שתף קטע נבחר

מה שלא מספרים לכם באולם התצוגה

עיזים יש לא רק בדרך הביתה מהעבודה - לפעמים העז אורבת ממש בפינת אולם התצוגה המפואר - אולי ליד מכונת האספרסו, ויחד איתה יש תיק מלא עלויות נסתרות - צריך רק לדעת מה לשאול

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

בשעה טובה, הגיע הזמן להתחדש במכונית חדשה! החוויה מוכרת היטב: בני המשפחה יושבים כולם סביב המחשב ובוחרים מכונית ראויה באתר. ג'יפון? מיני? סופר-מיני? כולן בוהקות מולכם על המסך, עם מבחר אדיר וכמות מידע עצומה לרבות מחיר, צבע, ריפוד ואבזור, חוויה אינטראקטיבית מלאה.

 

בדרך כלל הכל פתוח, חשוף וצריך רק לשלוף את המידע האמיתי מתוך המלל השיווקי. בשלב הבא? הולכים לסוכנות כדי לקנות, לסגור עסקה, ומשחקים באופן המשכנע ביותר שאפשר סוחר ממולח. אולי מקבלים הנחה קטנה מהמחיר שרשום באתר - אולי אביזר כתחליף-הנחה והעסקה נסגרת.

 

אז הרכב אמור להגיע, ממש בעוד שבוע, וצריך ביטוח בתוקף כדי לשחררו לכביש. טלפון לסוכן הביטוח משנה את התמונה: 6,000, 7,000, 8,000 שקלים עבור ביטוח של מכונית משפחתית. החשבון פשוט: מחירי הביטוח של מכונית חדשה בשנה אחת בלבד יכולים להגיע לכמעט 10% מערכה, עוד לפני ביטוח חובה.

עוד נקודה בעייתית: מה אם יש במשפחה נהג חדש? או צעיר, או כזה שעשה חלילה תאונה במהלך השנים האחרונות? ואז כבר אין ברירה, משלמים. כי מכונית כבר קנינו, אז נוסיף כמה אלפי שקלים לחגיגת הבזבוזים.

 

וזו כמובן רק ההתחלה: מכוניות דורשות גם טיפולים. יש יצרנים שמדגישים שזה בסדר, את המוסכניק אתם תראו רק אחרי שלושים אלף קילומטרים, בערך נסועה של שנתיים. אך באותיות הקטנות מדגישים שלמעשה זה שלושים אלף קילומטרים או שנה, מה שיגיע קודם. ואז צריך לשלם. טיפול קטן, טיפול גדול, טיפול ראשון שמחליף שמנים, ועוד סעיפים שמופיעים בפרוטוקול הטיפולים של היצרן. פירוט של השירות שרכב צריך לקבל ואתם לא יכולים לראות אותו באולם התצוגה - אם לא תבקשו.

 

מה עוד יעלה לכם? הטסט כמובן. בישראל אמנם לא צריך פיזית לבצע טסט למכונית חדשה בשנים הראשונות, אבל לשלם צריך בהחלט. אז עוד כמה אלפי שקלים. עכשיו, ההיגיון אומר שמוצר שצורך כל כך הרבה כסף, צריך להצדיק עצמו. למשל לשמור על הערך. אז זהו, שלא.

 

מכונית חדשה מאבדת ערך מהרגע שבו היא עולה על הכביש, והערך הזה לעולם לא יחזור. עוד לא דיברנו על הוצאות קטנות שאין ברירה אלא להתחשב הן, למשל החלפת צמיגים, מכה פה, דפיקה קטנה שם, מראה שנשברה, ועוד ועוד.

 

אבל אפשר לפעול באופן שהוא יותר הגיוני כלכלית, במיוחד בשנים האחרונות. מחירי המכוניות בישראל עלו בשוק הרכב החדש, עד לכ-135 אלף שקלים למכונית משפחתית חדשה. במקביל המכוניות מאבדות מערכן בקצב גבוה מבעבר.

 

הפתרון כאן הוא ליסינג פרטי-תפעולי. בשיטה זו הלקוח משלם עבור המכונית מקדמה נמוכה שאת גובהה הוא קובע. לאחר מכן נקבע גם גובה התשלום החודשי ובסוף התקופה נדרש הלקוח לשלם תשלום סופי, שיכול גם לשמש כמקדמה על עסקה חדשה.

 

אך היתרון המוחשי ביותר, מלבד התשלום הנוח, הוא נושא התחזוקה: אין טסטים אותם משלמת חברת הליסינג, אין שגרת טיפולים לוחצת כי חברת הליסינג אחראית בהתאם לחוזה גם לנושא הטיפול. בנוסף, אין רישוי וכמובן שגם נושא התחזוקה הפרטנית מטופל על-ידי חברת הליסינג. עלויות הביטוח מגולמות במחיר העסקה ואם יש נהג צעיר-חדש, התוספת לעלות הביטוח היא קטנה והגיונית. כך שאין עלויות נלוות, אין סכומים נסתרים ואין חשש מפני סכומים עתידיים.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים