שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    צ'מפיון עוצרת את מסירות סיאט איביזה וארונה
    בעקבות קריאת התיקון שהוכרזה על חגורת הבטיחות ליושב מאחור ומשמאל, הודיעה יבואנית המותג על הפסקת מסירת מכוניות חדשות משני הדגמים

    יבואנית סיאט, צ'מפיון מוטורס, הודיעה לכ-150 לקוחות שרכשו דגמי איביזה וארונה חדשים כי לא יוכלו לקבל בינתיים את המכוניות. הסיבה למהלך החריג: קריאת התיקון (ריקול) שעליה הכריזה היצרנית להחלפת מנגנון חגורת הבטיחות השמאלית במושב האחורי בשני כלי הרכב והתפרסמה ב-ynet ביום א', כך נודע ל"ידיעות אחרונות". פתרון לבעיה צפוי רק בעוד מספר שבועות.

     

     (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    איביזה היא אחת ממכוניות הסופר-מיני הפופולאריות בישראל ומתחילת השנה נמכרו ממנה יותר מ-1,800 יחידות. ארונה היא גרסת רכב-פנאי המבוססת

    עליה וזהה כמעט לחלוטין מבחינה מכאנית, וממנה נמסרו השנה כבר 600 כלי רכב. יש להזכיר כי שני הדגמים אטרקטיביים במיוחד בקטגוריות אליהן הם שייכים בזכות היצע מערכות בטיחות אקטיביות מתקדם יחסית לתג המחיר, הכולל מערכת בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית במרבית הגרסאות. אבל מתברר שדווקא במערכת הבטיחות הכי ותיקה מסתתר כשל מסוכן.

     

    הבעיה זוהתה במהלך מבחן דרכים שערך לארונה מגזין רכב פיני, במהלכו הסתבר כי חגורת הבטיחות של הנוסע מאחור ומשמאל משתחררת בעת תמרון חריף. סיאט הודתה בבעיה והבהירה רשמית כי כאשר נוסעים שלושה אנשים במושב האחורי, מנגנון הנעילה של חגורת הבטיחות של הנוסע במרכז מפעיל לחץ על המנגנון של הנוסע משמאל. הדבר עלול לגרום לשחרור מנגנון נעילת חגורת הבטיחות של הנוסע במושב השמאלי אשר ייוותר כך ללא הגנת אבזר הבטיחות החשוב במקרה של תאונה.

     

    לפי הודעת סיאט, ספקית חגורת הבטיחות לסיאט היא טקאטה היפנית, שתקלה קשה בכריות האוויר שלה שהותקנו ביותר מ־100 מיליון מכוניות גרמה למותם של יותר מעשרה אנשים והביאה לריקול הגדול בהיסטוריה.

     

    בישראל תוחלף החגורה הבעייתית ב־3,800 מכוניות - איביזה החדשה מדגמי 2017־2018 וארונה 2018. בינתיים ממליצה סיאט לבעלי המכוניות האמורות שלא להסיע מאחור שלושה נוסעים, עד לביצוע הריקול שיחל עם הגעת מלאי של חגורות תקינות לארץ, כנראה בעוד מספר שבועות.

     

    יצויין כי חגורת בטיחות זהה מותקנת בפולקסווגן פולו החדשה, הזהה מכנית לאיביזה. בניגוד לסיאט, פולקסווגן העולמית לא עצרה את מסירות הפולו, שעדיין לא נמכרת בארץ. אולם צ'מפיון תיכננה להשיק את הפולו בארץ בשבועות הקרובים, ולא ברור אם הריקול יגרום לדחיית ההשקה.

     

    מצ'מפיון מוטורס נמסר: "על פי הנחיות היצרן, עצרנו בשלב זה את המסירות של כ-150 כלי רכב ואנו ממתינים לקבלת עדכונים בימים הקרובים".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים