שתף קטע נבחר

30 אלף ש' לעובדת שכונתה "בהמה מפגרת"

מנהלת בשירות טלמרקטינג של חברת "שניר אפיקי ניהול" השפילה עובדת לעיני חבריה. אחרי שהעסקתה הסתיימה, היא הגישה לביהמ"ש תביעת פיצויים

בית הדין לעבודה בתל אביב קבע לאחרונה שחברת "שניר אפיקי ניהול" תפצה בכ-30 אלף שקל עובדת לשעבר בשירות הטלמרקטינג, שפוטרה בתום עימות מילולי מול המנהלת שלה, שכינתה אותה לעיני עמיתיה "בהמה, מטומטמת, מפגרת". השופטת אופירה דגן-טוכמכר קיבלה את תביעת הפיצויים שהגישה העובדת לשעבר.

 

בספטמבר 2012 החלה התובעת לעבוד בחברה כנציגת מכירות טלפונית לצורך שיווק יחידות דיור ברשת בתי האבות "משען". הריב שהוביל לסיום עבודתה אירע בינואר 2014. לדבריה, המנהלת הישירה שלה צרחה עליה מול חבריה לעבודה וכינתה אותה בנוכחותם "בהמה, מטומטמת, מפגרת". לאחר חופשת מחלה של כמה ימים היא שוחחה עם מנכ"ל החברה שסיכם עמה שתשהה בביתה כשבועיים נוספים שהוגדרו "תקופת צינון", ובסופם תתקיים פגישה שבה תקבל הצעה לעבור לתפקיד אחר.

 

אבל בפועל הפגישה לא התקיימה – כאשר הדעות בנושא היו חלוקות: התובעת טענה שביקשה להעביר למרכז הארץ את הפגישה שתוכננה להתקיים במשרדי החברה בנשר, אך סורבה. מנגד טענה החברה שהיא פשוט "הבריזה" ובכך למעשה התפטרה.

 

בתביעה שהוגשה כשנה לאחר מכן, ביקשה התובעת לחייב את המעסיקה לשלם לה פיצויי פיטורים ודמי הודעה מוקדמת. לטענתה, היא מעולם לא הודיעה על התפטרותה אלא ההיפך – הודיעה שהיא מעוניינת לשוב לעבודה גם אם המשמעות היא הישארות תחת אותה מנהלת, אולם דבריה זכו להתעלמות. בנוסף היא ביקשה פיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה לה עקב ההשפלות מול עמיתיה, וציינה שעוד קודם לכן סבלה מהתפרצויות ומאלימות מילולית.

 

אלא שהמעסיקה טענה מנגד שיחסי העבודה סוכלו לנוכח סירובה של התובעת להגיע לפגישות עמה ולכן יש לקבוע כי התפטרה מיוזמתה. עוד נטען כי התובעת היא זו שתקפה את המנהלת ומשכך היא לא זכאית לפיצוי על עוגמת נפש.

 

התנהלות "בעייתית"

אלא שהראיות בתיק שכנעו את השופטת אופירה דגן-טוכמכר כי העובדת פוטרה עקב הריב. "הנתבעת היא זו שהפסיקה למעשה את עבודתה של התובעת, וזימונה למשרדים בנשר לצורך 'הצבה מחדש' בתפקיד אחר, לא נעשתה בתום לב הראוי", כתבה.

 

היא לא שוכנעה שהחברה הציעה לעובדת משרה אחרת בקרבת מגוריה, כפי שזו טענה, מה גם שלא הסבירה מדוע סירבה לקיים את הפגישה במרכז הארץ. משכך נקבע כי התובעת פוטרה וזכאית לפיצויי פיטורים. נפסקו לטובתה גם דמי הודעה מוקדמת, אם כי חלקיים בלבד, מאחר שהשופטת התרשמה שהתובעת "לא עשתה מאמץ מיוחד להעמיד עצמה לרשות העבודה" בתקופה זו.

 

באשר לעוגמת הנפש ציינה השופטת דגן-טוכמכר שהוכח בפניה שהמנהלת הישירה הייתה "בעייתית" ונהגה לצעוק ולגעור בעובדים כעניין שבשגרה, ושהחברה לא עשתה בנושא דבר. עם זאת ציינה כי גם התובעת תרמה ל"ממדי התקרית" ומשכך תקבל פיצוי חלקי בלבד.

 

בסופו של דבר חויבה המעסיקה לשלם לתובעת 30,357 שקל בנוסף להוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך 5,000 שקל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים