שתף קטע נבחר

"מכירות נמוכות להומפוד, הרמקול החכם של אפל"

לפי דיווח של סוכנות בלומברג, הרמקול החכם החדש של אפל הולך ומתגלה ככישלון והמלאים בחנויות נערמים. הרמקול אמור להתחרות ברמקולים החכמים של גוגל ואמזון

בחודש ינואר האחרון החלה אפל למכור את הרמקול החכם שלה, ההומפוד (Homepod), שהיה אמור לתת פייט לאקו של אמזון ולגוגל-הום. אך לפי דיווח בבלומברג, נראה שבינתיים מדובר בפלופ: אפל הנמיכה את תחזיות המכירות שלה, חתכה את ההזמנות מהיצרנית האסייתית שבונה עבורה את הרמקול – והמלאים בחנויות נערמים. מסתמן כי המכשיר הופך לאכזבה עבור החברה, שרגילה שכל מוצר שלה הופך ללהיט מיידי.

 

 

ההומפוד מאפשר להאזין למוזיקה באיכות גבוהה, וגם מקבל פקודות ובקשות קוליות דרך הסייעת האישית סירי. עם תחילת המכירות, כך על-פי הדיווח, הוא דווקא הסתמן כלהיט וההזמנות המוקדמות היו חזקות. אך כשהגיע לחנויות המכירות צנחו. לפי חברות מחקרי שוק, המכשיר החזיק בשבועות הראשונים ב-10% משוק הרמקולים החכמים, בעוד אמזון מחזיקה 73% וגוגל 14%. עובדי חנויות אפל סיפרו כי בימים מסוימים נמכרות 10 יחידות בלבד מהרמקול.

 

המכירות לא גבוהות: Apple Homepod (צילום: אפל) (צילום: אפל)
המכירות לא גבוהות: Apple Homepod(צילום: אפל)

 

מבחינה מקצועית ההומפוד זכה לביקורות מעורבות לאחר שהושק: מצד אחד,הוא קיבל מחמאות על איכות צליל גבוהה במיוחד. מצד שני, טווח הפונקציות והיכולות של סירי לביצוע פעולות שונות מוגבל מאוד. למשל, באמצעות הפעלה קולית ניתן להפעיל רק את אפל מיוזיק – ולא שירותים פופולאריים מתחרים כמו ספוטיפיי – וכן לבצע כמה פעולות בודדות באייפון, כמו לשלוח הודעות. זאת לעומת הרמקולים החכמים המתחרים, שמאפשרים טווח פקודות ואפשרויות גדול בהרבה. ואולי הבעיה הכי גדולה של המכשיר: הוא יקר להחריד. מחירו עומד על 350 דולר, כ-200 דולר יותר ביחס לחלק ממתחריו.

 

אם אכן ייכשל ההומפוד, הוא לא יהיה הראשון בתולדות אפל, שלא כל מוצריה זכו להצלחה מהירה – ראו לדוגמה את האפל ווטש, שבהתחלה התקבל בקרירות אצל הצרכנים ורק בדורות הבאים שלו צבר תאוצה. סביר להניח כי אפל תלטש אותו עכשיו ותוסיף לו יכולות שונות, בתקווה שהלקוחות ישנו את דעתם.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יח"צ
רמקולים חכמים homepod
צילום: יח"צ
מומלצים