שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    קיצור דרך למכונית חדשה

    אם אתם מתכננים למכור את המכונית שלכם, התכוננו למסע ייסורים או חפשו את קיצור הדרך היצירתי הבא

     

    בשיתוף ynet רכב חדש

     

    שוק הרכב המשומש בישראל הגיע בשנת 2018 לסוג של קיפאון שלא נראה זמן רב בענף הרכב. הסיבות אינן סודיות: כשבישראל מוכרים בשנה 280 אלף מכוניות חדשות, שחלק גדול מהן נמכר בהנחות משמעותיות, אין לרוכשי המכוניות המשומשות סיבה אמיתית לקחת מכונית בת שנתיים או שלוש, כשבמחיר דומה אפשר לקחת מכונית חדשה לחלוטין.

     

     (צילום: ליהי קרופניק) (צילום: ליהי קרופניק)
    (צילום: ליהי קרופניק)

     

    וכמובן שישנו גם הנושא הבעייתי של החלפות אופנה תכופות: היום זה מכוניות קטנות, בשנה שעברה כולם רצו ג'יפונים, ואילו השנה לפתע מתברר שהמכונית הכי נמכרת בישראל היא בכלל היברידית. מה שאומר שיתכן בהחלט שרכבי כביש-שטח יאבדו מהר מאוד מהאטרקטיביות שלהם. אולי לא יאבדו בגלל חדירה של ההיברידיות, אבל כן בגלל שרכבי כביש-שטח אחרים יכנסו לשוק וימלאו את הנישה. בקיצור: בלגאן.

     

    וזה משפיע במיוחד על שוק המכוניות המשומשות. הבעיה העיקרית היא למכור: כיום חלק גדול מאוד מהמכוניות שמתפרסמות בלוחות הן מכוניות של גופים מוסדיים גדולים: חברות טרייד-אין גדולות, סוחרי מכוניות, גופים שיש להם יכולת להציע ללקוחות תשלומים, לתת לו טרייד-אין למכונית הישנה, בקיצור להשאיר מעט מאוד סיכויים למוכר פרטי שרוצה למכור מכונית משומשת באמת להצליח.

     

    מה הבעיה בעצם בלהצליח למכור מכונית משומשת? התשובה היא כסף. מכונית משומשת שווה עשרות אלפי שקלים, כסף שאותו אנחנו צריכים כדי להמשיך למכונית הבאה. וגם אם לא, אז מדובר בכסף שאנחנו צריכים לשים בבנק, כדי שהמינוס יקטן קצת. הבעיה היא שלא קל למכור כיום מכונית משומשת.

     

    זה לא סוד שאפשר כיום לפרסם מכונית משומשת שמכירתה תיקח אפילו חודש או חודשיים. במיוחד מכוניות מדגמים שפחות "הולכים" בשוק, אך גם במקרה של דגמים פופולאריים המכירה עדיין אינה מובטחת: צריך למכור, לשווק, ובעיקר להתמודד עם גורמים שאינם בהכרח רצויים, שמסוגלים להגיע אלינו הביתה כדי לרכוש את מכוניתנו המשומשת.

     

    וגם אז, זו כמובן רק ההתחלה של תהליך מכירה מייגע שלפעמים לא נגמר טוב, אך תמיד מתחיל בנקודה המביכה שבה קונה זר צריך להגיע אלינו הביתה. ואז צריך כמובן להתווכח. ולתאם מועד לבדיקה של המכונית. ולהגיע למכון הבדיקה ולשרוף מינימום של שלוש או ארבע שעות בהנחה שהקונה בכלל טורח להגיע.

     

    ואז צריך כמובן להתחיל לתרץ תירוצים ולהתמקח, כי שני הצדדים רוצים כמובן את העסקה הכי טובה. ולפעמים אם הגענו לאיזשהו עמק שווה, העסקה נופלת. והקונה לא תמיד יכול להביא את הכסף מיידית, גם זה קורה. בקיצור, אם צלחנו את השבועות שעלולים לעבור עד המכירה, עדיין לא מדובר במכירה בטוחה. המסקנה? לא תמיד חייבים לעבור את התהליך הלא נעים שכרוך במכירה של מכונית משומשת.

     

    אפשר גם לפעול אחרת ולסיים עניינים מהר: בעסקת ליסינג פרטי תפעולי לא צריך להתמודד עם קונים, לא עם טלפונים ולא עם סוחרים: החוכר צריך לבחור מכונית. לאחר מכן יש לבחור את גובה המקדמה עבור המכונית. המקדמה מורכבת מסכום נוח להחזר שהלקוח קובע. לאחר מכן יש לקבוע את היקף התשלומים החודשיים, אשר נתפרים בהתאם ליכולתו של החוכר, ואז לקבוע את גובהו של התשלום האחרון, שיכול גם לשמש כמקדמה עבור המכונית הבאה.

     

    ועם תום התקופה, צריך רק להחזיר את המכונית לחברת הליסינג. אין כל צורך בעיסוק במכירה, בהכנסת זרים הביתה או בהמתנה הממושכת עד שהמכונית תימכר ולספוג ירידת ערך נוספת.

     

    הצעות לרכב חדש וליסינג

     

     

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים