שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מזמינים הובלה? 3 דברים שחייבים לבדוק
    עוברים דירה בקרוב? לפני שאתם סוגרים עם חברת הובלה, יש כמה דברים שחייבים לבדוק כדי לא למצוא את עצמכם מחכים למוביל שאיחר, משלמים תוספות מפתיעות ביום ההובלה או מגלים שאין לחברת ההובלה שלכם ביטוח. אתר "המקצוענים" עם העצות

    אם אתם עוברים דירה בקרוב, כדאי שתשקיעו עוד רבע שעה ותכינו את עצמכם בחוכמה ליום המיוחל. השוואת מחירים בין כמה חברות הובלה ורשימה של כמה שאלות שכדאי לעשות בבדיקה המקדימה, יכולים לחסוך לכם הרבה עוגמת נפש ביום המעבר.

     

    עוד כתבות בנושא:

    הובלה בחורף צריכה כיסוי

    אל תעשו את זה לבד: פירוק והרכבת רהיטים בהובלה

    עוברים דירה בלי משברים של השנייה האחרונה

     

    סגרו מראש: מה קורה במקרה של איחור או הברזה

    ככל שמתקרבת עונת הקיץ, כך גדל הסיכוי לאיחור או להברזה ביום ההובלה. כדי למנוע מצב שבו אתם עם בית ארוז בארגזים וללא חברת הובלה ביום המיועד למעבר, בדקו היטב את חברת ההובלה לפני שאתם סוגרים. אל תסתפקו בהסכם בעל פה. דאגו לכך שיהיה לכם הסכם עבודה קצר בכתב שיכלול סעיף שמתייחס למצב של ביטול ההובלה (כ-1,000 שקל). בכך, תגרמו למוביל להימנע מביטול הגעתו במצב שבו תיקבע לו הובלה משתלמת יותר לאותו היום.

     

    "לא חסרים מקרים על מובילים שסיפור לדיירים סיפור על כך שיש להם תקלה במשאית או שאחד העובדים שלהם חולה ולכן הם לא יוכלו להגיע", אומרים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "כך, גם במקרה של תקלה אמיתית לא תצטרכו לשלם את ההפרש במחיר, שלעתים כרוך בהזמנה דחופה מעכשיו לעכשיו. דבר נוסף שכדאי לעשות הוא לבקש להיות הראשונים להובלה בבוקר. זה יבטיח לכם פועלים רעננים יותר, וימנע מצב של תקלות בלתי צפויות או עיכובים שנגרמו מהמשלוח הקודם".

     

       (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

    על מה תיתכן תוספת במחיר ותמחור שלה מראש  

    זהו תסריט מוכר וידוע: סוגרים אתכם מחיר להובלה מראש, וביום ההובלה מגלים שיש צורך בכל מיני תוספות במחיר. למען ההגינות, נציין שהסיבה לייקור עלויות ההובלה לעתים נגרמות בשל הסתרת מידע על ידי הדייר, לעתים בתום לב בשל חוסר יכולת להעריך נכון את מספר הארגזים, ולעתים מתוך שיטת 'מצליח'. במקרה כזה, יד הדייר על התחתונה, משום שהמוביל נמצא בדירה כבר והדייר הוא שבלחץ לעבור. כך, יכולת המיקוח שלו קטנה.

     

    לכן, כדי שהתמחור יהיה כפי שסוכם מראש יש לדאוג לספק את הפרטים המדויקים ככל הניתן: בכמה קומות מדובר, האם יש מעלית והאם כל הציוד אכן יכול לעבור דרכה, האם נדרש פירוק והרכבה של מוצר מסוים, האם נדרש מנוף לצורך הובלת ספה גדולה במיוחד והאם יש גישה נוחה עם משאית לכניסה לבית שלכם, או שהמובילים יצטרכו לשאת את כל הציוד שלכם מרחק של כ-100 מטר ברגל.

     

    מוקד השירות: "כמובן שאם מדובר בהובלה גדולה, כדאי לבקש מהמוביל להגיע לתת לכם הצעת מחיר בדירה. זכרו למסור פרטים מדויקים גם לגבי הדירה אליה אתם עוברים. לגיטימי לדרוש תוספת במחיר עבור הובלה מורכבת יותר, אך חשוב שהתוספות יתומחרו מראש ולא ביום ההובלה".

     

    יש ביטוח לציוד שלכם?

    בשל עלויות גבוהות במיוחד (כ-10 אלף שקל לשנה), ישנם מובילים שנמנעים מלעשות 'ביטוח סחורה בהעברה'. אל תתביישו לבקש ולראות שלחברת ההובלה שלכם אכן יש פוליסה כזו, שהיא אכן בתוקף ושמספר הרכב המובטח הוא בדיוק אותו רכב שיגיע להוביל את הציוד מביתכם.

     

    אל תקלו ראש בכך ואל תסתפקו בביטוח החובה של המשאית אשר אינו מבטח את תכולת הציוד שבמשאית. המחשבה של 'יהיה בסדר' היא אולי אופטימית, אבל לא מבטחת אתכם במקרה של נזק לציוד שלכם. מוקד השירות: "באותה עלות משלוח תוכלו לבחור חברת הובלות רצינית שדואגת לבטח את כלי הרכב שלה, את העובדים ואת הציוד שלכם. כמו כן, בקשו את שמו של המוביל, את תעודת הזהות שלו, מספר הרכב שאתו מתבצעת ההובלה בפועל וכתובת העסק".

     

    מחפשים חברת הובלה? לחצו כאן

     

    ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים