שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ההכרזה על "פייסבוק דייטינג" מוכיחה סופית: לא אכפת לנו מפרטיות
    הרשת החברתית הכריזה על פיצ'רים חדשים, המיועדים "ליצירת קשרים רומנטיים משמעותיים". כי קהילות ייעודיות להיכרות, קבוצות ייעוץ, אירועים, מפגשים או פשוט הודעה לאינבוקס - זה לא מספיק. דעה

    כנס המפתחים השנתי של פייסבוק, ה-F8, היה גדוש בהכרזות: שיחות וידאו קבוצתיות בוואטסאפ, מצלמת AR במסנג'ר, ה"אוקולוס גו" (מערך VR) כבר בדרך לרוכשים הראשונים, כלי לשיפור חוויית השימוש בקבוצות של פייסבוק, וידאו צ'אט באינסטגרם ושיתוף ישיר של אפליקציות חיצוניות ל"סטורי".

     

    דייטינג פייסבוק (אילוסטרציה: Shutterstock)
    מתאהבים בפייסבוק(אילוסטרציה: Shutterstock)

     

    היו גם הכרזות משמעותיות, שנוגעות ישירות לפרשת הפרת הפרטיות שמסעירה משתמשים בכל העולם בחודשיים האחרונים, ושהעיבו על קיום האירוע. למשל, הכרזה על תהליך סקירה חדש עבור מפתחים חיצוניים שאמור לוודא שפרשת קיימברידג' אנליטיקה לא תחזור על עצמה, והכלי המשמעותי ביותר - זה של "מחיקת היסטוריה", שמעניק למשתמשים לראשונה שקיפות ושליטה כמעט מלאה על המידע שהם משתפים עם אתרים ואפליקציות חיצוניות, באמצעות פייסבוק.

     

    מארק צוקרברג מכריז על פייסבוק דייטינג

    מארק צוקרברג מכריז על פייסבוק דייטינג

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    אבל, מתברר שמה שמסעיר את כולם מאז אירוע ההכרזה אתמול הוא דווקא הכניסה הרשמית של פייסבוק לעולמות הדייטינג. "עד היום, לא בנינו שום כלי שיעזור לאנשים למצוא את הפרטנרים שלהם", הצהיר מארק צוקרברג בנאום המרכזי של הכנס, "קצת יותר מ-200 מיליון משתמשים רשומים בפייסבוק כרווקים, אז ברור שיש משהו לעשות כאן". צוקרברג המשיך ואמר כי הפיצ'רים החדשים מיועדים "ליצירת קשרים רומנטיים משמעותיים", ובכך בידל את פייסבוק לחלוטין מאחת האפליקציות המובילות את השוק - "טינדר".

     

    שעות ספורות מאוחר יותר, נודע כי קבוצת Match, שבבעלותה אפליקציות ההיכרויות הפופולריות "טינדר" ו"אוקייקיופיד", ספגה צניחה משמעותית של קצת יותר מ-24 אחוזים במניות. החברה האם, IAC, התמודדה עם צניחה של 18 אחוזים בעצמה.

     

    התזמון, כמובן, מעורר תהיות: הפרזנטציה של פייסבוק אתמול, כללה הדגמה פשוטה יחסית של האופן שבו הפיצ'ר החדש אמור לעבוד. לצד פרופיל רגיל, המשתמשים יוכלו לבחור אם להפעיל גם פרופיל דייטינג ייעודי, ובעזרתו להתחיל שיחות עם פרטנרים פוטנציאליים סביב אירועים. בפייסבוק הבהירו כי שלבי הטסטינג של הכלי החדש יחלו בחודשים הקרובים, מה שהוסיף לנופך החצי-אפוי ממילא של ההכרזה.

     

    מארק צוקרברג (צילום: AFP)
    מארק צוקרברג בכנס המפתחים F8(צילום: AFP)

     

    לצד כל אלה, יש מי שתוהים ודי בצדק - למה בכלל פייסבוק צריכה את זה? הרשת החברתית שנוסדה לפני 14 שנים היא מרחב היכרויות ודייטינג פורה במיוחד. היא כוללת באופן מובנה קהילות וקבוצות ייעודיות להיכרויות, התייעצויות ושיתוף, לכל המשתמשים כבר יש פרופילים - שנתפשים על פי רוב כ"אמינים" יותר מאלה שקיימים בפלטפורמות היכרויות מתחרות, וכמובן גם תיבות אינבוקס זמינות ליצירת קשר ישיר. למעשה, כמעט כל אפליקציית דייטינג קיימת כבר משתמשת במנגנוני הזיהוי של פייסבוק. גם מי שמכירים היכרות ראשונית ב"טינדר" או באחת המתחרות שלה, מוצאים כי השלב ההגיוני הבא הוא שיחת פייסבוק או וואטסאפ - השייכת לה.

     

    אז למה עכשיו? אולי גם בפייסבוק יודעים - השיח על פרטיות במרחב הדיגיטלי הוא שיח מבאס, ויותר מזה - הוא מעורר אי נוחות מתוקף העובדה שמשתמשים לא ממש מבינים אותו. על אהבה, לעומת זאת, כולם אוהבים ויודעים לדבר.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים