שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    הכירו את monday
    במפת הסטארטאפים הישראלים של ניו יורק כבר למעלה מ-300 חברות. סטארטאפ השבוע שלנו הוא monday, תוכנה לניהול תהליכי ליבה של צוותים עסקיים וחברות שלמות. הישראלי שמאחורי הראיון עונה על השאלון שלנו

    תעודת זהות:

     

    מייסדים:

    רועי מן, מנכ"ל וערן זינמן, שותף מייסד וסמנכ"ל טכנולוגיה

     

    שנת הקמה:

    2012

     

    כמה כסף גייסתם?

    34 מיליון דולר

     

    הרעיון מאחורי הסטארטאפ:מאנדיי נוסדה בישראל ב-2014 ע״י רועי מן וערן זינמן, המוצר שפיתחה החברה משנה לחלוטין את האופן שבו צוותים עובדים ביחד.
    מתוך האמונה שהעובדים הם המשאב הכי חשוב בתוך החברה, מאנדיי החליטה למקד את המוצר בניהול בני אדם, ולא בניהול הבלתי נגמר של הפרוייקטים שלהם. מאנדיי ממשיכה לצמוח במהירות, ומונה למעלה מ-110 עובדים ויותר מ-25,000 לקוחות משלמים. מוצר החברה ורסטילי מאד ומתאים לסביבות עבודה שונות ומגוונות, החל מצוותים של שני אנשים ועד לתאגידי ענק הפועלים במחלקות ומדינות שונות. בין לקוחותיה הבולטים ששל מאנדיי נמנים:Adidas, Samsung, Uber, WeWork, McDonalds, Wix.

     

     

    איך נולד הרעיון?

    הרעיון נולד כאשר המנכ״ל שלנו רועי מן חווה בעצמו צמיחה סופר מהירה ב״וויקס״.כמות הפרויקטים שהחברה לקחה על עצמה כל שבוע ביחד עם כמות העובדים שהצטרפו מדי יום יצרו בעיות סנכרון רבות ואיימו על התרבות הארגוניתשל החברה.היה צורך בכלי שלא רק ישפר את ניהול הפרויקטים אלא גם ייתן שקיפות מלאה לכל מה שקורה מסביב, ממש כאילו החברה עדיין סטארטאפ קטן.

     

    מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטארטאפ?

    במקביל למחקר על השוק (גודל, שחקנים נוספים ושותפים עתידיים) , התחלנו לבנות המון המון מחקר שטח על איך שמנהלים שונים עובדים עם הצוותים שלהם ועוקבים אחרי משימות. הצרכים והבעיות של המנהלים והעובדים היו ברורים וזהים בכל חברה: חלוקה נכונה של עומס העבודה, הכרה של מנהל בעבודה של מי שתחתיו ויכולת לנהל צוות בצורה דינמית שתתאים לאתגרים האמיתיים שלנו בעבודה בלטו מעל הכל. נדמה היה שכל מנהל משתמש בסוג של spreadsheet כדי לעקוב אחרי משימות. משם נולד ה-Board שהוא מרכז המוצר שלנו.

     

    - ()
    "תהליך הצמיחה של חברה הוא דבר מרגש".

     

    לו היית מתחיל מהתחלה, מה היית עושה אחרת?

    קצת קשה להיות ״חכם בדיעבד״ אבל אולי היינו צריכים לתת יותר קשב לאיך המשתמשים הקיימים שלנו משתמשים בכלי. תהליך צמיחה של חברה הוא דבר מרגש ואסור להישאב לאספקט ה״סקסי״ יותר של השגת יותר ויותר לקוחות חדשים. בבנו שיש המון אזורים של המוצר שלא נמצאים בשימוש יומיומי.עם מעט מאוד עבודת פיתוח הצלחנו לתת המון ערך מוסף ליוזרים הקיימים שלנו וכמובן לאלה שיצטרפו אחריהם.

     

    מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

    מנוע הצמיחה המרכזי שלנו הוא האונליין מארקטינג. הצלחנו לייצר תהליך שבו אנחנו קונים מדיה בצורה מאוד חכמה. יצרנו כלי שהבהיר לנו לאן כל דולר הולך ומה הוא עשה בשביל להביא יותר לקוחות. זה יצר אצלנו בטחון מלא בתהליך קניית המדיה ומפה זה פשוט לנסות הרבה דברים שונים ולראות מה עובד. הצלחנו להוציא סכומים מאוד גדולים ביחס לגודל של החברה ולהחזיר את אותו הסכום מאוד מהר.

     

    מדוע בחרת להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

    השקענו המון מחשבה בבחירת המיקום של המשרד. ניויורק היא עיר שהעובדים שלנו ירצו לגור בה, יש פה המון מוחות צעירים ומוכשרים ואנחנו ממוקמים קרוב למשקיעים שלנו מסיבוב הגיוס האחרון שעוזרים המון בתהליך הזה. הבנתי שבחרנו את המקום הנכון כשהצענו לעובדים האמריקאיים שלנו שעבדו עד עכשיו מהבית שלהם לעבור לניויורק, החיוך שעלה על פניהם הפך את תהליך הרילוקיישן לפשוט מאוד והבהיר לי שבחרנו נכון.

     

    מתי להערכתך הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

    צוות המכירות שלנו בארץ גדל והפך ליעיל מאוד, הגענו לנקודה שהבנו שזה יהיה ״בזבוז״ לא להפוך את האופרציה הזו ל24/7. צוות התמיכה וההטמעה שלנו כבר עובד כשנתיים מנקודות שונות בארה״ב ועושה עבודה מדהימה. לא פשוט לנהל שבעה עובדים בשלט רחוק כשהם ממוקמים במקומות שונים בארה״ב. ברור לנו שאנחנו רוצים להגדיל את כמות העובדים פה והדרך הנכונה ביותר לעשות את זה היא עם משרד של ממש.

     

    www.monday.com

     

     

     

    מפת הסטארטרפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי Sosa NY

    Www.israeliMappedinNY.com

     


    פורסם לראשונה 13/04/2018 16:06

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים