שתף קטע נבחר

קורעים את המסלול עם נבחרת ה-AMG

השבוע (יום ב') נערך אירוע נהיגה ראשון במסלול המרוצים החדש "מוטור סיטי" בשדה תימן, עם עשרות דגמי חטיבת הספורט AMG של כלמוביל מרצדס שחרכו את המסלול בשאגות מנוע, ריח צמיגים והמון אדרנלין. צפו

 

 

החלקות מבוקרות, נהיגה במהירויות גבוהות במיוחד, נהימות מנוע אימתניות, מדידות זמני הקפה ותפאורה שמזכירה את אירועי הספורט המוטורי הגדולים באירופה. השבוע (יום ב') נערך אירוע נהיגה ראשון במסלול המרוצים החדש "מוטור סיטי" בשדה תימן, הסמוך לבאר שבע. המסלול שצפוי להיפתח רשמית בשבועות הקרובים נחנך לראשונה באירוע שערכה כלמוביל מרצדס, שהעמידה עליו את דגמי חטיבת הספורט AMG לנהיגה ספורטיבית בתנאי כביש אופטמיאליים. צפו בווידיאו בתחילת הכתבה.

 

המסלול החדש הוא השלישי שנפתח בישראל בשנים האחרונות, אבל הוא הארוך מכולם (2.1 ק"מ) עם תשע פניות, שינויי גובה וגם קטע ישר שמאפשר להאיץ למהירויות גבוהות באמת. על המסלול המתינה תצוגה של נבחרת ה-AMG של הקונצרן הגרמני, שנולדה על מסלול המירוצים לפני יותר מ-50 שנה, והציגה מסורת מפוארת של הנאה מוטורית וספורטיבית המבוססת על חדשנות טכנולוגית.  

 

כלמוביל מרצדס נבחרת ה-AMG מוטור סיטי שדה תימן (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

בין הדגמים של כלמוביל מרצדס שנראו על המסלול בלטו: C63 S Coupe, CLA 45 4Matic, E-Cabriolet, SLC43, SL 400, A 45, GLA45 4Matic ועוד, במגוון תחנות נהיגה. אריאל פינטו, מנכ"ל מנכ"ל קבוצת רכבי היוקרה בכלמוביל מרצדס, שהשיק את המסלול, ציין כי אירוע הפתיחה של המסלול הוקדש ללקוחות מרצדס במטרה לחוות נהיגה ב-AMG ולהכיר את היכולות של הרכב שביום יום קשה לבחון על כבישי ישראל. לדבריו, דגמי ה- AMG של הקונצרן, המהווים את חוד החנית של הקונצרן הגרמני, רשמו מתחילת 2018 צמיחה דו ספרתית משמעותית במכירות בישראל. 

 

"כלמוביל מרצדס ממשיכה להנגיש את חוויית הנהיגה ברכבי מרצדס, כחלק מחוג הלקוחות מרצדס אינספייר, עבור הלקוחות בישראל והפעם בחרה לקיים זאת על ידי יישום נהיגה מתקדמת בדגמי AMG במסלול המירוץ החדש בשדה תימן, המציע חווית נהיגה כמיטב מסלולי המירוץ הבינלאומיים", ציין.

 

כלמוביל מרצדס נבחרת ה-AMG מוטור סיטי שדה תימן (צילום: רונן טופלברג)
עוד סיבוב אחד ומגיעים...(צילום: רונן טופלברג)

 

"זה התחיל ב-2005 אבל אפשר לומר שבניית הפארק החלה ממש לפני כשנה בבנייה מאוד מאומצת", אומר לנו אוהד בועז, סמנכ"ל פיתוח עסקי, פארק מוטור סיטי. "המסלול נבנה לפי התקנים המחמירים של FIA (הפדרציה הבינלאומית למירוצים), ומתאים גם לקיום מרוצי פורמולה 3. יש כאן מוצר שאנחנו מקווים שיהיה ברמה בינלאומית".

 

בועז נשאל, האם הוא רואה שיגיעו בעתיד גם נהגים מאירופה בכדי להתאמן בפארק המוטורי, והוא השיב שבהחלט כן. "אנחנו מקווים שבחורף, כאשר קשה להתאמן ולבחון כלים חדשים באירופה נצליח למשוך אותם. יש פה שמש קיצית גם בחודשי החורף ומקווה שנראה גם מתחרים, גם קבוצות וגם יצרניות - ואולי אפילו ענפים חדשים שלא נראו בארץ עד היום".

 

כלמוביל מרצדס נבחרת ה-AMG מוטור סיטי שדה תימן (צילום: רונן טופלברג)
נבחרת ה-AMG בפארק "מוטור סיטי"(צילום: רונן טופלברג)

 

 

כלמוביל מרצדס נבחרת ה-AMG מוטור סיטי שדה תימן (צילום: רונן טופלברג)
מדידות זמני הקפה. היה מהר(צילום: רונן טופלברג)

 

איפה הפארק הזה ימוקם מבחינת הרמה ביחס לאירופה?

"אנחנו שואפים למקומות הכי גבוהים מבחינת המקצועיות", אומר בועז. "אנחנו מסתכלים על המקומות הכי גדולים כמו "סילברסטון" (באנגליה) ומקומות אחרים בתור השראה. בשלב ראשון אנחנו דומים יותר למסלולים כמו "וראנו" באיטליה. אנחנו רוצים להביא את הידע שיש באירופה ולעשות בישראל משהו ברמה גבוהה ומקצועית".

  

און יעקובסון, דרייב ארט, מנהל ההדרכה באירוע AMG הוסיף כי הבאת אירועים מוטוריים לישראל תלויה לא מעט גם במצב הפוליטי, אך לא מן הנמנע כי זה אכן יקרה בעתיד הקרוב. "זכינו באורוויזיון ודברים טובים קורים לאחרונה אז אני מקווה שזה לא ייקח עוד הרבה זמן". לדבריו, המסלול עצמו הוא מסלול המרוצים הכי גדול ומושקע שהוקם בישראל מאז ומעולם, כזה שיאפשר לקים מרוצים ברמה בינלאומית. "אבל גם אם זה לא יהיה ברמה בינלאומית, לא צריך להתפרע", מרגיע. "אפשר לחשוב גם ברמה  ארצית, לפתח כמה ישראלים שיצאו להתחרות בחו"ל כמו הנהגים אלון דיי וירין שטרן שמיצגים אותנו בכבוד בעולם. אפשר להתחיל בקטן ולגדול".

  

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים