק והתפריטים עדיין באנגלית. בספוטיפיי מבטיחים שהם עובדים על "גיור" מלא.

 

למי שהצליח לפספס את הפרסומים סביב ההשקה בשבוע שעבר: ספוטיפיי מציע גישה מלאה לספריית ענק של כ־35 מיליון שירים. זהו שירות ב"סטרימינג": אין צורך להוריד את השירים; הם "זורמים" למכשיר שלכם דרך האינטרנט. ניתן לחפש ולהאזין לשירים ולאלבומים, ליצור פלייליסטים אישיים, להאזין לרשימות השמעה מוכנות לפי ז'אנרים מוזיקליים, סגנונות ומצבי רוח, לקבל המלצות ועוד. ספוטיפיי זמינה כאפליקציה לסמארטפונים ולטאבלטים וגם דרך הדפדפן במחשב — ואף דרך מכשירים נוספים, כמו קונסולות אקס־בוקס וטלוויזיות חכמות.

 

ספוטיפיי (צילום: Spotify)
ספוטיפיי(צילום: Spotify)
 

 

אז הנה מדריך קצר עם כל מה שחשוב לדעת על השירות, כולל טיפים וטריקים.

1. ליהנות בחינם משירות מלא

 

ספוטיפיי מציעה שני מסלולים. האחד הוא מסלול הפרימיום בתשלום, שעולה 19.90 שקל בחודש (חודש ראשון חינם). במסלול זה תקבלו האזנה ללא הגבלות וללא פרסומות ועם פיצ'רים מתקדמים כמו איכות שמע גבוהה יותר ואפשרות להאזין לשירים גם במצב בלתי מקוון. עם זאת, ספוטיפיי פונה גם לחסכנים שבינינו במסלול חינם: גם כאן יש גישה לכל מאגר המוזיקה, אך תיאלצו לשמוע פרסומות מדי פעם.

 

בהאזנה דרך אפליקציית הסמארטפון החוויה מוגבלת עוד יותר: לא ניתן לחפש שירים ספציפיים ולהאזין להם אלא רק לבחור פלייליסט, אלבום או אומן ולהפעיל במצב "שאפל" — השמעה אקראית של השירים.

 

ספוטיפיי בישראל (צילום מסך)
ספוטיפיי בישראל(צילום מסך)

 

כמו כן, מותר לדלג על שיר רק שש פעמים בשעה (הגבלות הקשורות לזכויות יוצרים). אלא שלא רבים יודעים שאם אתם מנויים למסלול החינם ומאזינים דרך דפדפן המחשב (play.spotify.com) או אפליקציית הטאבלט (ולא דרך הטלפון), אתם מקבלים את החוויה המלאה. אומנם עם פרסומות, אך בלי מגבלות על חיפוש שירים ועל דילוגים. אפשר להאזין בחינם בטאבלט ובמחשב, בבית ובעבודה, לכל המאגר של ספוטיפיי — ללא מגבלות.

 

2. לעקוב אחרי פרופילים

 

ספוטיפיי היא לא סתם אפליקציית מוזיקה, אלא רשת חברתית של ממש. לפיכך אחד הפיצ'רים הפופולריים שלה הוא מעקב אחר פרופילים: חשבונות של אומנים, חברות, מותגים, לייבלים ואפילו חברים שלכם, שיוצרים רשימות השמעה והמלצות האזנה. ניתן למצוא פרופילים כאלה בלשונית החיפוש באפליקציה.

 

ספוטיפיי (צילום: גיא לוי)
ספוטיפיי(צילום: גיא לוי)
 

 

למשל, ספוטיפיי נכנסה לישראל בשיתוף פעולה עם גלגלצ (GLGLZ), שמפעילה פרופיל רשמי באפליקציה, ובו רשימות השמעה מוכנות כמו המצעד השבועי של התחנה, פלייליסטים לפי עשורים, שירים מומלצים של אומנים ישראלים שונים ועוד. גם אתם יכולים ליצור פלייליסט משלכם, להוסיף שירים ולשתף אותו עם חברים.

 

3. לקבל הצעות לפי טעם אישי

 

ספוטיפיי ידועה במנוע ההמלצות המצוין שלה וביכולת שלה ללמוד אוטומטית את טעם המשתמש ולהמליץ לו על מוזיקה מתאימה. בתחילת השימוש בשירות תתבקשו לבחור אומנים אהובים (כדאי לבחור כמה שיותר), ובימים הבאים תלמד ספוטיפיי את הרגלי ההאזנה שלכם.

 

ספוטיפיי בישראל (צילום מסך)
ספוטיפיי(צילום מסך)

 

כדאי לכם להכיר את ה"דיילי מיקס": רשימות של שירים שגובשו אוטומטית לפי הטעם שלכם. אם אתם רוצים פשוט להאזין למוזיקה טובה ומוכרת בלי לחפש, ה"דיילי מיקס" הוא בשבילכם. פיצ'ר נוסף הוא "דיסקובר וויקלי": פלייליסט שמתעדכן מדי שבוע עם מוזיקה חדשה שלא הכרתם, לפי טעמכם המוזיקלי, ויש גם את ה־Release Radar, שימליץ לכם על שירים חדשים ששוחררו לאחרונה ויקלעו לטעם שלכם. ההמלצות יתחילו להופיע רק אחרי כמה ימי שימוש, תחת לשונית Browse ואפשרות Disocver.

 

4. להאזין במקביל לניווט בווייז

 

חיבור עם ווייז (צילום: גיא לוי)
חיבור עם ווייז(צילום: גיא לוי)

 

פיצ'ר שימושי מאוד לישראלים: כשאתם נוסעים ברכב ומנווטים עם ווייז, תוכלו להאזין לספוטיפיי, להפעיל את האפליקציה ולשלוט בשירים ישירות דרך ווייז, בלי שתצטרכו לדלג בין האפליקציות, הודות לשיתוף הפעולה בין האפליקציות. כדי להפעיל לא צריך לעשות דבר: אם שתי התוכנות מותקנות, יופיע לכם אייקון קטן של ספוטיפיי במסך הראשי של ווייז. לחצו עליו והאזינו ברכב למוזיקה בלי הסחות דעת מיותרות. זה עובד גם להפך: אם ספוטיפיי פועל בעת הניווט בווייז, תוכלו לראות את הפניות הבאות בחלק העליון של המסך.

 

5. ליצור "רדיו אישי"

 

בדומה לאפליקציות מוזיקה אחרות ניתן להפעיל "תחנת רדיו" שנוצרה אוטומטית עבורכם לפי שיר, אומן או אלבום מסוים. היכנסו ללשונית Radio ובפינה העליונה לחצו על אייקון הפלוס. חפשו שיר או אומן, וכך תוכלו להתרווח ולהאזין לרצף של שירים בסגנון מוזיקלי דומה לזה שבחרתם. לחלופין, כשאתם נמצאים בעמוד של שיר, אומן או אלבום או פלייליסט, לחצו על אייקון 3 הנקודות ובחרו Go to Radio.

 

רדיו מתי כספי (צילום מסך)
רדיו מתי כספי(צילום מסך)

 

למשל, ברדיו "מתי כספי" קיבלנו רצף של שירים ישראליים שכללו את מתי כספי, שלמה ארצי, אביתר בנאי, משה פרץ ואריק איינשטיין. 

 

6. להאזין גם בטיסה

 

בדרך כלל האזנה לספוטיפיי דורשת חיבור רציף לרשת, שכן השירים זורמים אליכם מהאינטרנט. אך אם אתם מנויים למסלול הפרימיום בתשלום, ניתן להוריד שירים, אלבומים ופלייליסטים שלמים להאזנה אוף־ליין. זה יכול להיות מצוין אם אתם עולים לטיסה, נוסעים באזור ללא קליטה, או סתם רוצים לחסוך בחבילת הגלישה. פשוט הפעילו את המתג Download בעמוד של אלבום, פלייליסט או שיר — והמוזיקה תישמר על המכשיר ותהיה זמינה לכם גם כשלא תהיו מקוונים.

 

ספוטיפיי (צילום: גיא לוי)
ספוטיפיי(צילום: גיא לוי)

 

 

הכירו את המתחרים בישראל:

 

בשנים האחרונות הפך שוק אפליקציות המוזיקה בישראל לצפוף באופן מפתיע. רוב השחקניות הבינלאומיות המשמעותיות בשוק סטרימינג המוזיקה (חוץ מפנדורה) פועלות כיום בארץ, ומלבדן יש גם שירותים מקומיים.

 

• אפל מיוזיק (Apple Music): השירות של חברת אפל, המתחרה החזק ביותר של ספוטיפיי, שמוצע בתשלום בלבד: 20 שקל בחודש. יש מוזיקה בעברית ותכנים מותאמים לישראל.

• דיזר (Deezer): שירות מוזיקה צרפתי בתשלום של 20 שקל בחודש, ויש מסלול בחינם. יש מוזיקה בעברית ותכנים מותאמים לישראל.

• טיידל (Tidal): בתשלום של 20 שקל לחודש, עם דגש חזק על מוזיקה לועזית.

• "סלקום ווליום" ו"פלאפון מיוזיקס": אפליקציות מוזיקה בתשלום של 20 שקל לחודש, עם דגש על מוזיקה ופלייליסטים בעברית (פרטנר הציעה בעבר שירות מוזיקה משלה, אך הוא נסגר לטובת שיתוף פעולה עם אפל מיוזיק).

• ג'נגו, גלגלצ, eco99music ורדיוס 100fm: האופציות החינמיות. מתמקדות בהאזנה לרצפי שירים שהוכנו מראש, ואין אפשרות לחפש ולבחור שירים, אלבומים ואומנים ספציפיים או ליצור פלייליסטים.

• יוטיוב: שירות המוזיקה הפופולרי בישראל דה־פקטו: גם חינמי, גם מאפשר למצוא בלי בעיה כל שיר וקליפ - וגם ליצור ולמצוא פלייליסטים עשירים. החיסרון: לא מתאים לסמארטפון; כדי לשמוע את המוזיקה צריך להריץ את הקליפ על המסך. בניגוד לאפליקציות המוזיקה הייעודיות, אם מכבים את המסך או עוברים לאפליקציה אחרת, המוזיקה נעצרת.

 

 

הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים