שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    שמרו על הכסף שלכם

    לא חבל על הכסף? איך למקסם את הערך של הכסף שלכם? איך למנוע את שחיקתו? איך לשלם הרבה פחות עבור מכונית שברגיל הייתה מרוקנת אתכם?

     

    בשיתוף ynet רכב חדש

     

    יש מוצרים ששומרים על ערכם ואם יש מזל אולי אפילו יוסיפו לו: אומנות למשל, אם קונים נכון, נירך נשמר או עולה. יש דגמים של שעונים ששומרים על ערכם. בנדל"ן, כך יגיד כל ישראלי, יש שמירת ערך מצוינת: מי שקנה לפני עשור דירה במיליון שקלים יכול למכור אותה לפעמים בשני מיליון שקלים, בסך הכול מדובר במצב טוב. אבל ישנם גם תחומים שבהם ירידת ערך היא תופעה בעייתית ובלתי נמנעת: למשל רכב.

     

     (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

     

    מהי בכלל ירידת ערך? ירידת ערך היא האובדן הכספי שבעליו של נכס חווה מהרגע שהוא קונה אותו ועד הרגע שהוא מוכר אותו. ירידת ערך היא כמובן תהליך טבעי, פונקציה של בלאי ושימוש, ושל כוחות השוק (היצע וביקוש קלאסיים). יש מצבים שבהם ירידת ערך היא הגיונית ויש מצבים שבהם ירידת הערך אינה עומדת בפרופורציה ישירה לתמורה שאנו מקבלים ממוצר מסוים. במקרה של מכונית מדובר בירידת ערך מוגזמת, כלומר כזו שאינה עומדת ביחס ישר לערך של המוצר שאנחנו קנינו.

     

    למה מכוניות מאבדות ערך בצורה כה חמורה עד שמכונית עלולה לאבד כמעט חצי מערכה תוך כשלוש שנים? התשובה טמונה בביקוש ובהיצע: פעם יכולנו לרכוש מכונית חדשה ולדעת שהיא שומרת על ערכה בצורה מצוינת, אולי אפילו נמכרת אחרי שנה במחיר קרוב למה שקנינו. כך זה היה בשנות השבעים ובשנות השמונים, כאשר מכונית הייתה מוצר נדיר, כזה שאין בכל בית בישראל, וכזה שצריך לעבוד קשה מאוד כדי להשיג. פעם בישראל היצע המכוניות היה מצומצם במיוחד, לא היו אפשרויות לרכוש מכוניות מיני זולות ובטח שלא היו תכניות תשלום, שהופכות את רכישתה של מכונית לזולה במיוחד בכל מקרה.

     

    למעשה, אם פלוני רוכש מכונית ומעוניין למכור אותה אחרי שנה, הוא יגלה עובדה בעייתית: יבואני הרכב מוכרים את אותה מכונית חדשה-דנדשה בניילון באולם התצוגה בהנחה יפה מאוד, לכן קשה למכור את המכונית המשומשת בת השנה. ולכן צריך להוריד הרבה מהמחיר שלה. משמע יש לה איבוד ערך משמעותי. וזה כמובן במקרה של מכונית בת שנה. מכונית בת שנתיים מאבדת יותר. ואגב, מדובר באיבוד ערך "על הנייר", כלומר במחיר שבו אנחנו חושבים שאנו יכולים למכור את המכונית. בפועל, מחיר המכירה עלול להיות נמוך יותר.

     

    זה לא שמכונית חדשה או משומשת אינה השקעה טובה בגלל ירידת הערך, זה פשוט מצב בו ירידת הערך הספציפית של מכוניות במדינת ישראל היא גבוהה במיוחד, בין היתר בגלל שעל המכוניות בארץ מוטל מס קניה גבוה ולכן כאשר הן חדשות, הן יקרות במיוחד. יבואני הרכב ממהרים לתת עליהן הטבות. וההטבות פוגעות במי שיש לו מכונית משומשת בבית. התסבוכת הזו, חוסר היכולת לדעת מה יהיה קדימה, העובדה שמדובר בנכס שלנו שיאבד מערכו: מצב בעייתי ללא ספק.

     

    עם זאת, ניתן לבחור בליסינג פרטי תפעולי, שם החוכר משלם עבור המכונית מקדמה שאת גובהה ניתן להתאים לצרכי החוכר. לאחר מכן הלקוח משלם תשלומים חודשיים נוחים שנגזרים מגובה התשלום הראשון ומותאמים ליכולתו של הלקוח. בסוף התקופה משלם הלקוח תשלום סופי, שניתן גם להמיר למקדמה על מכונית בעסקת הליסינג הבאה.

     

    בפועל מדובר במצב שבו הלקוח כלל לא צריך להתמודד עם מכירת הרכב או עם ירידת הערך. ומעבר לכך, בעסקאות ליסינג פרטי תפעולי כל נושאי תחזוקת הרכב והביטוח מטופלים על ידי חברת הליסינג ולא על ידי הלקוח: אין יותר ללכת למוסכים. אין יותר לעשות טסט שנתי. גם במקרה של פנצ'ר, חברת הליסינג מטפלת ברכב וגם נושאת בעלויות.

     

    הצעות לרכב חדש וליסינג

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים