שתף קטע נבחר

מאזדה 3 דור שני 2009-2013 ‬

יותר מתיחת פנים של הדור הראשון מאשר דגם חדש באמת, ולכן הוחלפה שוב בדגם הנוכחי, ממודל 2014. דו"ח רכישת רכב משומש

קטגוריה: מכוניות משפחתיות.

דגמים: ארבע או חמש דלתות, חמישה מושבים בשניהם.

טווח מחירים: מ-‭33.5‬ אלף שקל ל-‭3‬ סדאן 1.6 ליטר אקטיב מ-‭2009‬ ועד 63 אלף שקל להאצ'בק מאובזרת 2.0 ליטר מ-2013 (מחירון לוי יצחק)

 

 (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

תעודת זהות: יותר מתיחת פנים של הדור הראשון מאשר דגם חדש באמת, ולכן הוחלפה שוב, בדגם הנוכחי, ממודל 2014.

פרטים טכניים: מנועי 1.6 ליטר ‭105)‬ כ"ס) ו-2.0 ליטר ‭150)‬ כ"ס). גיר אוטומטי בלבד בארץ, ארבעה הילוכים במנוע הקטן, חמישה בגדול, שניהם עם טיפטרוניק. הנעה קדמית.

זיהום אוויר: 149 עד 179 גרם ‭CO2‬ לק"מ, קבוצת זיהום 6 עד 8 מ-15‬. מזהמת יחסית לקבוצה, ולא רק בגלל כמות המכוניות הגדולה על הכביש.

בטיחות: טובה. 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. שש כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות כסטנדרט, אך ללא מערכות בטיחות אקטיביות.

שמירת ערך: כבר לא כמו פעם, ולא רק בגללה. ירידה ממוצעת של 15% לפי לוי יצחק, אבל ההיצע הגדול בשוק המשומשות וההעדפה לג'יפונים פוגעים במחירי השוק שלה. סדאן 1.6 ליטר מליסינג הכי סובלים במכירה, עם הפחתה של כ-20%, דגמי 2.0 ליטר הפרטיים ברובם מבוקשים הרבה יותר, בעיקר בהאצ'בק ונמכרים קרוב יותר למחירון.

מה לבדוק לפני הקנייה: מקוריות, רוב המכוניות נמכרו לחברות ליסינג והשכרה. הקונסולות המרכזיות סובלות מהחום הישראלי והופכות דביקות. היבואן בדרך כלל מחליף על חשבונו גם אחרי תום האחריות, לאחר שהוגשה נגדו תביעה ייצוגית בנושא. המנועים והגירים הפשוטים טכנולוגית, מזדקנים היטב.

למי היא מתאימה: לכל נהג משפחתי, ואחת היחידות שלא יאכזבו גם את חובב ההגה.

יתרונות: מהמשפחתיות הנאות בשוק, ביצועים, הנאה מנהיגה ואבזור ב-2.0 ליטר (חלון שמש סטנדרטי). שקטה ואיכותית מהדור הראשון.

חסרונות: ה-1.6 ליטר לא עומדת בקצב של המתחרות מבחינת ביצועים, ושני המנועים בינוניים בצריכת הדלק שלהם. המושב האחורי צפוף יחסית.

למחפשי מציאות: ה-2.0 ליטר היא המוצלחת יותר בזכות אבזור וביצועים עדיפים. הסדאן קנייה עדיפה בזכות מחיריה הזולים יותר. אבל טויוטה קורולה תהיה חסכונית ומרווחת יותר וזריזה יותר בהשוואת גרסאות ה-1.6 ליטר של שתיה.

השורה התחתונה: הזיהוי של ה-3 אצלנו עם הליסינג, פוגע במכונית מוצלחת ובעלת אופי שהולך ונמוג מהתעשייה.

ציון: ****

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן טופלברג
מאזדה 3
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים