שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    אלון מאסק וארדואן נפגשו - טסלה תבנה כנראה בטורקיה
    במספר מדינות באירופה האמינו כי יצליחו לשכנע את אלון מאסק לבנות בתחומן פס ייצור חדש של טסלה, אך הבחירה נפלה בסופו של דבר על טורקיה. למרות קצב מסירה נמוך משמעותית מהמובטח, מודל 3 מרחיבה את מספר הגרסאות

    טסלה אמנם בצרות שונות, אך כדי לשרוד חייבת להתרחב. כך מאמין אלון מאסק, האיש מאחורי מותג המכוניות שמטלטל את תעשיית הרכב כבר מספר שנים. רק לאחרונה נודע כי בכוונת מאסק להחכיר את פס הייצור שבבעלותו בפרמונט, ארה"ב, ליצרניות רכב אחרות תמורת הכנסה נאה, ובמקביל הודיע כי בכוונתו לייצר טסלה גם במדינות אחרות. בסין זה צפוי לקרות בקרוב, שכן השוק המקומי שם הוא בעל פוטנציאל עצום עבור היצרנית הקטנה. אך מאסק מביט גם לכיוון דרום אירופה והמזרח התיכון.

     

    אלון מאסק ארדואן (רויטרס וגטי אימג')
    מאסק וארדואן - טורקיה תהיה בסיס לטסלה?(רויטרס וגטי אימג')

     

    לפי כלי תקשורת ביוון, מאסק החליט לבנות פס ייצור בטורקיה, למרות עניין רב שגילו מספר מדינות מערב אירופאיות - בהן הולנד, בלגיה, גרמניה ואף יוון. אלא שפגישה שערך עם רג'פ ארדואן בנובמבר 2017, שכנעה אותו לבחור במדינה הטורקית כבסיס ייצור. טסלה כמובן אינה יצרנית הרכב היחידה לבחור בטורקיה. פיאט, טויוטה, יונדאי ופורד עשו זאת כבר לפניה.

     

    בהקשר זה ראוי להזכיר כי התקשורת האמריקאית עוסקת לאחרונה בהערכות חברת גולדמן זאקס, לפיהן - ובניגוד להצהרותיו של מאסק - תדרש השקעה של עד 10 מיליארד דולר בשנתיים הקרובות כדי לממן את המשך פעילות טסלה, זאת בהתחשב בקצב זרימת מזומנים איטי משמעותית מהמתוכנן כתוצאה מעיכובים בבניית מודל 3.

     

    ומה באמת על סדרה 3, המכונית שאמורה הייתה לשנות את פני תעשיית הרכב אחת ולתמיד? יתכן שעוד תעשה זאת, אך בינתיים הוסט לוח הזמנים שלה פעם אחר פעם בהתאם לתקלות, עיכובים וסתם הבטחות ללא כיסוי הולם של היזם. זה לא הפריע למאסק לחשוף בסוף השבוע שתי גרסאות נוספות עם שני מנועים. אחת ממותגת כבעלת הנעה כפולה, האחרת לחובבי ביצועים.

     

    שני המנועים יחלקו לדברי מאסק את הנעת הרכב, אך בשתי דרכים שונות. האחד מתוכנן לספק כמה שיותר כוח, האחר אחראי על טווח מירבי. מאסק מציין כי מעבר לשימושיות גם בתנאי כביש חורפיים קשים (עם אחיזת כביש בעייתית), שני מנועים מסייעים לסלק גם את החשש (אם היה כזה בכלל) מכשל מנוע שיותיר את בעל המכונית "באמצע הדרך בתנאים שיסכנו אותו".

     

    עלותה של גרסת ההנעה הכפולה - 5,000 דולר יותר מהגרסה הרגילה. הביצועים: 4.5 שניות מעמידה ל-60 מייל לשעה בכפולת הנעה רגילה, 3.5 שניות בגרסת

    הביצועים שגם תאובזר בהתאם עם ספוילר אחורי וחישוקים גדולים. מאסק אמר כי תחילת ייצור שתי הגרסאות הנוספות מתוכננת ליולי 2018, אך רק אם קצב ייצור מודל 3 יגיע עד אז ל-5,000 בשבוע. כרגע הוא עומד על כמחצית מיעד זה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    רויטרס וגטי אימג'
    משתפים פעולה - ארדואן ומאסק
    רויטרס וגטי אימג'
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים