שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    תנו לאוהדים לקבוע בנוגע לחוק הרוסי

    הלקוח, אותו אדם שאמור לשלם כסף כדי לצפות במוצר שאת המאפייניים שלו קובעים עכשיו בחדרי ישיבות סגורים, הוא אפילו לא חלק מהדיון

    הדיונים והפרסומים האחרונים בעניין המו"מ בין ארגון השחקנים למינהלת הליגה הם הדבר המרתק ביותר בכדורסל הישראלי כרגע. הרי על הפרק לא רק הסכם או שביתה, אלא דברים גדולים בהרבה – האם מכבי תל אביב תשחק בסגל ב' בליגה המקומית, מה שיביא לצניחה בהכנסות, והאם הכדורסל הישראלי מוכוון משק סגור – כלומר, חזון של רמה בינונית ותחרותיות על חשבון הצלחות בזירה האירופית. הבעיה הקשה סביב המו"מ הזה היא שהוא מתנהל בין האינטרסים של בעלי הקבוצות למול האינטרסים של השחקנים, משום שבתוך הדיון הזה בין היצרן לבין העובדים שלו נשכח הגורם החשוב ביותר – הלקוח.

     

    איש לא שאל או בדק מה עמדת האוהדים סביב החוק הרוסי. שום מחקר לא פורסם ואף עמדה לא הוצגה. הלקוח, אותו אדם שאמור לשלם כסף כדי לצפות במוצר שאת המאפייניים שלו קובעים עכשיו בחדרי ישיבות סגורים, הוא אפילו לא חלק מהדיון. מה שמוזר עוד יותר הוא שחלק גדול מהנציגים השונים בתוך המו"מ הזה הם אנשי עסקים, וקשה לי לדמיין בעל עסק רציני שמקיים דיון שגורלי כל כך לעתיד המוצר שלו, בלי לדרוש שיוענק משקל גבוה מאוד למגמות הצרכניות.

     

    מכבי תל אביב הפועל אילת (צילום: מאיר אוחיון)
    מכבי תל אביב מול הפועל אילת(צילום: מאיר אוחיון)

     

    וזה לא שקשה כל כך לדעת מה האוהדים חושבים. אז הנה הצעה: המעגל הראשון של אוהדי הכדורסל בישראל הוא המנויים. אותם אוהדים שמשלמים כסף שנה מראש כדי לראות את הקבוצה שלהם משחקת. לכל קבוצה יש את מאגר השמות של אוהדיה - קל מאוד להוציא SMS או מייל למנויים ולתת להם לבחור בין מספר חלופות – חוק רוסי, 6 זרים ללא הגבלה וכן הלאה.

     

    את עמדת האוהדים יהיה קשה מאוד לסתור – הם הלקוחות והם אלה שצריכים לקבוע. לאחר מכן ניתן יהיה לבצע התאמות, כמו למשל – אם האוהדים מעדיפים 6 זרים, אז אפשר להגדיל את מספר הקבוצות בליגה כדי להגדיל את מספר מקומות העבודה של שחקנים ישראלים. אם הם מעוניינים בחוק רוסי, אז למצוא דרך שבה קבוצות שמתמודדות באירופה תוכלנה בקלות יחסית להעמיד סגל שיתחרה בשתי המסגרות וכן הלאה.

     

    הכדורסל הישראלי מתקשה למצוא את הדרך. הוא נע כמו מטוטלת בין אינטרסים שונים ואת המטוטלת הזאת ניתן לעצור ולייצר פתרון יציב, טוב וארוך טווח רק אם האנשים החשובים באמת – הלקוחות - יקבעו איך הוא ייראה.

     

    הכותב הוא סמנכ"ל שיווק בבית ההשקעות אקסלנס

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: עוז מועלם
    אוהדי מכבי ת"א
    צילום: עוז מועלם
    מומלצים