שתף קטע נבחר
 

מבחן אופניים 29 Giant Anthem - טיל שביל-שביל

ג'יאנט מציגה דור חדש של אופני שביל עם תיכנון שלדה מבריק ויכולת מרשימה של זלילת קילומטרים במהירות - ועושה את זה קצת אחרת

ג'יאנט לא רצה עם העדר, ובמקרה זה עם שלדת קרבון אקזוטית שעליה תלויים מעבירי קצה יקרים. היא כן תוקפת ב-2018 את זירת הקרוס-קאנטרי עם דור שני לדגם האנת'ם המוכר. עם גיאומטריה ומתלה אחורי עדכניים ושלדת אלומיניום קלילה ועמידה. הייעוד על-פי היצרן: קרוס-קאנטרי מהיר ושבילים. במילים אחרות, אופניים שיטפסו בעליות אבל לא יגבילו את הרוכב במורדות.

 

אופניים (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

על אופני הרים ועוד - מגזין שטח

 

הדרך לשם מתחילה עם שלדת אלומיניום חדשה וקלת משקל, זווית היגוי שטוחה יחסית לאופני "29 ותמוכות שרשרת קצרות. למתלה המאסטרו האחורי מהלך של 90 מ"מ על-ידי בולם זעזועים של פוקס, ובחזית מזלג מאותו יצרן עם 100 מ"מ מהלך.

 

אופניים (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

על העברת הכוח אחראי סט שימאנו SLX מלא, על הבלימה מעצורי שימאנו BR-MT500 חדשים עם דיסק 180 מ"מ בחזית ו-160 מ"מ מאחור. האיבזור ההיקפי מגיע כולו מג'יאנט וכולל גם כידון רחב מאד (780 מ"מ) וסט גלגלים עם צמיגי טיובלס של מאקסיס. המשקל: 12.5 ק"ג. המחיר: 14 אלף שקל.

 

רכיבה

ג'יאנט הצליחה ליצור שלדת אלומיניום קלה כמעט כמו שלדת קרבון ועמידה ממנה. שכן עם כל הכבוד לאחרונה, לאלומיניום יש יתרונות בכל הנוגע לשרידות ועמידות בשטח. בהתאם, ברכיבה האופניים מרגישים קלילים ומהירים מאד, בכל טיפוס או שינוי כיוון.

 

אופניים (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

אבל תגלית המבחן היא השלדה, בעיקר המתלה האחורי. בקצרה מדובר במשולש אחורי קשיח המחובר לשלדה באמצעות נדנדה עליונה ותחתונה, כשבולם הזעזועים "צף" בצדן השני. התוצאה היא תנועה ארוכה יותר ושליטה נוחה בפרוגרסיביות, עם איכות גיהוץ מרשימה מבלי לאבד יכולת הזרמת כוח דיווש לקרקע.

 

אופניים (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

ברכיבות שבין הסינגלים של אלון-רימון, פארק קנדה ויער ביריה, דווקא של משטחי הסלעים של קנדה הג'יאנט הרשימו מאד. ביער ביריה ובקטעים מסוימים של אלון-רימון (הידוע גם כלהב) המהירות והביטחון במורדות הארוכים היו מרשימים. בעיקר מכיוון שהמתלה האחורי המתוחכם נהנה ממהלך ארוך מאוד, כאילו אין לו תחתית.

 

אופניים (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

פחות התרשמתי מה-SLX של שימאנו. המעביר הרגיש פריך ושביר ופספס העברות למרות כיוונים ושימונים, והרגיש פשוט לא ברמה של האופניים. לכך יש להוסיף יחסי העברה עם מרווחים גדולים מדי. האופניים האלו גם מרגישים גמישים למדי, כאילו חסר אוויר בצמיגים. מצד שני, אפשר להתרגל לזה, ויתרונות הנוחות ברורים. 

 

אופניים (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

סיכום

על הגבול בין אופני XC לאופני שבילים, ג'יאנט אנת'ם החדשים מחמיאים לרוכב שאוהב לרכוב קילומטרים רבים, וחוטא מדי פעם גם בסינגלים טכניים וקפיצות צנועות גובה. המחיר אמנם לא זול לאופניים עם שלדת אלומיניום, בעיקר כאשר מנגד ניצבים מתחרי קרבון במשקל ומחיר דומה, אך היתרונות היחסיים בולטים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוני נאק
אלומיניום, אולד סקול
רוני נאק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים