שתף קטע נבחר

סקודה קארוק מגיע - גם עם תיבה ידנית

רכב הפנאי החדש של סקודה עושה צעדים אחרונים לקראת תחילת שיווק מקומי, עם מנועי בנזין ודיזל, תיבות אוטומטיות או ידניות ומספר רמות גימור

תחרות חדשה ליונדאי טוסון וקיה ספורטאז' בפלח השוק החם ביותר בענף הרכב: סקודה תשיק בחודש הבא בישראל את הקארוק, יורשו הגדול והחזק של הייטי ואחיו הצנוע יותר של הקודיאק במשפחת דגמי הפנאי המתרחבת של היצרנית הצ'כית. הקארוק ישווק בישראל בשלוש גרסאות מנוע, יציע אופציית הנעה כפולה והפתעה: בניגוד למגמה בקרב יבואני רכב אחרים, לא יזניח את חובבי הגיר הידני.

 

 

בנוסף יגיעו כל הדגמים במפרט בטיחות מתקדמת גבוה, שצמד רכבי הפנאי הנמכרים בארץ עדיין לא מציע כסטנדרט: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ובקרת סטייה מנתיב. חלק מהדגמים יציעו אור דרך אדפטיבי. יש לציין כי בקארוק מדובר באבזור בטיחות מלא ומקורי ולא בהתקנה מקומית כמו אצל חלק מהמתחרים, בהם זוכה הנהג רק להתרעה במצב חירום, מבלי שלרכב תהיה יכולת להתערב ולמנוע תאונה. כל הדגמים ישווקו כאן עם שבע כריות אוויר.

 

 (צילום ניר בן זקן) (צילום ניר בן זקן)
(צילום ניר בן זקן)

 

גרסאות הכניסה יגיעו עם מנוע הטורבו-בנזין בנפח ליטר (115 כ"ס) אותו פגשנו כבר באוקטביה ודגמים אחרים של קונצרן פולקסווגן, כשהוא משולב בתיבה רובוטית כפולת המצמדים (DSG) של הקונצרן. בנוסף תוצע גם רמת אבזור בסיסית עם תיבת שישה הילוכים ידנית. בסך הכל יוצעו עם מנוע זה שתי רמות גימור - אמבישן וסטייל - ובכולן הוא יצויד בחישוקים קלים.

 

סקודה קארוק - יגיע גם כידני ()
סקודה קארוק - יגיע גם כידני

 

צ'מפיון היבואנית תציע גם את מנוע הטורבו-בנזין החדש של החברה בנפח 1.5 ליטר (150 כ"ס) עם תיבת DSG, כתחרות לדגמי ה-2.0 ליטר של הקוריאנים ומאזדה CX5. רמות האבזור כאן יהיו אמבישן, סטייל ואקסקלוסיב (עם חלון שמש).

 

בתקופה שבה נמצאות מכירות דגמי הדיזל באירופה בצלילה בעקבות פרשת דיזלגייט בפולקסווגן, וגם בישראל מקטינים יבואנים רבים את היצע המנועים לוגמי הסולר, סקודה בוחרת בכל זאת להציב בפסגת ההיצע גרסת טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר (150 כ"ס) עם תיבת DSG והנעה כפולה ברמות אבזור סטייל ואקסקלוסיב.

 

 

הקארוק מבוסס על פלטפורמה זהה לפולקסווגן טיגואן ולסיאט אטקה שכבר נמכרים בארץ, והוא אף מיוצר לצד האטקה במפעל של סקודה בקווסני שבצ'כיה. בסיס הגלגלים של הקארוק (והאטקה) עומד על 264 ס"מ, ארבעה פחות מהטיגואן. מרכב הקארוק ארוך בשני ס"מ מהאטקה (438 ס"מ) וקצר משמעותית מהטיגואן (449 ס"מ) אך לשלושתם ממד רוחב זהה: 184 ס"מ. מחירו הבסיסי של הקארוק יהיה זהה ואולי אף זול יותר מזה של האטקה, שמחירה מתחיל ב-140 אלף שקל, למרות רמת אבזור גבוהה יותר. מחירו של הטיגואן מתחיל ב-165 אלף שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים