שתף קטע נבחר

שלושה דברים שלא ידעתם על ליסינג פרטי תפעולי

בשולחן החג יש תמיד את הדוד המוזר ההוא שיודע את הכול. הפתיעו אותו עם עובדות חדשות שלא רבים מכירים על הליסינג הפרטי

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

חושבים שאתם יודעים הכול על ליסינג פרטי תפעולי? חשבו שנית: למרות קצב ההתפתחות המהיר של הענף בישראל בשנים האחרונות, עדיין ישנם לקוחות רבים שלא ממש מכירים את השיטה וכתוצאה מכך עדיין לא ממש יודעים כיצד להתייחס אליה. לשם כך, זמן קצר לפני חג הפסח, הנה כמה נושאים שכדאי שתדעו על ליסינג פרטי תפעולי - דווקא בגלל שלא ידעתם אותם קודם.

 

 (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
(צילום: ירון ברנר)

 

האחזקה והביטוח לא חלים על הלקוח

לקוח "רגיל" שקונה מכונית חדשה צריך לקחת בחשבון שמכונית אינה השקעה- היא אוהבת לקבל כסף. מכונית חדשה יוצאת מהסוכנות וקודם כל צריך לאבזר אותה. ולאחר מכן יש כמובן הוצאות נוספות שמצטרפות לחגיגה: קודם כל מכונית חדשה דורשת שיעשו לה טיפולים תקופתיים, כל עשרת אלפים קילומטרים או כל 20 אלף קילומטרים. מה שבטוח - אחרי בערך שנה, המכונית תראה מוסך. אבל ההוצאות לא מסתכמות רק במוסך: המכונית צריכה לעשות טסט כל שנה. לפי החוק התקף בישראל, במהלך השנתיים הראשונות לא צריך לעשות את הטסט פיזית, שזה טוב, אך עדיין צריך לשלם אותו.

 

וכמובן שיש עוד הפתעות: מכונית צריכה צמיגים. מכונית צריכה עוד הרבה דברים, שהחשוב בהם וגם היקר הוא כמובן הביטוח: ישראלים רבים נוהגים לשמוח כל כך על רכישת המכונית החדשה, עד שהם "שוכחים" שיש ביטוח לשלם. הם בדרך כלל מגלים את העובדה המטרידה הזו בערך יום אחרי שהם שילמו עבור המכונית. נעים זה לא.

 

בליסינג פרטי תפעולי אין כאלה בעיות. קודם כל, התחזוקה חלה על חברת הליסינג: טסט, טיפול, המונחים האלה זרים למי שבוחר במסלול ליסינג פרטי תפעולי. ומעבר לכך כמובן הביטוח: לקוחות שבוחרים בליסינג פרטי תפעולי משלמים מחירי ביטוח שנגזרים מהעובדה שלחברת ליסינג יש עשרות אלפי מכוניות לבטח - ולא מכונית אחת או שתיים. וזה אומר שהמחירים זולים. ובנוסף יש גם השתתפות לנהג צעיר במחירים נמוכים.

 

אפשר לבחור (כמעט) כל מכונית שרוצים

בליסינג פרטי תפעולי אפשר לבחור (כמעט) בכל מכונית חדשה שרוצים. למה כמעט? כי יש מכוניות מסוימות שמיועדות לשוק היוקרה ועליהן הלקוחות לא בהכרח יבחרו לעשות ליסינג פרטי תפעולי. העיקרון המנחה פשוט: בניגוד לסטיגמה שדבקה בעבר במכוניות ליסינג, לפיה מי שמחזיק בליסינג זוכה לבחור במכונית מהיצע מצומצם בלבד, הפעם מדובר בליסינג פרטי תפעולי. תהליך שמיועד לפנות ללקוחות פרטיים. לקוחות פרטיים אוהבים מגוון, הם מעוניינים במכוניות קטנות. מכוניות גדולות. לפעמים הם רוצים היברידית.

 

בפועל, לחברות הליסינג משתלם להציע ללקוחות מגוון גדול מכיוון שבסוף התהליך מדובר בכלי רכב שימצאו בית חם הרבה יותר מהר מכאלה חדגוניים ואפרוריים. וכמובן שהלקוחות עצמם צריכים לצאת מרוצים - כיאה למי שבפניו עומד היצע גדול.

 

אפשר להחליף מכונית באמצע

בליסינג פרטי תפעולי ניתן להחליף את המכונית באמצע. זה קורה לפעמים: הלקוח בוחר במכונית חדשה שמתאימה בדיוק לצרכיו, אך אז מתרחש אירוע משמח כגון אקזיט חלומי, או לידה של ילד, או סתם החשק להתחדש בכיף בג'יפון שיחליף את המכונית המשפחתית.

 

בדרך כלל עבור לקוח פרטי מדובר בתהליך שיוצר לא מעט עוגמת נפש לצד השמחה: צריך למכור. צריך לפרסם. צריך להתמקח, להתווכח ובסוף לקנות חדש ולשלם עוד כסף. בליסינג פרטי תפעולי התהליך אינו בעייתי: צריך רק להחזיר את המכונית לחברה ולשבת לגבש מסלול תשלום חדש תוך פרק זמן קצר. התהליך קצר במיוחד ובהתחשב בעובדה שהתשלום החודשי בכל מקרה משולם, והמקדמה על הרכב גם. צריך רק להסכים על הסכום שמתווסף ולצאת עם מכונית חדשה.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים