שתף קטע נבחר

תיעוד: ישראלי בעל מוגבלות הורד מטיסה בשל התקף קלסטרופוביה

מהומה בטיסת "נורוויג'ן אייר" מת"א לברצלונה: נוסע שהחל להתנשם ננזף על ידי דיילת, ובעקבות עימות ביניהם בוצעה נחיתה לא מתוכננת באתונה. נוכחים שצילמו את האירוע התבקשו למחוק את התיעוד ואמרו: "הדיילת התנהגה בברבריות". החברה: "מקרה מצער של התנהגות פוגעת מצדו"

 

 

טיסה של חברת הלואו-קוסט הנורבגית "נורוויג'ן אייר", שהמריאה אתמול (ב') בצהריים מנמל התעופה בן גוריון לברצלונה, ביצעה נחיתה בלתי מתוכננת באתונה כדי להוריד מהמטוס נוסע ישראלי בעל מוגבלות שלקה בהתקף קלסטרופוביה. המלווה של הנוסע ניסה להסביר לצוות הדיילים כי הוא סובל מחרדה, אולם ניסיונותיו לשכנע אותם להשאירו על המטוס עלו בתוהו.

 

האירוע התרחש על מטוס הבואינג 737 של החברה הנורבגית בטיסה D85671. לפי כמה נוסעים, דקות ספורות לאחר ההמראה החל הנוסע להתנשם בכבדות, ולאחר שדיילת נזפה בו על כך שהוא מפריע לאחרים עלו הטונים בין הצדדים עד שהקברניט החליט לנחות באתונה כדי להוריד את הנוסע ואת המלווה שלו.

 

"ניסו להסביר לדיילת שהוא סובל ממחלה אבל כלום לא עזר", סיפר אחד הנוסעים. "אחרי זה התפתח ויכוח קולני שבו הוא איים עליה שהוא 'ידאג שיפטרו אותה', ומהשלב הזה כלום לא עניין אותה. היא הלכה לטייסים, אמרה להם שהוא תקף אותה ונראה שהיא עשתה לו דווקא. היא יכלה להבליג ולהבין את המצב החריג".

 

מתוך סרטון העימות:

נוסע ישראלי הורד מטיסת נורוויג'ן אייר ()

נוסע ישראלי הורד מטיסת נורוויג'ן אייר ()

גם ליבי, שהייתה על הטיסה עם שני ילדיה הקטנים, חשה שצוות המטוס התנהג באופן לא ראוי. "הדיילת התנפלה על הנוסע, התנהגה בברבריות ולקחה לו מהידיים ספר שהוא קרא", שחזרה בשיחה עם ynet. "היא התנהגה בצורה ממש מבישה וברוטאלית. הצוות טען שהיה להם סיכון בטיסה, אבל הם יכלו להמשיך לספרד אם רק היו רוצים. הדיילת הראשית החליטה להתנקם בנוסע באופן אישי ולא הייתה מוכנה לשמוע כלום".

 

חלק מהנוסעים תיעדו את ההתרחשות במטוס, ולאחר שהצוות הבחין בכך הוא דרש מהם למחוק את מה שצילמו. רק חלק מהנוסעים נשמעו לדרישה.

 

אסף שהיה על הטיסה סיפר שלאחר הנחיתה הוא לווה על ידי שוטרים מחוץ לנמל התעופה: "הצוות החליט לנקום בי על זה שצילמתי אותם. לאחר שהמראנו מאתונה צוות המטוס החליט להשאיר את הסמל של החגורות דלוק כל הטיסה כדי שאף אחד מהנוסעים לא יקום והפסיקו להתייחס אלינו. זאת פעם ראשונה שקורה לי דבר כזה. אני לא אוותר לחברת התעופה הזאת".

 

הנוסעים במטוס החלו להתארגן כדי לתבוע את חברת התעופה הנורבגית על העיכוב שנגרם להם ועל התנהלות צוות האוויר.

 

מחברת התעופה הנורבגית נמסר בתגובה כי "הנוסע הודיע שהוא סבל מקלסטרופוביה רק כשעה לאחר ההמראה, כאשר זמן הטיסה 4 שעות ו-40 דקות. מצבו הרפואי לא היה ידוע לצוות, מאחר שאף אחד מטעמו לא עדכן אותנו לפני שעלה לטיסה. תרמה לכך העובדה שהמלווה שלו, עלה למטוס בנפרד. בשלב מסוים הנוסע הפסיק לדבר באנגלית וכמה נוסעים ניסו לסייע לו, בהם גם רופא שהיה על המטוס. הנוסע דחה כל עזרה וסירב לשים מסכת חמצן שהצוות הציע לו. מה שהתרחש זה מקרה מצער של התנהגות פוגעת מצידו, הן במילים והן במעשים, שכוונו אל צוות המטוס ואל הנוסעים עד כדי כך שהיה צריך להשתלט עליו.

 

"בשלב זה החליט הקברניט לנחות בנמל התעופה הקרוב ביותר, אתונה. המשטרה היוונית עלתה למטוס והורידה את הנוסע עם רגע הנחיתה. גם המלווה של הנוסע ירד איתו. חלק מהנוסעים החליטו לצלם את צוות המטוס למרות שנתבקשו לא לעשות כך. יש לציין שנוסעים יכולים לצלם תמונות או סרטונים כל עוד מדובר בענייניהם האישיים - אבל אין זה מקובל לצלם צוותי אוויר במהלך עבודתם ללא אישור מפורש. אחד הנוסעים התקשה לקבל זאת, ולכן עם הגעתו לברצלונה, הוגשה נגדו תלונה במשטרה. יש לציין שלפחות עשרה נוסעים ישראלים בטיסה הודו לאנשי הצוות והכירו להם טובה על התנהגותם. בהתחשב בנסיבות, הצוות שלנו הראה מידה רבה של איפוק ומקצועיות בהתמודדות עם שני נוסעים פרועים באותה טיסה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים