שתף קטע נבחר

בוטל קו רכבת ישיר לת"א: "חוצפה, פגיעה באיכות החיים"

ברקע העבודות על קו ת"א-ירושלים ייאלצו נוסעי תחנת "ראשונים" בראשל"צ להחליף רכבת בלוד. תושבים שקנו דירות בשכונת האירוס הצמודה בין השאר בגלל הנגישות לרכבת, זועמים: "למה עושים את זה על חשבון תחנה גדולה? עדיף לחזור לרכב". רכבת ישראל: "פועלים להנחת מסילה נוספת"

 

תחנת רכבת ישראל (צילום: דוד סולומונוב)
ארכיון. "פגיעה רצינית בהרבה אנשים"(צילום: דוד סולומונוב)

תושבי מזרח ראשון לציון מוחים על ההחלטה לבטל החל מ-1 באפריל את הרכבת הישירה בין תחנת "ראשונים" בעיר לתל אביב. על הביטול החליטה רכבת ישראל בגין עבודות חשמל בקו תל אביב-ירושלים, הגורמות עומס על המסילות במרכז.

 

בשל הלחץ הופסקה תנועת הרכבות הישירה מ"ראשונים" לתל אביב, ולפיכך הנוסעים שעולים במטרה לנסוע צפונה נאלצים להחליף רכבת בתחנת לוד. השינוי בא לידי ביטוי הן בהארכת זמן הנסיעה בין תחנת המוצא לתל אביב מכחצי שעה ל-44 דקות (כולל המתנה של 11 דקות בתחנה בלוד), והן בשינוי משמעותי בשעות היציאה של הרכבות. כך למשל, במקום הרכבת הראשונה שיוצאת כיום מהתחנה לכיוון תל אביב ב-6:07 בבוקר, היא תצא רק ב-6:46.

 

"זו חוצפה גדולה ופגיעה רצינית בהרבה מאוד אנשים", אמר היום (ב') אלעד גורן, שנוסע מדי יום מתחנת ראשונים לעבודתו בתל אביב. "למה עושים את זה על חשבון תחנה כל כך מרכזית בעיר הרביעית בגודלה בישראל?".

 

רן מנור (36), תושב ראשל"צ שנוסע כל בוקר ברכבת לעבודתו בהרצליה, מוסיף: "נסיעה ברכב הלוך היא בערך שעה וחצי, ובחזור כשעה ורבע, ככה שהרכבת הייתה עד כה אופציה טובה. למעשה תחנת הרכבת הזו הייתה שיקול מרכזי בקניית הדירה שלנו בשכונת האירוס. חשבתי שיהיה שיפור באיכות חיים בזכות הרכבת, אבל עכשיו השינויים עלולים להחזיר אותי לרכב".

ארכיון (צילום: שחר המר ) (צילום: שחר המר )
ארכיון(צילום: שחר המר )
 

לדברי מנור, הוא רגיל להעלות לרכבת של 8:07 בבוקר, אבל מהחודש הבא הרכבת תצא לתל אביב ב-7:45 - שעה לא נוחה להורה שמסיע את ילדיו למוסדות החינוך. הוא מצביע על בעיה נוספת שיגרום השינוי: הנוסעים שמגיעים מראשל"צ עולים בתחנה בלוד על רכבות שמגיעות עמוסות לכיוון תל אביב, ומקום לשבת אין.

 

ניר בלומנטל (38), אף הוא תושב שכונת האירוס, טוען שהשינוי הצפוי ישנה את סדר יומו לחלוטין: "כמי שעובד בתל אביב אני עולה על הרכבת של 6:07 ומגיע לעבודה לקראת 7:00 בבוקר. בדרך חזרה אני עולה על הרכבת של 15:56 ומגיע הביתה ב-16:21. בעקבות השינוי אצא לעבודה רק ברבע לשבע, אמתין בלוד 11 דקות בתקווה שאצליח להידחק שם ברכבת, שזה סיכוי קלוש, ורק אז אגיע לעבודה, הרבה אחרי 7:00".

 

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "רכבת ישראל נמצאת בתנופת פיתוח ומתקדמת לדור הבא. במסגרת זו מתבצעת עבודה סדורה להקמת תשתית חשמלית של הקו המהיר לירושלים, במקביל לאימון הצוותים וביצוע נסיעות מבחן בקו החדש. כל אלה תוך מיצוי כל יכולת התשתית בציר איילון, בהיעדר מסילה רביעית.

 

"לצורך כך, בלוח הזמנים המעודכן, הנסיעה בין תחנת ראשל"צ הראשונים לתל אביב תצריך החלפת רכבת בתחנת לוד. רכבת ישראל נערכה על מנת לאפשר זמני החלפה קצרים של מספר דקות בתחנת לוד. בימים אלו החלה הממשלה לקדם את הקמת המסילה הרביעית באיילון. תוספת זו תאפשר גמישות תפעולית לרכבת ישראל והגדלת תדירות הרכבות החולפות בתל אביב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוד סולומונוב
ארכיון
צילום: דוד סולומונוב
מומלצים