שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    שום, חתול שחור וליסינג תפעולי

    אמונות תפלות על ליסינג, האמת על מה שעמד מאחורי זה והמציאות היום

     

    בשיתוף ynet רכב חדש

     

    הבה נניח את הדברים על השולחן: על ליסינג יש בישראל דעות קדומות. וניתן בהחלט להבין מדוע יש דעות קדומות. בשנות ה-90, כאשר ארגונים גדולים בישראל "גילו" את הליסינג, כמעט כל עובד ועובדת בחרו להם במאזדה 323 צמודה, מכונית שהייתה הבון טון באותם ימים. המכוניות בגרסאות שנמסרו בדרך כלל לעובדי חברות ההייטק סבלו מכמה "כשלים": קודם כל, הן היו כולן זהות. מעבר לכך, מכיוון שהיה מדובר במכוניות צמודות, רמת האבזור שלהן הייתה נמוכה יחסית. ומכיוון שרמת האבזור הייתה נמוכה, כך גם האבזור הבטיחותי. התוצאה: סטיגמה שדבקה במכוניות ליסינג וקיימת בתודעת הציבור גם היום.

     

     

    מאז חלפו כמעט 20 שנים, וכיום חברות הליסינג לא עוסקות רק בהחכרה של מכוניות אלא גם בליסינג פרטי-תפעולי, שיטה בה החוכר משלם מקדמה לפי שיקול דעתו, לאחר מכן משלם תשלום חודשי נוח שהוא קובע ובסוף משלם תשלום סופי. מכיוון שכך, ומכיוון שהשיטה כל-כך השתנתה, הגיע הזמן לנפץ כמה סטיגמות שקשורות בליסינג פרטי תפעולי, ובפירוש יש להבדיל כאן מליסינג תפעולי.

     

    מה ההבדל? בליסינג תפעולי העובד חוכר מכונית מחברת ליסינג באמצעות המעסיק, כלומר לשכרו של העובד מצטרף בברוטו גם "שווי שימוש" (מס על הטבה לעובד ששווה כסף) ושווי מעסיק. לעומת זאת, מי שחוכר מכונית בליסינג פרטי תפעולי משלם רק לחברת הליסינג סכום נמוך משמעותית מהצירוף של עלות הליסינג פלוס שווי השימוש.

     

    ולגבי הסטיגמות. ראשית, היצע הרכבים: כיום חברות הליסינג הגדולות כבר לא יכולות להציע רק מספר מצומצם של דגמים, מכיוון שהן מתחרות בעצם ביבואני הרכב. וכאשר הלקוחות רוצים ג'יפונים, או מכוניות מיני, אז צריך לספק להם. ולכן למעשה כיום רוב דגמי הרכבים החדשים אשר משווקים בישראל על ידי יבואני הרכב זמינים גם בליסינג פרטי תפעולי.

     

    מעבר לכך, לגבי נושא הבטיחות. בסקירה האחרונה של רשות המיסים אשר מסכמת את שנת 2017 עלה נתון מפתיע: הרכבים שבליסינג דווקא בטוחים יותר. למה? כי בניגוד ללקוח פרטי, שצריך לחשב שקל לשקל ולכן חייב לפעמים לוותר בצער רב על אמצעי הבטיחות (טעות כמובן - שתתגלה רק בעת תאונה), בליסינג פרטי תפעולי אמצעי הבטיחות כלל לא מהווים שיקול, ואין סיבה שיהוו שיקול כאשר בטיחות הנוסעים ברכב - ואולי חייהם - עומדת למבחן בשביל תשלום של כמה מאות שקלים בחודש. אז כן, מכוניות הליסינג כיום בטוחות יותר.

     

    מעבר לכך ישנו נושא התחזוקה: בעבר נפוצה סטיגמה לפיה רכבי ליסינג מתוחזקים פחות. ובשמועה זו היה בעבר שמץ של אמת עם כינויים כמו "טיפול ארטיק" או המושקע יותר "טיפול שמש". כיום המצב שונה מאוד: היצע הדגמים אדיר ומונה עשרות סוגי מכוניות, שבכל מקרה לא ניתן לטפל בחלקן הגדול במוסכים שאינם מוסכים מורשים של משרד התחבורה ובחלקם גם מורשים של יבואני הרכב. בליסינג תפעולי פרטי הרכבים מיועדים כמובן גם למכירה חוזרת, ולכן לחברת הליסינג יש אינטרס ברור שיטופלו באופן הטוב ביותר.

     

    מעבר לכך, כיום לאור רפורמות שהעביר משרד התחבורה, לטפל במכונית בחלקי חילוף איכותיים לא עולה הרבה יותר מלטפל בה בחלקים חליפיים זולים. המסקנה: חלק גדול מן הסטיגמות שהיו נפוצות על מכוניות הליסינג לא בהכרח היו שגויות - אז. כיום הן כבר לא קיימות, במיוחד לא לנוכח השתרשותו של הליסינג הפרטי תפעולי.

     

    הצעות לרכב חדש וליסינג

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים