שתף קטע נבחר

סופית: עשרות אלפי בעלי פורד פוקוס ופיאסטה יקבלו פיצוי

בעלי פוקוס ופיאסטה שסבלו שנים מתיבת הילוכים בעייתית יקבלו מהיבואנית דלק מוטורס פיצוי של 1,400 שקלים, אך רק בתחילת 2019. עורכי הדין יקבלו 10 מיליון שקלים

אחת התביעות הייצוגיות הגדולות בארץ נגד יבואנית רכב מגיעה סוף־סוף לסיומה: שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, יגאל גריל, אישר את הסכם הפשרה עליו דיווחנו לראשונה לפני למעלה משנה, לפיו דלק מוטורס, יבואנית מותג פורד, תפצה בעלי מכוניות מדגם פוקוס עם מנועי 1.6 ו-2.0 ליטר שנמכרו בין 2012 ל-2015 ופיאסטה עם מנוע 1.6 ששווקה בין 2013 ל-2016, אשר סבלו מרעידות מצמדים ונזילות שמן.

 

2015: פורד ישראל מתקנת ומאריכה אחריות

2017: דלק תפצה 35 אלף נהגי פורד בישראל

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

חלק מבעלי המכוניות נאלץ להתמודד גם עם השבתת הרכב במהלך נסיעה וכולם חוו ירידת ערך משמעותית לאחר שהשמועות על הבעיות התפשטו בציבור. מלבד פיצוי לבעלי המכוניות תוארך האחריות לתיבת ההילוכים לשבע שנים או 160 אלף ק"מ (מיום רכישת הרכב), ובעלי מכוניות שנדרשו בעבר לשלם עבור תקלות בתיבה, צפויים לקבל החזר. בנוסף, תוארך האחריות על מחשבי תיבת ההילוכים ל-10 שנים מיום רכישת הרכב. יש להזכיר כי על הארכת האחריות הודיעה דלק מוטורס כבר לפני יותר משנתיים, כאשר הזמינה את כל בעלי המכוניות הרלוונטיות לעדכון תוכנת התיבה.

 

מספר המכוניות שבעליהן יקבלו פיצוי עומד על כ־35 אלף, להם תשלם דלק מוטורס כ-49 מיליון שקלים, או 1,400 שקלים לכל בעל רכב. 10 מיליון שקלים נוספים ישולמו לעורכי הדין של התובעים דוד מזרחי ואורלי בן עמי ו-150 אלף שקלים לכל אחד מארבעת מגישי התביעה.

 

לקוח פרטי שעדיין מחזיק ברכב יקבל 1,400 שקל. אם הרכב נמכר, יקבל הלקוח המקורי 1,200 שקלים, והבעלים האחרים יתחלקו ב-200 שקלים. במקרה של רכב שנמכר לחברת ליסינג, כמרבית דגמי הפוקוס, תקבל החברה 1,200 שקלים והחוכר 200 שקלים. אם הרכב נמכר מאז, תקבל החברה 1,000 שקלים ורוכש הרכב כמשומש 200 שקל.

 

בחודשים הקרובים יוקם אתר אינטרנט שבו יוכלו נהגי הפוקוס לבדוק את זכאותם לפיצוי, ופרטי חשבון בנק להעברת התשלום. במקביל יופעל מוקד טלפוני. אולם התשלומים עצמם לא יועברו לזכאים לפני סוף 2018 ואולי אף תחילת 2019. אגב, 175 מדגמי הפוקוס הרלוונטיים נמכרו למפיץ פורד ברשות הפלסטינית, והחברה תפצה באותם סכומים גם את לקוחותיו.

 

יש לציין כי זו אינה תביעת הענק הראשונה בגלל תקלות בתיבות כפולות מצמד. יבואנית הרכב צ'מפיון מוטורס פיצתה לפני כמעט שלוש שנים עשרות אלפי בעלי רכבי פולקסווגן, אודי, סקודה וסיאט בגלל תקלות בתיבות DSG כפולות המצמד של הקונצרן הגרמני. שם קיבל כל בעל רכב עד 1,300 שקל והארכת אחריות בשנתיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
פורד פוקוס סטיישן
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים