שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    דבוקים למסך: העולם שורף שלוש שעות ביום מול הטלוויזיה
    לפי מחקר חדש, האמריקנים והקנדים מככבים בראש טבלת המכורים עם יותר מארבע שעות מול המסך בממוצע מדי יום ב-2017. מדובר בנתונים מפתיעים יחסית לאור התחזקות שירותי תוכן בסטרימינג כמו נטפליקס ואמזון, אבל נראה שה"קופסה" בסלון עדיין עובדת לא רע

     

    שורפים שלוש שעות ביום מול המסך (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    שורפים שלוש שעות ביום מול המסך(צילום: shutterstock)

    האדם הממוצע בעולמנו צפה בטלוויזיה כמעט שלוש שעות ביום בשנה שעברה, כך עולה מסקר חדש של חברת Eurodata TV Worldwide שפורסם היום (ב') ומוכיח לנו שאנחנו לא לבד בריקבון על הספה מול המסך. מדובר בנתון די מרשים, במיוחד בעידן שבו כבר יש שלל פלטפורמות צפייה מקוונות כמו נטפליקס או אמזון, אבל נראה שה"קופסה" בסלון עדיין מתפקדת טוב.

     

    לפי המחקר, שבחן הרגלי צפייה ב-95 מדינות שונות, המכורים הכי גדולים הם האמריקנים והקנדים שמקדישים לא פחות מארבע שעות ו-3 דקות מדי יום מול המסך, בממוצע. בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח שאחריהם מדורגים הצופים האירופים, שישבו בממוצע מול הטלוויזיה למשך שלוש שעות ו-49 דקות מדי יום בשנת 2017, ואחריהם בטבלה מדורגות רוסיה וברזיל. הנתונים המלאים אומנם עדיין לא פורסמו, אבל אפשר להניח שגם ישראל נמצאת יחסית בפסגה; בשנים האחרונות התברגנו לצמרת הטבלה עם קרוב לארבע שעות צפייה ביום.

     

    "משך הזמן שאנשים צופים בטלוויזיה עדיין נשמר אפילו עם הנגישות ההולכת וגוברת של שירותי תוכן אונליין", הסביר פרדריק וולפרה, מראשי המכון שערך את המחקר, כשהציג חלק מהנתונים ב"יריד הטלוויזיה הבינלאומי" MIPTV שנערך בקאן, צרפת. "הייתה ירידה קלה בצפיות בטלוויזיה בצפון אמריקה ובאסיה, אבל נתוני הצפיות ממשיכים להתחזק בדרום אמריקה, ובאירופה עדיין נשמרים מספרים גבוהים מאוד".

     

    עוד עולה מהמחקר החדש, לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, שהאסייתים צופים הכי פחות בטלוויזיה בהשוואה לשווקים האחרים, ומבלים רק שעתיים ו-25 דקות מול המסך מדי יום. בסין הנתונים קצת יותר נמוכים עם משך צפייה ממוצע של שעתיים ו-12 דקות "בלבד".

     

    במכון המחקר הצרפתי מסבירים כי בכל זאת ישנו שינוי משמעותי בעולם היום מבחינת דרך הצפייה בתוכן, וגם מבחינת האופן שיש למדוד זאת. שירותי צפייה שונים מוסיפים בממוצע עוד 8% רייטינג לאחר השידור בלפחות 35 מדינות שונות שנבדקו. הקהל הצעיר של היום, דור המילניאלז אם תרצו, מבלה באופן לחלוטין לא מפתיע יותר ויותר זמן בסמארטפון - שגם הופך בעצמו לפלטפורמה אפשרית לצפייה בתוכן טלוויזיוני, אבל בעיקר מהווה מסך שבא על חשבון מסכים אחרים. בשבדיה למשל, שנחשבת אחת המדינות המפותחות ביותר מבחינה דיגיטלית, מבלים צעירים פחות משעתיים ביום מול מסך הטלוויזיה.

     

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לאתר ההטבות
    מומלצים