שתף קטע נבחר

קאן נגד נטפליקס: החברה לא תורשה להשתתף בפסטיבל הקולנוע

נטפליקס אומנם השתתפה בפסטיבל קאן בשנה שעברה, אך השנה סרטיה של חברת הסטרימינג לא יורשו להיכנס אל הפסטיבל הנוצץ, בשל מדיניות אי-ההפצה לבתי הקולנוע. המנהל האומנותי של קאן הבהיר: "הנוקשות של המודל שלהם מתנגשת עם שלנו והקולנוע עדיין מנצח בכל מקום"

הקרע ההולך וגדל בין קהילת הקולנוע הבינלאומי לבין נטפליקס התרחב מהותית אמש (יום א'), בעקבות הודעת פסטיבל קאן כי סרטי חברת הסטרימינג לא יורשו להשתתף בתחרות הרשמית השנה. המנהל האומנותי של פסטיבל הקולנוע הנוצץ והיוקרתי ביותר, תיירי פרמו, הבהיר כי מדיניות אי-ההפצה של נטפליקס היא הסיבה להחרמת הסרטים שהיא מפיקה.

 

בשנה שעברה פרמו דווקא קידם בברכה שניים מסרטי נטפליקס - "אוקג'ה" של בונג ג'ון-הו הקוריאני ו"סיפורי מאירוביץ'" של נואה באומבך - והם השתלבו בתחרות הרשמית והתמודדו על פרס דקל הזהב. ההחלטה נתקבלה בביקורת רבה, וראש חבר השופטים של הפסטיבל אשתקד, פדרו אלמודובר, הכריז מראש כי לא יאפשר הענקת פרס כלשהו להפקת נטפליקס. ואכן, הן "אוקג'ה" והן "סיפורי מאירוביץ" חזרו הביתה בידיים ריקות.

 

זה כמובן לא מונע מראשי נטפליקס ומפיקיה לרצות לחזור לריביירה הצרפתית, שכן פסטיבל קאן הוא מפגש הפסגה של הקולנוע הבינלאומי, אלא שעתה פרמו ימנע זאת מהם, לפחות במסגרת התחרות הרשמית. בריאיון לאתר "הוליווד ריפורטר" הוא הודה כי בשנה שעברה אישר את השתתפות "אוקג'ה" ו-"סיפורי מאירוביץ" מתוך תקווה שהחברה תשנה את מדיניותה השיווקית שמונעת הפצה בבתי קולנוע (או מאפשרת הקרנות מוגבלות מאוד במעט אולמות) כדי לקדם את הצפייה בהם בפלטפורמת הסטרימינג שלה.

 

הסרט אוקג'ה שהשתתף בשנה שעברה אך לא זכה בפרס ()
הסרט אוקג'ה שהשתתף בשנה שעברה אך לא זכה בפרס

לאכזבתו, פרמו גילה כי אין בכוונת ראשי נטפליקס לשנות את המודל הכלכלי שלהם - אפילו לא בשביל פסטיבל קאן, ולכן החליט לפסול את השתתפותם השנה. "בשנה שעברה, כשבחרנו את שני הסרטים הללו, חשבתי שאוכל לשכנע את נטפליקס להפיץ אותם בבתי הקולנוע. הייתי יומרני, והם סירבו", אמר מנהל הפסטיבל, "נציגי נטפליקס אהבו את השטיח האדום והיו רוצים להיות נוכחים עם סרטים נוספים, אבל הם מבינים שהנוקשות של המודל שלהם מתנגשת עם שלנו".

 

פרמו הודה כי לא ניתן עוד להתעלם מפלטפורמת הסטרימינג וההפקות שנעשות בחסותה, ושהשינויים בנוף הקולנוע דורשים היערכות מחודשת: "אנחנו חייבים להתחשב בקיומם של השחקנים החדשים הללו: אמזון, נטפליקס ובקרוב אולי אפל. אנחנו נגן על התדמית של הפסטיבל כלוקח סיכונים, הבוחן את הקולנוע ועלינו להיות על השולחן בכל שנה. הקולנוע עדיין מנצח בכל מקום, אפילו בתור הזהב של סדרות הטלוויזיה. ההיסטוריה של הקולנוע וההיסטוריה של האינטרנט הם שני דברים שונים".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים