שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    הזמן עובר והכסף חסר

    בקצב המהיר שבו מכוניות מאבדות היום מערכן - כל יום שאתם לא מצליחים למכור את הרכב אתם מפסידים המון כסף. איך לקדם את המפגש עם הבעלים הבא של הרכב שלך

     

    בשיתוף ynet רכב חדש

     

    אם בעת האחרונה ניסיתם למכור מכונית משומשת אז סליחה, אבל תנחומינו: שוק המכוניות המשומשות בישראל, שלמרבה הצער מעולם לא היה מקום מסביר פנים, הפך קשה במיוחד בשנים האחרונות. הבעיה - אם אתה המוכר - היא בהיצע האדיר: פעם היצע המכוניות שפורסם למכירה היה קטן במיוחד, כל המכוניות פורסמו בעיתוני שישי בבוקר ומספר הקונים היה גבוה ממספר המוכרים. היום המצב שונה ועיקר הסחר במכוניות משומשות מבוצע ברשת. הלוחות הגדולים מפרסמים אלפי מכוניות מדי יום ומודעת מכירה על מכונית נעלמת תוך שניות בבליל של מודעות. מעבר לכך, ההיצע אדיר: כיום על כל מכונית שעומדת למכירה יש עוד מכוניות כמוה. קל מאוד להתבלבל.

     

    מכונית משומשת (צילום: index open)
    מכונית משומשת(צילום: index open)

     

    הזירה עצמה כבר מזמן לא נשלטת על-ידי מוכרים פרטיים אלא עסקים גדולים לסחר ברכב המקדמים תוכן ברשת. בפועל, לקוח פרטי שמעוניין למכור מכונית יאבד מהר מאוד בין שלל המודעות. מכיוון שכך, נוצר מצב בו זמני מכירה של מכוניות משומשות בישראל עלולים להתארך במיוחד: כיום כדי למכור מכונית צריך לקחת נשימה ארוכה ולגלות סבלנות וגם סובלנות. המכונית עלולה לשבת בחניה חודש וגם חודשיים של המתנה במקרים מסוימים שבהם הדגם הנמכר אינו מבוקש. ומה לעשות, שלפעמים אנחנו דווקא חפצים במכונית מדגם פחות מבוקש, לא כולם חייבים ללכת בתלם. התוצאה עלולה להיות מתסכלת במיוחד.

     

    ואז סופסוף מגיע הרגע הנכסף של המכירה: לקוח פוטנציאלי מתקשר. מביע עניין ורוצה לראות את המכונית. ואז לא מגיע. סטטיסטית, חלק ניכר מהעסקאות למכירת רכב משומש מסתיימות בצורה כזו. ולפעמים הלקוח אכן מגיע, אך אז מתברר שמדובר בסוחר מכוניות שהמגע עמו אינו בהכרח נעים. ולפעמים מדובר בלקוח שאכן "סוגר מחיר", העסקה נראית מובטחת. ואז העסקה מתפוצצת. או לסירוגין מגיע לקוח, סוגר עסקה על מכונית. ואז דורש ללכת לבדיקה. ואז מתגלים ליקויים שאנחנו בעצמנו לא ידענו עליהם. או שידענו, אך הלקוח מתעקש שהם חמורים. ואז מתחיל תהליך ארוך ומייגע של מיקוח שלפעמים מסתיים טוב, ובמקרים אחרים פחות טוב. הלכה העסקה.

     

    ובל נשכח שאנחנו מוכרים את המכונית בגלל סיבה מסוימת: או שהוזמן רכב חדש שמיועד להחליף אותה. או שהמכונית משומשת ובלויה, או שאנחנו סתם זקוקים לכסף. בכל מקרה, זה מצב לא נעים כי לא יתכן שהמכונית תשב בחניה ותצבור אבק שכן היא שווה כסף. כסף שמחליד ומעלה אבק מול העיניים. אז אנחנו מתפשרים במחיר כי זה מה שיש, והופכים טרף קל לסוחרי מכוניות משומשות ממולחים. או שסתם כואב לנו בחשבון הבנק בגלל שהתפשרנו ולא ידענו כמה כסף נאבד. זה לא תרחיש דמיוני, כך פועל שוק הרכב המשומש בישראל. מדובר בתהליך לפעמים לא נעים.

     

    עם זאת, ניתן לפעול גם אחרת: בליסינג פרטי תפעולי אין אובדן ערך וגם לא התמודדות עם סוחרים, או מכירה מייגעת של המכונית. בליסינג פרטי תפעולי הלקוח משלם מקדמה עבור המכונית אשר נגזרת מיכולות ההחזר שלו. לאחר מכן הלקוח משלם תשלומים חודשיים נוחים ובסוף התקופה הלקוח משלם תשלום סופי. לסירוגין ניתן גם להשתמש בתשלום הסופי כמקדמה עבור עסקת הליסינג הפרטי הבאה. בכל מקרה, בתהליך החכירה הלקוח אינו נדרש להתמודד עם מכירת הרכב כלל. ההתמקחויות, הויכוחים, הכנסת זרים לבית והחשש מפני מצב שבו הרכב לא יוכל להימכר אינם מהווים חלק מערך השיקולים בליסינג פרטי תפעולי.

     

    הצעות לרכב חדש וליסינג

     

     

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים