שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    נציב קבילות: כאשר לחוזה עם קרסו אין כיסוי
    מה קורה כאשר יבואנית רכב ותיקה וגדולה מבינה שנעשתה טעות עם לקוחה, אך בכל זאת מתקשה להעניק לה את הפיצוי הראוי? תשמעו סיפור

    ע' היא תושבת רעננה, ובתחילת חודש מרץ השנה רכשה רנו קפצ'ור חדש, לאחר שראתה פרסומים על הגעת הדגם המחודש. היא מסרה ליבואן, קרסו מוטורס, את הקפצ'ור הישן שלה בעסקת טרייד-אין, הזמינה קפצ'ור בגרסת אבזור "לייף", ובסוף החודש קיבלה אותו.

     

    רנו קפצ'ור (צילום: ניר בן זקן)
    רנו קפצ'ור(צילום: ניר בן זקן)

     

    אלא שכאשר הגיעה לביתה גילתה שבעצם, היא לא קיבלה בדיוק את מה שהזמינה. ראשית גילתה כי ברישיון הרכב מצוין שהוא ברמת גימור "אקספרסיון-פלוס",

    ואז נזכרה שבמפרט עליו חתמה במועד ההזמנה נכללו גם מראות מתקפלות חשמלית, שאינן ברכב אותו קיבלה. כאשר בדקה עוד, גילתה כי הרכב אותו רכשה יוצר בשנת 2017, למרות שבחוזה המכירה התחייבה קרסו לספק לה רכב מייצור 2018.

     

    ע', שנוהגת כבר מ-1965, כעסה. מיד יצרה קשר עם שירות הלקוחות של היבואנית ודרשה פיצוי על הטעות. בשירות הלקוחות בדקו ושבו אליה עם בשורה: טענותיה צודקות. הפיצוי: טיפול חינם במוסך ועוד 3,000 שקלים במסגרת אשראי לטיפולים ורכישת חלפים בעתיד מקרסו. ע' הסכימה לקבל את ההצעה, רק דרשה שהפיצוי הכספי יינתן לה במזומן מבלי שיוחזק בערבון במוסכי קרסו. בשירות הלקוחות סירבו.

     

    זה היה הרגע שבו היא החליטה לפנות אלינו. "עד היום הייתי לקוחה מרוצה, אני לא מבינה את היחס הזה. הטעות היא שלהם, לא שלי", סיפרה לנו.

     

    סביר להניח שע' הייתה יכולה לקבל פיצוי גבוה יותר בבית משפט, כך שלהערכתנו, דרישתה הייתה בהחלט צנועה. פנינו לקרסו עם המקרה ובתגובה התקשר לע' בכיר בחברה והתנצל בפניה על ההתנהלות. הצעת הפיצוי גם שודרגה - טיפול חינם ו-5,000 שקלים במזומן.

     

    מה הסיבה לטעות המביכה? לדברי הבכיר, הרכב אכן מהדגם המחודש אבל חלה טעות ברישום שם רמת האבזור ברישיון. והמראות? אלה אינן חלק מהאבזור של ה"לייף", וגם ההבטחה לרכב מייצור 2018 ניתנה בטופס ההזמנה בטעות.

     

    רשמית נמסר מהחברה, כי "שנת העלייה לכביש ולא שנת הייצור של הרכב הינה הגורם הקובע שמשפיע על הרכב מבחינת קביעת הערך הביטוחי, המסחרי, הקנייני וכו'. והרכב עלה לכביש במארס 2018. תוספת שנת הייצור בהסכם ההזמנה הינה רכיב שהתווסף לאחרונה במערכות החברה ואנחנו מבררים כיצד נכתב נתון זה כדי למנוע מקרים כאלה בעתיד. אנו מתנצלים על אי הנעימות".

     

    • גם אתם נתקלתם בהתנהלות לקויה של יבואנית רכב? ספרו לנו על כך במייל Udi-et@yediot.co.il

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "נציב קבילות: כאשר לחוזה עם קרסו אין כיסוי"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים