שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    פיז'ו 208 קאפ - סדרת מרוצים ראשונה בישראל

    שיתוף פעולה בין יבואנית פיז'ו ובית הספר לנהיגה פרודרייב מעלה לראשונה על המסלול מכוניות מרוץ רשמיות. קבלו הצצה

    ספורט מוטורי בישראל, עכשיו גם עם מכוניות מרוץ רשמיות. מיד עם סיומה של ליגת זמן מטרה בה התחרו מכוניות כביש זו בזו, משיקות החברות לובינסקי ופרודרייב סדרת "מרוצי דגם" חדשה וראשונה בישראל, עם שלושה מרוצים לכל משתתף ובסיומה מרוץ גמר.

     

    פיז'ו 208 CUP (רונן טופלברג)
    פיז'ו 208 CUP(רונן טופלברג)

     

    המכוניות שייקחו חלק בסדרה יהיו פיז'ו 208 בגרסת Cup ספורטיבית המיועדות למסלול וכוללות את כל ההתאמות הנדרשות. המרוץ הראשון יערך בעוד כחודש ימים, האחרון צפוי להתקיים במהלך חודש דצמבר. לדברי דני שביט, מנכ"ל קבוצת לובינסקי, יבואנית פיז'ו-סיטרואן-MG: "אנחנו גאה להיות ראשונים שמרימים את הכפפה ותורמים לפיתוח הספורט המוטורי בארץ ולחינוך לנהיגה ספורטיבית מהירה ובטוחה".

     

    פיז'ו 208 CUP (רונן טופלברג)
    פיז'ו 208 CUP(רונן טופלברג)

     

    במה נוהגים

    מכוניות המרוץ הן פיז'ו 208 סטנדרטיות עם מנוע 1.6 ליטר אטמטוספרי שמייצר 140 כ"ס ו-17 קג"מ. לתיבה הידנית חמישה הילוכים. תא הנוסעים מותאם לנהיגת מרוץ על כל המשתמע מכך, לרבות הסרת מושבים, התקנת מושבי מרוץ עם רתמות ייעודיות, מערכת טלמטריה במקום לוח מחוונים, הגה מרוץ, חלונות צד מפוליקרבונט, כלוב בטיחות תקני וכמובן מערכות חשמל מותאמות. המרכב מחוזק ותחתית המרכב ממוגנת.

     

    פיז'ו 208 CUP (רונן טופלברג)
    פיז'ו 208 CUP(רונן טופלברג)

     

    מערכת הבלימה לפנים כוללת דיסק בקוטר 310 מ"מ עם קליפר בעל ארבע בוכנות ומאחור דיסק בקוטר 249 עם בוכנה אחת, ומציעה אפשרות כיול לחץ בלימה לפנים-אחור. ההגה החשמלי מכויל לעבודת מסלול וכך גם בולמי הזעזועים, הכוללים אפשרות הגבהה-הנמכה של החלק האחורי וכיול גיאומטריה מלפנים (שפיעה והתבדרות, camber-toe). משקל הרכב 960-970 ק"ג והוא מתגלגל על חישוקי "16 וצמיגי מישלין פיילוט ספורט 3 עם צמיגי 205-45.

     

    פיז'ו 208 CUP (רונן טופלברג)
    פיז'ו 208 CUP(רונן טופלברג)

     

    מתי מתחרים ואיך

    אליפות פיז'ו 208 קאפ תיערך על-פני תשעה סופי שבוע אשר בכל אחד מהם יתאמנו ויתחרו נהגי אחת משלוש הקבוצות - שבעה נהגים בכל קבוצה - מתוך 21 נהגים בסך הכל המשתתפים באליפות. לכל קבוצה יהיו שלושה סופי שבוע בהם יוכלו נהגיה לצבור נקודות משני מרוצים. המכונית שתשמש כל נהג תקבע בהגרלה מדי סוף שבוע ותצויד בצמיגים חדשים.

     

    פיז'ו 208 CUP (רונן טופלברג)
    פיז'ו 208 CUP(רונן טופלברג)

     

    סוף השבוע יחל בשלושה מקצי אימון להכרת תוואי המסלול והרכב. לאחר מכן יוזנק מקצה דירוג אשר יקבע את סדר הזינוק על הגריד ביום המירוץ. יום לאחר מכן יערך מקצה חימום בשעות הבוקר ולאחר מכן יוזנקו שני מרוצים שאורכם 20 דקות כל-אחד ומספר ההקפות בהם ייקבע לפי תוואי המסלול. עמדת הזינוק למרוץ השני תקבע לפי תוצאות הראשון, כאשר מקום רביעי יוזנק ראשון, שלישי יוזנק שני וכו'.

     

    פיז'ו 208 CUP (רונן טופלברג)
    פיז'ו 208 CUP(רונן טופלברג)

     

    לאחר שלושה מרוצים לכל קבוצה ישתתפו נהגים שצברו את מירב הנקודות במרוץ גמר בו יוכתר אלוף הליגה.

     

    מועדי המרוצים:

    15-16.6 ערד

    22-23.6 ערד

    7-8.9 ערד

    28-29.9 פצאל

    5-6.10 ערד

    19-20.10 פצאל

    2-3.11 פצאל

    18-17.11 פצאל

    30.11-1.12 ערד

    גמר: 14-15.12 ערד

    *מיקומים ותאריכים עשויים להשתנות 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים